Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Beogram 1700 nybegynder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Boydk@ Td124 seføli det var en tyrkfjel...

Anderz@ der har vi jo så det som deler vandende. Jeg er hifi mand og vil kunne justere og tweake, det er ligeså stor en del af det af hobbyen.
Kom lige i tanke om de lækre tangential modeller de lavede... Med det lille digitale hastigheds indikator på enden af armen. Den ville passe godt ind i
samlingen.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Januar 2015 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ja tangential modeller var også det tiltrækkende og det er det skam stadig med både Beogram 6006 samt 6000 begge original
hvide. Beogram 1202 har jeg ikke brugt siden ????

Der er så de lidt for tekniske modeller som jeg hurtigt fandt ud af eller var det mit budget der ikke tillod bedre?

En Beogram 8000 blev skrottet. Derefter en ubrugt MMC20CL. Så en Beogram 8002 men omkring 2200kr. holdt den i live en 3
måneder. Via Beoworld blev Martin intereseret i at se på den og det blev sådan. For den sum som var en del mindre end hvad
den havde stået mig i var det en fantastisk Beogram der bare spillede som ny gang på gang uden problemer. MMC20CL kom på
6006 hvor den stadig er.

Det er selve den vej der kan føre til mere besvær end nødvendigt. Hvis det ikke virker hvem kan lave det til fair pris og så
arranger køb efter det.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

JegVilHaVinyl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2014
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
Men for at vende tilbage til trådens start.

Hvordan så med en Beomaster 1700 samt passsende Beovox dertil?

1: Find ud af hvilken Beomaster og Beovox der hører til. Også hvilken farve/træsort.
2: Find og lokaliser et sted i DK hvor de er og vælg så kosmetisk som du kan tillade og om hvorvidt det virker eller ej.
3: Skal det ses efter prøv at arranger det så du ikke skal rejse for meget. Er det fx i Kbh området er det noget nemmere at
bringe til service samt Post DK kan bruges ligeledes for noget B&O pakket godt ind. 1700 system fx.
4: Beosystem 1700 og Beovox 1700/02 vil nok kunne findes i større genbrug hvis ikke de findes til salg via dba eller gul og
gratis. Husk dog ved genbrug og aktioner. Der er en grund til at de er der. Mest de kan slippe af med det uden mere bøvl.
5: Beomaster 1700 og Beovox er ikke den store udgift og en udemærket begyndelse.

Tak for super svar ;-) jeg er netop i gang med at købe en brugt Beosystem 1700 og højtalere der passer til, og har heldigvis fundet en sælger i
nærheden af hvor jeg bor. Så kan jeg også teste om det virker.
Og pickuppen er en MMC 20 S så vidt jeg kan se.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Selv tak.

MMC20 serien bestod af CL, EN, E, S med CL top kvalitet og så der ned efter.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=728

Så hvis det spiller og lyden kunne være bedre Beogram mæssigt er det højst sandsynligt pickuppen hvis den stadig fungerer.

En ting at havde i baghovedet er at selvom Beosystem 1700 ikke var det mest spændende så er det ikke ens betydende at
kvaliteten er skrabet og lavere i henhold til de mere eftertragtede modeller som Beosystem 4000/6000/ som kørte på
samme tid slut '70rne.

Så held og lykke om du har fundet en der er god nok.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes