| Forfatter |
|
Geoff Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en interessant diskussion.  Hvem forhandler Wireworld Ultraviolet herhjemme? Kunne være sjovt at låne et og så op imod printerkablet.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemtone, her på dette site findes forhandlerannoncer med USB kabler, til priser der overstiger ædelmetallers, hvis du sammenligner vægt.
Her et uddrag fra en af disse annoncer:
.... USB kabel, 1,0 meter med USB A til USB B eller mini B, kun kr. 1.560,- (normalpris kr. 3.900,-)
Disse kabler lyder bedre end kabler til mange gange disse priser.
Prøv selv, med 2 ugers fuld returret og 2 års garanti.
Var det noget du kunne tænke dig at prøve? (Husk, der er fuld returret!)
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo helt fantastisk, at det er nødvendigt med et meget dyrt og specielt kabel for at sende lavhastigheds lyddata via et USB
kabel; medens man fint kan bruge et standardkabel til overførsel af højhastighedsdata mellem en disk og computeren, og uden tab
af data. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer selv Supra kablet, og i forhold til det kabel jeg har til min printer, er jeg ret sikker på at de fleste her inde, ville kunne høre forskel.
Supra kablet koster 230kr for 0.7m så det er ikke fordi det er voldsomt dyrt. Man kan nemt komme til at betale 100-150 kr. for et USB printer kabel, hvis man går ind i den forkerte butik.
|
| Til top |
|
| |
Mellemtone Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke et spørgsmål om tab af data, det er et spørgsmål om jitter.
|
| Til top |
|
| |
Willdau Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2014 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow. Et USB-kabel der er designet til digitale signaler? Nu har jeg da aldrig set mage.
Placebo kan være en ond elskerinde.
Geoff. Det ser ud til at det kabel du linker til, er ganske kraftigt skærmet mod interferens. Dette gør det muligt at have det til at ligge tættere på din
effekt-kreds uden at dit signal bliver fordrejet. Har du brug for det? Hvor meget effekt trækker du i dine effekt-kabler?
Hvis du har 2x 1kW klasse A monoblokke, så kan man måske forsvare det. Men ellers er det altså noget fjol.
Til fortalerne kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres holdninger er baseret på personlige erfaringer eller om I har teoretisk grundlag for jeres
påstand?
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Geoff,
Kan fuldstændigt tilslutte mig hvad tidligere er skrevet:
Skynd dig at købe Supra´s USB-kabel i den korteste længde, der passer til dit set-up.
Det er rørende billigt og - som altid ved Supra - af ganske lødig kvalitet.
Og ja, der er stor lydmæssig forskel på alle digitale kabler såvel som analoge.
Men det kan du jo afprøve efterfølgende sammen med så meget andet. Det er det vor hobby går ud på.
Med Supra er du godt i gang.
Mvh
Brian
|
| Til top |
|
| |
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi i gang igen, argumenter om lydmæssige forskelle på kabler bliver som sædvanlig ikke underbygget med teori eller
målinger.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
VI MANGLER EN SERIØSE BLINDTEST, i stil med den teste er en gang var af HDMI kabler Ellers kan vi blive ved med at slynge den teori efter den anden op, uden at vi når nogle sted end af endnu en kable tråd bliver lukket. Men at man er begynde at udsende audio usb kabler er nu mig en stor gåde, og så til de priser, for enten virke det eller også så virker det ikke, længe er den ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu blev der spurgt til WireWorld USB, og spekuleret generelt i lydforskelle på USB kabler:
Jeg har prøvet:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2930&zoneid=3
Citat:
"Til forbindelse mellem PurePower og Audiophilleo medfølger der udover det korte strømkabel, også et lille kort USB kabel model ”lakrids”... hvilket kan undre en hel del, da der i kassen også medfølger et fint USB kabel fra WireWorld til forbindelse mellem kilden og PurePower. Dermed røg debatten om hvorvidt USB-kabler kan udgøre en forskel. For hvorfor skulle Audiophilleo nøjes med at putte et ”lakrids”-kabel med i kassen, hvis det var så vigtigt. Jeg forstår det ikke?!
Og allerede her kan jeg afsløre, at der ikke var forskel at spore mellem WireWorld og AM kablet som traditionelt benyttes i lytterummet, eller et standard printer USB kabel for den sags skyld!"
Citat slut!
Men jeg er nok bare forudindtaget fordi, jeg ikke vil høre forskel... 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, Mikkel G
Det er sgu nok din hørelse den er gal med, når andre og såkaldt.... professionel tidsskrifter kan høre forskel, jeg sige ikke at de er i lomme på diverse hifi fabrikant, nej det sige jeg slet ikke
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var til Nordost-lytteaften hos KT-Radio. En af de største forskelle, måske den største, i løbet af aftenen var da der blev skiftet fra standard lakrids-USB-kablet til deres Blue Heaven USB-kabel mellem den bærbare computer og transmitteren til de trådløse højttalere.
Så ja, USB-kabler kan have betydning. Jeg har for resten læst, at Nordost er kommet med et Heimdal USB-kabel, der skulle være bedre end deres Blue Heaven. Kunne godt tænke mig at høre de to kabler mod hinanden.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om du er fanget af den gode stemning under denne Nordost-lytteaften hos KT-Radio og sælge gode overtales evner, plus at man sider i gruppe og her ved man at et gruppepres ødelægge ens evne til at bedømme selvstændige, dette sket ubevist.
Og jeg har værre til talrige Nordost-lytteaften og falde i gruppepres, hver gang, og efter at jeg er komme hjem og fået disse lytteaften på afstande finde man ud af at men ude over dette ubeviste gruppepres også har værre udsat for en stor portion placebo effekt fabrikker af dygtig Nordost sælge.
Og ja Nordost sælgeren skal værre meget dygtig for at sælge deres hunde dyre kabler, tro mig de har med sikkerhed værre på diverse salg kursus.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4920
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis sælgeren er rigtig god, så fortæller han også hvad, man skal lytte efter, når man skifter til det dyrere kabel, som de har brugt 10 år på at udvikle, har dyppet i flydende kvælstof, samt fået monteret af jomfruelige ungmøer på en lukket fabrik et sted i Tibet (Kina )...
Den eneste reelle lyttetest er den, hvor man ikke ved hvilket kabel, man lytter til...
Jeg bliver også grebet af forventningens glæde, når jeg tester et spændende produkt. Men jeg kan gå min vej, og lytte igen på et andet tidspunkt... igen og igen og igen... ved en demoaften/messe har man kun et skud!
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fede her er jo at Tape Connection kalder det No Nonsense! Igen kan man jo spørge: Hvordan hulen skal vi kunne stole på råd fra forhandlere om eksempelvis højtalere, hvis de samtidig markedsfører et svinedyrt USB kabel som No Nonsense?!? Har de en rød eller blå hat på afhængig af om de sælger HiFi eller slangeolie, sådan at vi kan se forskel?? __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2014 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det nok importøren af kablet der har skrevet tekste og ikke Tape Connection, og Tape Connection er sælge af Hifi, så kan i jo tænke jer hvorfor, desværre blive der færre og færre ærlige hifi forhandle og hifi producende i verden og taber er kunde der give alt for meget for et produkt
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som teksten står på Tapeconnconnections hjemmeside må man gå ud fra, at de står bag ordlyden. Uanset hvor forvrøvlet den er.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se igennem linjerne, ved at bruge din sunde fornuft.. Og det gælder i alle sammenhænge..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemtone skrev:
| Det er ikke et spørgsmål om tab af data, det er et spørgsmål om jitter. |
|
|
...som jo er helt aldeles ligegyldigt med en asynkron DAC, da den data, der sendes over USB kablet blot læses ind i en FIFO bufer, hvorfra det udlæses til
DACen med en anden klokke. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 14 Oktober 2014 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig! Jeg har lige solgt mit USB kabel af samme årsag.
Min nyligt indkøbte USB>Spdif (i2s) konverter fra audio-gd havde et vedlagt kabel. Jeg testede det op mod mit halvdyre Wireworld kabel - og resultatet var at det medfølgende kina-printer-kabel, med ferritringe og hele molletjavsen lød fuldstændigt ens. Kort sagt kunne jeg ikke høre forskel på det dyre og det billige.
Jeg har nu efterfølgende testet det medfølgende kabel op mod 2 forskellige printerkabler. Et fra en billig epson printer - og et kabel fra en ret dyr laserprinter.
Lyden er fuldstændig ens.
Jeg kan ikke afvise at jeg er halv døv. Dog kan jeg stadig huske at jeg kunne høre forskel da jeg lige havde købt mit kabel til knap 600 kr. Men her et lille års tid efter så er kablet afskrevet - og selvom jeg solgte det til under det halve af prisen, så var det alligevel rart at slippe af med :).
Tror min konklusion er at jeg er modtagelig over for mine egne forventninger, og med et kabel købt over ebay - til 600 kr. uden returet, så skal der være en positiv forskel.
Det er lidt kejserens nye klæder om igen :)
|
| Til top |
|
| |