| Forfatter |
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 31 Oktober 2014 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fundet manualen til pladespilleren på nettet, og kan da fortælle at der i manualen er nævnt, at der skal holdes en god afstand til enhver form for elektrisk udstyr - for at undgå brum bliver opsamlet i pickuppen. Har man et brum problem, anbefaler de i manualen, at flytte pladespilleren - indtil brummet er væk. Det svarer da meget godt til det du har oplevet og prøvet.
Den er åbenbart ret følsom overfor for elektrisk støj / interferens støj - den pladespiller / pickup. Det kommer lidt bag på mig.
Jeg kan også læse på nettet, at der er andre der har haft samme problem med denne Thorens model. F.eks. en der har haft brum problem og har løst det ved at skifte kabler - kan du læse om her: http://www.theaudiobeat.com/equipment/thorens_td309.htm
Da du allerede har prøvet med andre kabler, så vil jeg stadig mene, du skal prøve med en anden pickup. F.eks. en Ortofon af en eller anden type. Grado skal du nok holde dig fra i dette tilfælde, selvom Grado spiller godt - da du åbenbart har en del elektrisk støj i omgivelserne, og det er Grado følsomme overfor i mange tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 01 November 2014 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar. Umiddelbart synes jeg ikke at have læst at AT95'eren har problemer med brum, men jeg prøver at koble en anden
pladespiller ind i setup'et i løbet af næste uge for at se om det er PU eller pladespilleren der driller. Vi nærmer os stille og roligt
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madmax er muligvis en af de mest hjælpsomme mennesker jeg har mødt. Han skrev forleden og tilbød at jeg da kunne låne hans
pladespiller for at teste om det var RIAA eller pladespiller, der genererer det brum denne tråd er omdrejningspunktet om. Det var i øvrigt
selvsamme Madmax der tilbød jeg kunne komme forbi med hele mit setup (ex. højttalere) en søndag for at høre de enkelte elementer i
hans setup med henblik på at fejlsøge.
Ligesom fejlsøgningen takkede jeg også ja tak til tilbuddet omkring lån af pladespiller. Det var således med stor spænding jeg for få
minutter siden monterede den lånte pladespiller for at konstatere, at alt brum var forsvundet. Således er problemet endeligt afgrænset til
at være i relation til min pladespiller. Det var en lang (og for mig lærerrig) proces!
I øvrigt spiller den lånte pladespiller og pick up markant anderledes end min egen - og det menes bestemt positivt! Noget lysere klang
med en slankere og "sprælsk" lyd med mere fokus på øvre mellemtone og diskant. Virker umiddelbart som et godt match i forhold til
Holfi'en. Spændende!
Jeg tror det hele ender med at jeg skifter pick up'en ud og ser om det afhælper problemet. Gør det ikke det, må jeg få pladespilleren
målt igennem af en fagperson, for at se om der er noget at gøre.
Tak for hjælpen til alle der har givet deres besyv med på at løse problemet - og specielt til Madmax!
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i skal da ikke snydes for et billede!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du fandt ud af det. Den plademåtte dér på Madmax's plattenspieler,......er den ikke vendt forkert?? Visse gummimåtter ser nemlig sådan ud på bagsiden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
......hvilken pladespiller har Madmax?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goldring GR 1 med en Goldring 1006 monteret , det er næsten en Rega Planar 2 og med en RB 250 arm.
madmax
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Godt du fandt ud af det. Den plademåtte dér på Madmax's plattenspieler,......er den ikke vendt forkert?? Visse gummimåtter ser nemlig sådan ud på bagsiden.  |
|
|
Det er ikke min pladespiller som er i forgrunden , men den der står oven på Holfien i baggrunden.
madmax
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Goldring GR 1 med en Goldring 1006 monteret , det er næsten en Rega Planar 2 og med en RB 250 arm.
madmax |
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
allanowich skrev:
Godt du fandt ud af det. Den plademåtte dér på Madmax's plattenspieler,......er den ikke vendt forkert?? Visse gummimåtter ser nemlig sådan ud på bagsiden.  |
|
|
Det er ikke min pladespiller som er i forgrunden , men den der står oven på Holfien i baggrunden.
madmax |
|
|
Aha.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny pick up på og det hele er stille som graven. Fantastisk.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 18 November 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde helt glemt denne tråd. Godt du fik løst dit problem. Min mistanke var åbenbart rigtig.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2014 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
Jeg havde helt glemt denne tråd. Godt du fik løst dit problem. Min mistanke var åbenbart rigtig.
|
|
|
Fuldstændig rigtig - du var spot on.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|