| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at vi er meget enige Jeg har ikke noget i mode at komponenter fabrikeret i Kina eller i andre asiatiske lande, så længe man skilte med det, men filmen knække når folk er villig til at betale formuer for at det skal værre "the State of art", når det så komme til stykke at det ikke "the State of art", men en dyr kasse med et anerkendt navn på (så ville jeg kalde for snyd og bedragen), derfor er det vigtig at tage disse (tit stor) firma i dette, og virkelige fortælle hvad er blive solgt uden at man se på diverse teste og reklamer, som tit er ud af samme stykke, nemlig at få solgt varen. I min verden er "the State of art", det bedst der kan købes for penge, det ville sige at alle detaljer i et sådan produce er udviklet fra bunde og op, og der er ikke spare på noget nogle steder (hvis det var en bil ville det værre en formel 1 racer), ikke at man har købet i indmad i et andre eller andet asiatiske lande, og fået nogle til at lave en flot og dyr kasse at smide det i.
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævnes ML 333 og den har jeg en lidt sjov historie med
Jeg skulle købe et sæt DIY La Folia højttalere af en gut og kørte ind til ham.
Derinde stod de fint og spillede.
Imellem dem stod en ML 333 og ovenpå en ældre Luxman M-120a
Men højttalerne var sat til den M-120a og da jeg spurgte hvorfor han ikke spillede på den ML 333 var svaret at den slog fra når der skulle spilles bare
lidt højt på de La Folia og at den M-120a bedre kunne trække dem.
Efter lidt snakken frem og tilbage satte han den ML 333 til og ganske rigtigt slog den fra efter kort tid med lidt volumen på.
Og nej, den fejlede ingenting men kunne bare ikke li sådan en belastning som de La Folia er
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
he og i gamle dage stod de svejsete tykke kabler sammen med ml 23,5 når ml var på udstillinger.
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener min nuværende Parasound HCA-2200II klare opgaven lige så godt som min tidligere ML-333 desuden minder måden den spiller på meget om ML, måske forde John Curl har været med ved roret i konstruktionen.
__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiiii skrev:
Nu nævnes ML 333 og den har jeg en lidt sjov historie med
Jeg skulle købe et sæt DIY La Folia højttalere af en gut og kørte ind til ham.
Derinde stod de fint og spillede.
Imellem dem stod en ML 333 og ovenpå en ældre Luxman M-120a
Men højttalerne var sat til den M-120a og da jeg spurgte hvorfor han ikke spillede på den ML 333 var svaret at den slog fra når der skulle spilles bare
lidt højt på de La Folia og at den M-120a bedre kunne trække dem.
Efter lidt snakken frem og tilbage satte han den ML 333 til og ganske rigtigt slog den fra efter kort tid med lidt volumen på.
Og nej, den fejlede ingenting men kunne bare ikke li sådan en belastning som de La Folia er
|
|
|
Spillet med min ML23 på sådanne nogle af de største Folia uden problemer.
Men heldigvis er der mange mærker der laver noget som ML lavet forhen og det behøver ikke være lavet i østen.
Men mange af de store mærker er bare blevet overtaget af nogle der kun vil se penge på bogen og de glemmer deres kunder.
|
| Til top |
|
| |
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Men heldigvis er der mange mærker der laver noget som ML lavet forhen og det behøver ikke være lavet i østen.
Men mange af de store mærker er bare blevet overtaget af nogle der kun vil se penge på bogen og de glemmer deres kunder. |
|
|
23eren er også enormt sej
Dejlig forstærker
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kedeligt nogle gør det sådan,,, nu møder jeg jo meget på min vej, er også ret tit rystet over hvordan man sætter focus på penge og ikke på kunder, men sådan er verden i dag.
|
| Til top |
|
| |
biceps Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
jensen skrev:
Skal det være ML så er det. |
|
|
De er bare så lækre... 
De er fra dengang hvor superbilerne stadig havde kaburatorer... som f.eks. Countach med 12 cylindre og 6 dobbelte Weber'er! Ligeså er disse
forstærkere lavet på den gode "gamle" måde: Nogle store trafo'er, øldåse-store ladelytter, og en masse bolsjer i udgangen. Det er sådan et effekttrin
skal være  |
|
|
Og helt uden sidestykke det bedste der lavet med Mark Levinson. Spiller fantastisk. Selv idag.
|
| Til top |
|
| |
biceps Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
Hørte Mark Levinson no.585 integreret drivel et par Revel F208 på messin i Göteborg for et par uger siden.
