Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 14:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Baglader vs basefleks? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har også en formodning om at Macroen er bedre full range end K2eren... sådanne en må prøves en dag. Du har nok helt ret i, at stepresponsen er allermest
afgørende for "stramheden" (hvis det er det rigtige ord) i bas fornemmelsen. Det jeg pointerer er mere omkring fasen.
Det lyder lidt voldsomt det system du har gang i Velkommen...
Det kunne måske være at vi skulle have et update billede Flemming?

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Flemming skrev:
?!?
Nææ, ikke mere end fysikken forskriver (ens for alle refleks kasser). Størrelsen, hvis du dermed mener diameteren, er helt normal for enheder
med 15" da du primært skal undgå portstøj. I mindre kasser er porten tvunget til at være meget lille mht tll diameter da port længden derved bliver
kort.

I det her tilfælde tuner jeg kassen lidt lavere således at det bliver en kurve som en mellemting mellem lukket/åben kasse. Virker ret godt og
membran bevægelse er "usynligt" for det blotte øje!!

jeg og dog selv gået væk fra det med kabinetter, da jeg syntes det er alt for besværligt at få til at spiller ordenligt .. hvis man også gerne vil have det til at spille dybt.. -  lukket kabinet har også mange ulemper. skal være meget stort for at spille dybt..

jeg er selv over i dipol.. hvor jeg folder 8x15"

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

M.M.M. skrev:
Ja jeg har også en formodning om at Macroen er bedre full range end K2eren... sådanne en må prøves en dag. Du har nok helt ret i, at stepresponsen er allermest
afgørende for "stramheden" (hvis det er det rigtige ord) i bas fornemmelsen. Det jeg pointerer er mere omkring fasen.

måske lidt voldsomt...men lidt fedt....Flemming var så flink at hjælpe under bygning med refleksport beregningen....du kan se det i tråden holger4`s jyske version kan ikke lægge billed ind nu den kommer op med fejl error 500

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:

jeg og dog selv gået væk fra det med kabinetter, da jeg syntes det er alt for besværligt at få til at spiller ordenligt .. hvis man også gerne vil have
det til at spille dybt.. -  lukket kabinet har også mange ulemper. skal være meget stort for at spille dybt.. jeg er selv over i dipol.. hvor jeg folder
8x15"

Kan godt følge dig. Er stadig i "hvad gør jeg ved...." fasen, da der afhængigt af hvor højt der deles kan komme en kasse "rungen" i ny og næ.
Pusler med at jeg nok må til at dæmpe indvendigt lidt mere systematisk end den dyne jeg har kylet derind.

Har selv haft Dali Skyline2000. Sandsynligvis pga mangel på effekt var de en tung omgang for min rør forstærker og knapt så "slagkraftig" som
nu.

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2015 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

M.M.M. skrev:
Ja jeg har også en formodning om at Macroen er bedre full range end K2eren... sådanne en må prøves en dag. Du har nok helt ret
i, at stepresponsen er allermest
måske lidt voldsomt...men lidt fedt....Flemming var så flink at
hjælpe under bygning med refleksport beregningen....du kan se det i tråden holger4`s jyske version kan ikke lægge billed ind nu den kommer op
med fejl error 500velkommen

Ja okay... der kan Roskilde festival godt kigge misundeligt til her det er godt nok nogle ordenlige kabinettet...

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 05 Juni 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

M.M.M. skrev:
velkommen skrev:

M.M.M. skrev:
Ja jeg har også en formodning om at Macroen er bedre full range end K2eren... sådanne en må prøves en dag. Du har nok helt ret
i, at stepresponsen er allermest
måske lidt voldsomt...men lidt fedt....Flemming var så flink at
hjælpe under bygning med refleksport beregningen....du kan se det i tråden holger4`s jyske version kan ikke lægge billed ind nu den kommer op
med fejl error 500velkommen

Ja okay... der kan Roskilde festival godt kigge misundeligt til her det er godt nok nogle ordenlige kabinettet...

åhhhh ja, men westlake SM1 tower er jo heller ikke en lille speaker....verdens mest powerfulde studiemonitor skrives der....synes nu også de kører ret hæderligt....gir en helt rigtig live sound

velkommen ps spørg Flemming...har været her op til flere gange
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes