| Forfatter |
|
johan_gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum,
Jeg er begyndt at kigge efter en ny pladespiller. I kikkerten er Dr Feickert Woodpecker eller en TW Acustic Raven One. Alle
meninger, erfaringer og gode råd er kærkomne!
Specielt er jeg interesseret i holdbarheden, gider ikke udstyr der skal afsted i tide og utide til reparation (udover lyden selvfølgelig).
Glæder mig til at høre fra jer.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ganske enkelt umuligt at udtale sig om holdbarheden af produkter, der ikke har været mere end 6 (Woodpecker) hhv. 7 (Raven One) år i produktion. Så aner man jo intet om langtidsholdbarheden ...
Blandt mine forskellige pladespillere har jeg en NAS Hyperspace, der i snit kører 1 time om dagen og har gjort det i 15 år. Den får skiftet lejeolie en gang om året, og det er så det. Der kan man tale om langtidsholdbarhed.
Åh jo, motoren begyndte at støje her forleden, den var omsider slidt op, så den måtte jeg skifte. En ny kostede 400 kr. Altså både god lyd, god holdbarhed og lave driftsomkostninger - det kan jeg li'
Men de ser nu meget lækre ud de "spillere", som du har i kikkerten ... men om de holder i længden, er der som nævnt indledningsvis ingen, der kan sige noget kvalificeret om
|
| Til top |
|
| |
johan_gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 06 November 2014 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analogueman,
Du har selvfølgelig ret i, at ingen af spillerne har så mange år på bagen. Så det er svært at bedømme langtidsholdbarheden.
Desværre har jeg dog oplevet meget HiFi der ikke har holdt mere end et halvt år før det stod på værkstedet. Så var bare
interesseret i om nogen havde oplevet problemer efter kort tid.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en sme pladespiller.....så holder den resten af livet;-)
|
| Til top |
|
| |
laboa Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 September 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
johan_gabriel skrev:
Hej Forum,
Jeg er begyndt at kigge efter en ny pladespiller. I kikkerten er Dr Feickert Woodpecker eller en TW Acustic Raven One. Alle
meninger, erfaringer og gode råd er kærkomne!
Specielt er jeg interesseret i holdbarheden, gider ikke udstyr der skal afsted i tide og utide til reparation (udover lyden
selvfølgelig).
Glæder mig til at høre fra jer. |
|
|
Hej John.
Jeg har ingen erfaring med Raven One, men jeg har en Woodpecker med vel 2.000 timer bag sig. Har ikke oplevet nogle
problemer overhovedet. Driftsikkerhed og stabilitet stod også højt på min prioritetsliste, da jeg i sin tid skulle have ny grammo.
Kender en del, der også har Woodpecker - har ikke hørt om problemer der heller.
Og den spiller forrygende - hvis du går videre med Woodpecker, vil jeg klart anbefale Inertia (tallerken-upgrade); alle pengene
værd og meget mere til ;-).
mvh.
Lars Bo
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).
Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ...
Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først.
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 07 November 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af
de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).
|
|
|
Raven One kan sagtens tage 2 arme. Det kræver bare at man bruger et af TW`s separate motortårn og så fjerner motoren på
plinten. Så er der plads til 2 arme og kaldes nu for Raven Two.
TW pladespillere er generalt meget fleksible.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt! Den option havde jeg helt glemt ... ganske pinligt, da jeg havde set den før
Produceres Raven One overhovedet mere? Den er ikke at se på producentens hjemmeside (men findes og er prissat på fx danske Artsounds hjemmeside).
Hvis du er til tyske pladespillere, så er Analog Manufaktur Germany (eller AMG) også en mulighed. Forarbejdningskvaliteten er helt på højde med Feickert og TW-Acustic, men det er efter min bedste vurdering et både mere spændende og æstetisk mere tilfredsstillende design end de to nævnte.
http://www.amg-turntables.com/
Jeg har ikke hørt AMG's pladespiller, så lyden kan jeg ikke udtale mig om.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja, AMG'en har (selvfølgelig) en væsentlig højere pris end både Woodpecker og Raven One ... det skal jo nok lige med
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).
Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ...
Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først. |
|
|
Hvorfor ikke gå hele vejen og forsøge med 3 motors drift á la Void pladespilleren. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til spørgsmålet om langtidsholdbarhed, så har jeg haft en Thorens TD321 siden 84' og har aldrig haft den til service eller skullet have ny rem. Har dog skiftet leje olie 2 gange på den, selvom det næppe var nødvendigt. Men selvfølgelig kan man da altid være uheldig, at få en "mandags" model i hvilken som helst fabrikat af pladespiller.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med de andre i, at det er svært at udtale sig om langtidsholdbarhed for produkter med få år på markedet. Mit indtryk af begge mærker er dog, at det er virkelig god kvalitet. Jeg ville ikke være bekymret for holdbarhed ved nogen af dem. En af mine venner har Raven, og der var i starten et problem med, at motoren (eller var det motorstyringen, det husker jeg ikke) kunne gå i stykker af statisk elektricitet, når man skifter plader. Det løste forhandler / producent dog på forbilledlig vis og til stor tilfredshed for kunden. Et stort plus i min bog... Jeg har en anden Tysk pladespiller i samme prisklasse som de nævnte: Scheu - Premier, og den kunne du eventuelt tage med i overvejelserne. Med den store 80mm pladetallerken, og den suveræne motor fra Das Laufwerk modellerne har man en pladespiller, der er virkelig god ift prisen. Scheu går ikke helt så meget op i, at pladespilleren skal være ''et mekanisk smykke til hylden'' som de andre du nævner, det er lidt mere et ''form følger funktion design''. Tilsvarende går heller ikke så meget op i markedsføring og at få gode tests, så de henvender sig heller ikke så meget til køberen, der køber efter gode anmeldelser. Men det ændrer ikke på produktet kvaliteter... Her et billede af min.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt kan man som sidebemærkning nævne om Scheu, at de jo har været på markedet i mange år efter hånden, så holdbarheden er veldokumenteret. Desuden leverer de centerlejer og pladetallerkner til flere af de andre high end producenter.
Godt kram, hvor de bruger pengene på produkterne frem for markedsføring. For mig er det meget tiltalende.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Analogueman skrev:
| Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model). Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ... Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først. |
|
|
Hvorfor ikke gå hele vejen og forsøge med 3 motors drift á la Void pladespilleren. |
|
|
Bortset fra, at den hedder "Voyd", så er 3-motorsdrift en lidt mere tricky option, når det gælder en Hyperspace. For det første har jeg svært ved at finde plads til tre motortårne, da jeg har monteret 3 tonearme (den har sædvanligvis kun plads til 2), og for det andet, hvis jeg overhovedet kan finde plads til motortårn nr. 3, så skal jeg finde en tilstrækkelig lang rund rem. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men jeg har ikke undersøgt markedet. Endelig, og for det tredje, så er der hele motorstyringsproblematikken. Jeg benytter en Clearaudio Syncro til min Hyperspace, og den kan klare en belastning på 7 watt. Så den burde kunne levere effekt nok til tre motorer (de trækker 1,7 watt hver), men hvordan den i øvrigt reagerer, når den "ser" tre motorer, aner jeg ikke.
Well, det skal vel forsøges en dag
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så godt, jeg havde skrevet "i" i stedet for "y", men den rette knap er sgu savnet. Men jeg undlod blot at lave et nyt indlæg......du vidste med stats garanti godt, hvad jeg mente. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
.En af mine venner har Raven, og der var i starten et problem med, at motoren (eller var det motorstyringen, det husker jeg ikke)
kunne gå i stykker af statisk elektricitet, når man skifter plader. Det løste forhandler / producent dog på forbilledlig vis og til stor tilfredshed for
kunden. Et stort plus i min bog...J
|
|
|
Det er da selvfølgelig fint at problemet blev løst, men det er skandaløst, at det overhovedet kunne opstå!
MVH.
Niels
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skandaløst er da ganske voldsom sprogbrug ift sagen. Men det er måske blot udtryk for de vanlige ekstreme sproglige overdrivelser på fora. Jeg ville bruge et noget mere moderat sprog, og alting kan gå i stykker, også uden skandaler...
Jeg synes det er fornemt, at forhandler og producent tog sig godt af kunden. Dét var sådan set min pointe her.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ikke fornemt ... det har de pligt til i forhold til lovgivningen, så det bør man både forvente og forlange
Gad vide, om almindelige begreber som "ret" og "pligt" helt er gået i glemmebogen, siden man er begyndt at rose forhandlere og producenter for at leve op til, hvad de skal leve op til
Nå, det var off topic ... men alt i alt er pointen vel, at når man er i den pladespillerprisklasse, hvor bl.a. TW-Acustic Raven One og Feickert Woodpecker befinder sig, så både kan og bør man forvente (langtidsholdbar) kvalitet, og,såfremt der alligevel skulle opstå problemer, en intet mindre end excellent kundeservice og hurtig og omkostningsfri udbedring af fejl og mangler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Så godt, jeg havde skrevet "i" i stedet for "y", men den rette knap er sgu savnet. Men jeg undlod blot at lave et nyt indlæg......du vidste med stats garanti godt, hvad jeg mente.  |
|
|
Du kunne jo også have ment "Valdi" og talt en motor for meget
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 08 November 2014 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når Scheu har været nævnt som værende holdbart, så kan man passende at Christian Feickert var en del af dem i gamle dage, og gik solo
efter Thomas Scheu gik bort og efterlod det hele til konen.
Og så er det nok ikke alle der gider have flere arme på, så at gå efter en single-arm model virker ikke helt ufornuftigt.
|
| Til top |
|
| |