Det kunne jeg faktisk godt lide - en del faktisk :-) |
|
|
Du har jo også knald i hætten hehe :-)
|
| Til top |
|
| |
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Levinson navnet indgyder respekt og anerkendelse for gennemført kvalitet og musikalsk perfektion i min verden. Det overaskende for mig er, at hans navn gennem flere år er klistret på en række af LG's anlæg. Såvel reolanlæg som komplette surroundanlæg. http://www.youtube.com/watch?v=m3FlyuQFkEw http://www.lg.com/au/home-audio/lg-FB163-micro-hifi-system/r eviews Jeg oplever det som en stærk devaluering af legenden ved at se ham demonstrere et reolanlæg, han efter oplysningerne selv har været indvolveret i udviklingen af. Den eneste undskyldning jeg kan finde er, at man jo skal have et levebrød. Hans navn dækker dermed hele spektret fra LowEnd til HighEnd. Det ser ud som om også han har erkendt at der flere kroner i konsumprodukter end i HighEnd. Eller også skal det ses som en sammenhæng med at lydkvaliteten kunderne i stigende grad lytter til ikke retfærdiggør brugen af HighEnd udstyr i dagligdagen? Jeg har solgt mange af LG's anlæg med ”Mark Levinson touch”. Ingen af kunderne havde den allermindste viden om hvem Mark Levinson er og hvad han er synonym med. Og lyden..... tja. Hvad skal man mene? Tilsvarende og i flere tilfælde bedre end de fleste i prisklassen, men at bruge ordet HiFi om oplevelsen har aldrig været forenlig med min opfattelse af begrebet. Anlæggene havde en flot finish og en ”stor udgangseffekt”. Så "stor" at apparaternes forbrug altid lå under det halve af den afgivende effekt. Vi lader billedet stå et øjeblik........ Apparaterne må, på lige fod med mange af nutidens apparater, selv kunne lave strøm, hvis man skal have tillid til de oplyste data.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende hvordan mange principper smides over bord i denne tråd.
Hvis man vil hævde, at man gør det i hifi pga af lyden, så er det vel ligemeget, hvor det er produceret og af hvilke komponenter?
Men kære venner, lad os blive enige om, at det er der ingen der kan dække sig ind under i virkeligheden. Nogen vil have design og "lyd" og tager B&O,
andre vil gøre det selv og nogen sætter pris på stor, tung, skarpe kanter, et navn, ikke fra kina (svært at finde nogen der ikke indeholder noget fra Kina)
o.s.v.
På samme vis, JA, så er der ingen der lever af luftfrikadeller og kærlighed. Der skal penge til. Jeg tror da heller ikke, at der er nogen af
branchemedlemmerne i denne tråd der forærer ting væk fordi de kun har fokus på kunden - nej der ligger en fornuftig fortjeneste på varen.
Og ja - et sæt 20.6 monoblokke er indbegrebet af ML.
|
| Til top |
|
| |
SlotCarsten Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I snakker, gør I.
Men det bliver over mit kolde afsjælet lig at i kan vriste min elskede ML334 ud af mine rigor mortis stive hænder!
Naturligvis findes der andre gode forstærkere, og naturligvis er et "ML" på frontet i sig selv bare et varemærke og i sidste ende ikke en garanti for noget somhelst. Afstod f.eks fra at købe en ML-380 da jeg ellers havde chancen.
Forelskelse er en svær størrelse at beskrive. Men det er vist det vi er ude i her. (Eller hedder det bare liebhaveri ?)
|
| Til top |
|
| |
Sannerud Branchemedlem

Dynamax
Bruger siden: 28 Februar 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg beklage at jeg i et tidligere indlæg lavede en tastefejl idet jeg skrev 532 hvor der skulle have stået 531..
Man kan vende hele diskussionen på hovedet og spørge; "Hvor ville ML være som produkt+brand idag HVIS IKKE det var fordi Madrigal og senere Harman kom ind over"?
Lidt a'la tyske BMW der idag bygger nogle tidsvarende og mekanisk lang bedre udgaver af den engelske "mini"..
Når det er sagt, så vil jeg mene at der i "ægte" ML idag (at sidestille med 20. serien og 3 serie fra Madrigal perioden), kun findes to "rigtige" ML forstærkere; No 532 (til 165.000) og No53 til (360.000) - og så kan man mene om lyd og kvaliteter derfra hvad man vil.
Der er masser af argumenter for at købe en af de 2 ovennævnte da det er produkter der besidder alt det positive indbegrebet ved ML, mens jeg har svært ved at argumentere for at man kaster 50.000 efter en 531. Især når noget nær tilsvarende power og elektronisk "indmad" kan erhverves for 1/6 del af prisen i eksempelvis en EMOTIVA forstærker eller anden tilsvarende low- budget-direkte-fra-fabrik-til-enduser fabrikat.
|
| Til top |
|
| |
Frederik B Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag Står manden mark levinson bag mærket daniel hertz.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og han gå kun efter de østerlandske lande som bl.a. Kina og Taiwan, og gå helt uden om de vestlige lande, men det er vel her at penge er og ikke her i vesten.
Han har jo i mange år fået produceret alt i Taiwan, så det er der vel ikke noget ny i.
En anden spænde ting..... og en alt for dyr ting fra daniel hertz er "Daniel Hertz Master Class is a music player software for Mac" til over 4000 kr. og så kan det næste ingen ting
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Levinson no. 532H: 65000 Dkr. - ATI AT3002: 2500 Euro hos Lsound i Norge. Der er samme indmad i dem. ATI laver
forstærkere til mange highend mærker.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 December 2014 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad baserer du den påstand på?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 December 2014 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
Mark Levinson no. 532H: 65000 Dkr. - ATI AT3002: 2500 Euro hos Lsound i Norge. Der er samme indmad i dem. ATI laver
forstærkere til mange highend mærker. |
|
|
Skal jeg forstå dig på den måde, at du mener at de to nævnte forstærkere er identiske indeni??
Niels
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 December 2014 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiiii skrev:
jensen skrev:
Men mange af de store mærker er bare blevet overtaget af nogle der kun vil se penge på bogen og de glemmer deres kunder. |
|
|
23eren er også enormt sej
Dejlig forstærker |
|
|
23 23,5 27 27,5 29 20,6 var i en klasse for sig.
|
| Til top |
|
| |