| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Det er super fedt med alle jeres gode forslag og bliv endelig ved;-)
Og ja jeg ville rigtigt gerne have den van den hul men den ligger uden for mit prisleje desværre :-(
Mvh
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej don dario.
Normalt begiver jeg mig ikke ud i at råde andre, med hensyn til hvad de skal købe.
Men siden du virker helt åben, vil jeg foreslå dig at søge/lede efter en Daner Expan.
Hvis du er så heldig at finde en, plejer de at blive handlet for et sted imellem 2500-5000kr.
En Expan vil være et godt match til din Lyra, men vil kunne bruges til dine nævnte puér. (den kan indstilles til otte specifikke impedancer, imellem
5ohm og 60ohm)
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps.
Jeg har igennem tiden været omkring temmelig mange step-up/trafoer, men det er ligesom jeg altid ender tilbage igen ved Expanen.
Var du forøvrigt klar over, at van den Hul selv benyttede Expan tilbage i 80/90érne?
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels!
Ja, Hother var van den Hul forhandler først i 80erne og de var vist gode venner. Expan VAR god den gang (og er det vel endnu), men der er sket en
hel del i mellemtiden. Bedre stumper, software og ikke mindst nye ideer.
Skulle din vej føre dig til det østjyske kan du få en lytter på en The Grail så kan du høre hvorfor den er uundværlig.
Jeg har set den balancerede Aqvox til eur 600,- på fleabay, men tilstået det er ikke hver dag de dukker op.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Januar 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
allanowich skrev:
Kender du f.eks pickuppens indre spole modstand, så skal du blot lægge mellem 5 og 10 gange til. Dette vil så være den belastings modstand den tit vil fungere fint med. Derefter kan så eksperimentere med højere modstand og lytte sig frem til det du selv synes er ok. Men modstanden skal helst ikke være på den samme, eller nær, som pickuppen, da udgangssignalet bliver mindre og brum kan opstå. Benz pickupperne fungerer som udgangs punkt, godt med 100ohm, men 200 -1000ohm er så noget, man fint kan lege sig lidt frem med for at finde det man synes lyder bedst. Men det er altså når man bruger en aktiv step up eller RIAA med flere muligheder. Når det er en passiv trafo man benytter, er det den modstand, der står opgivet på den, som spolerne max-min kan have for optimal funktion. I T5 og T7's tilfælde, er dette mellem 10 og 40 ohm.  |
|
|
Ahh jeg er med på den med aktiv step up men f.eks på en denon 103 hvordan finder jeg så ud af hvilken passiv traffoe der passer bedst på den pu?
Rigtigt fedt med gode forklaringer!
Mvh |
|
|
Som jeg nævnte tidligere, så har jeg anvendt Denon DL301 på T7 med rigtig godt resultat og Denon DL305, har også været på den, den var dog ikke min. Så det er en trafo med muligheder inden for 10-40ohm eller højere, du skal kigge på. Jeg prøvede også DL301 og en Yamaha MC1000 på en No Name Gold trafo (dansk). Men her blev lyden tippet til den mørke og bas dominerende side og dette var da klart, fordi den er til mellem 3 og 15 ohm. Kendte ikke lige data på den ved købet, men fandt ud af det. Men se efter, at trafoen kan omskiftes eller fungere inden for 10-40 ohm området, så er tilpasningen i orden, men om du kan lide lyden, er så en anden ting. Så de skal lige prøves af sammen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har stadig et par MC-220A til at ligge (venter som alt det andet på at blive bygget ind i en smuk kasse ). Er helt vildt spændt på, om de gør det bedre end de indbyggede i min Pioneer C-91a.
http://www.sacthailand.com/
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Hullevad.
Måske jeg senere takker ja til din invitation, kommer til Østjylland og hører om den hellige gral er velforvaret.
Men så skriver du, at der i mellemtiden er dukket bedre stumper og software op.
Hvad er det for noget software du her tænker på?
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Har stadig et par MC-220A til at ligge (venter som alt det andet på at blive bygget ind i en smuk kasse ). Er helt
vildt spændt på, om de gør det bedre end de indbyggede i min Pioneer C-91a.
http://www.sacthailand.com/
|
|
|
Dem kan du jo bare sælge billigt til mig, så skal jeg nok få dem bygget ind i en smuk kasse, så kan du jo evt. låne dem kortvarigt, så du
rigtigt kan ærgre dig over du solgte dem.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 16 Januar 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer så nok ikke til at ske  , men du kan da sende et billede af den nævnte kasse, hvis den er pæn nok, ku´ det da være, at jeg ville købe den af dig i stedet  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Januar 2015 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon lavede jo også en fin stepup trafo i sin tid. Den hedder AU-S1 og kostede den gang 5000kr. Den minder, når man ser på den, lidt om HP-T7. Måske kan du finde den brugt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Januar 2015 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Denon lavede jo også en fin stepup trafo i sin tid. Den hedder AU-S1 og kostede den gang 5000kr. Den minder, når man ser på
den, lidt om HP-T7. Måske kan du finde den brugt.  |
|
|
...Men igen: Den type produkt kan man ikke købe uden at have prøvet det. Selv om specs tilsyneladende skulle være OK, er det altid forholdsvis
uforudsigeligt, når det drejer sig om samspillet mellem transformator / RIAA / pickup...
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 17 Januar 2015 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silk Audio´s trafoer er fremragende, man skal bare tage den der passer til pickuppen! Kvaliteten taget i betragtning er der ikke noget at tænke
nærmere over hvis man har en bestemt pickup i tankerne.
Nu har man nok fået det indtryk at jeg har noget imod en trafo løsning, det har jeg ikke! Min anke mod trafoer er at de ikke er så fleksible som aktiv
forstærkning byder på (hvis der er tilpas mange justerings muligheder).
|
| Til top |
|
| |