| Forfatter |
|
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 22 Januar 2015 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna Acoustics Haydn Grand
Måske?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 22 Januar 2015 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chr.285 Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 Januar 2015 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville snuppe en lytter på Harbeth P3ESR. Der er et sæt til salg på hifi4all. De står til 8000 m. Standere (kan sikkert forhandles lidt ned). Det er
ikke en bastung ht, men lyden fra Harbeth er efter min mening det bedste der kan fås for menneskepenge :)
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 24 Januar 2015 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Newbiee2 skrev:
| Jeg er helt enig med Batman^^ tag et kig på buchardt....de er helt pjattet med dem på lydogbillede.... |
|
|
Findes der et produkt som lydogbillede Ikke er pjattet med?? Jeg tror aldrig, at jeg nogensinde har set dem skrive noget dårligt om noget produkt, og så bliver jeg mistænkelig.. Jeg kan selvfølgelig have overset noget..
|
| Til top |
|
| |
andersreimer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2014 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 24 Januar 2015 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
Newbiee2 skrev:
| Jeg er helt enig med Batman^^ tag et kig på buchardt....de er helt pjattet med dem på lydogbillede.... |
|
|
Findes der et
produkt som lydogbillede Ikke er pjattet med?? Jeg tror aldrig, at jeg nogensinde har set dem skrive noget dårligt om noget produkt, og så bliver jeg
mistænkelig.. Jeg kan selvfølgelig have overset noget.. |
|
|
Ligegyldigt hvad får de et lyt i løbet af næste uge, og så kan jeg jo fortælle lidt om det indtryk, de giver mig. Tak for hjælpen, alle sammen.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 Januar 2015 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
Newbiee2 skrev:
|
|
Findes der et produkt som lydogbillede Ikke er pjattet med?? Jeg tror aldrig, at jeg nogensinde har set dem skrive noget dårligt om noget produkt, og så bliver jeg mistænkelig.. Jeg kan selvfølgelig have overset noget.. |
|
|
Engang blev redaktionen på "High Fidelity" konfronteret med netop den problemstilling. De svarede,at udstyr der slet ikke lever op til forventningerne, bliver simpelthen ikke anmeldt. Derfor får man en overvægt af positive anmeldelser.
Måske er konkurrencen i branchen så stor, at ingen slipper af sted med at lave noget decideret skrammel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle af jer, der kender til QLN Signature HDII ver. 2? Som kan
sige lidt generelt om dem og deres lyd?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2015 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lader til man for meget for pengene selv om de er gamle og sikker på et nyt sæt til 4000kr ikke lyder lige så godt
QLN
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2015 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Lader til man for meget for pengene selv om de er gamle og sikker på et nyt sæt til 4000kr ikke lyder lige så godt
QLN |
|
|
Det var præcis den jeg har set, og tager en tur til Aalborg for at høre en af dagene.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ligger jo prismæssigt over B&W 805 og Dali grand coupe så jeg kan ikek forstille mig de lyder dårligt.
Men med sådanne højtaler kan de lyde godt med en forstærker og mindre godt med en anden så prøv med nogen forskellige
Mindes en herinde der have nogen sa mantra som blev drevet af en primare forstærker, da han så have solgt dem
og lyttede til dem hos køber med en densen forstærker lød det helt anderledes og
han skulle så have valgt en anden forstærker istedet for nye højtaler
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 26 Januar 2015 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du virkelig vil have smæk for skillingen og en minimal mængde salgssnak og overprissatte produkter, synes jeg du skal kigge på et sæt
studiemonitors og en controller. Smut ned til 4Sound og lyt til Genelec, Adam Audio eller KRK, de spiller med statsgaranti bedre end en MDF-kasse
med et sæt standard-enheder - uanset hvad der så er klæbet på af navn.
De kan fodres direkte fra din Dragonfly, men du får nok mere ud af et dedikeret eksternt lydkort (audio interface på pro-sprog) med et sæt
balancerede udgange. Enten skal du have fat i en RIAA til din pladespiller, eller også skal du se om du kan finde et interface med en indgang der
skal spise signalet direkte (men de er nok sjældne).
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 27 Januar 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er Mission 792SE til 5400,-/sæt og der er for 9k der spit nyt.
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakt e-hoejttalere-mission-792se-p-1300.html
"This Mission combines warmth, transparency, strong bass, an even tonal balance and smooth, clear treble. Vocals are a particular strength.It’s a
sound without strong aberrations and therefore of universal appeal. The 792 handles all musical genres with aplomb." Anmeldelse af HiFinews.co.uk
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 27 Januar 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sportsguitarist skrev:
Hvis du virkelig vil have smæk for skillingen og en minimal mængde salgssnak og overprissatte produkter, synes jeg du
skal kigge på et sæt
studiemonitors og en controller. Smut ned til 4Sound og lyt til Genelec, Adam Audio eller KRK, de spiller med statsgaranti bedre end en MDF-kasse
med et sæt standard-enheder - uanset hvad der så er klæbet på af navn. [...]
|
|
|
Et sæt standard-enheder. Refererer du til Buchardt audio her ? - Har du hørt deres højttalere, siden du kan udtale dig så firkantet?
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 27 Januar 2015 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
QLN |
|
|
Ser spændende ud - har aldrig hørt dem. Men kan dog huske at have læst at de lyder endnu bedre, hvis delefilteret flyttes over i en trækasse!
Ville heller ikke være bekymret over alderen - har lige købt et sæt Dynaudio Contour 1 Mk2 fra 1993-4 og de spiller sgu fantastisk!
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 28 Januar 2015 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Et sæt standard-enheder. Refererer du til Buchardt audio her ? - Har du hørt deres højttalere, siden du kan udtale dig så firkantet?
|
|
|
Jeg refererer til alle producenter (også dem i Silkeborg), der tager en hyldevare fra Vifa, Scan Speak, Seas eller hvad der nu ellers måtte være,
spænder et delefilter foran og lægger det i en kasse. Ingen nævnt, ingen glemt (og da slet ikke i segmentet omkring 5000,- for et sæt).
Kan du evt. nævne bare to-tre studier, hvor Buchardt Audio bliver brugt som værktøj i forbindelse med musikproduktion. Helt nogen, der har
pladeudgivelser med salgstal på CV'et...
|
| Til top |
|
| |
Berdel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 28 Januar 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Januar 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg have godt set dette, men det er desværre på Sjælland. Et krav er, at det skal være i Jylland, da jeg ikke har mulighed for at komme til Sjælland
overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjarke2000 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 28 Januar 2015 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du også hørt DLS M60 da du var i tapeconnection??? Second hand med garanti... http://tapeconnection.dk/product/dls-m60-5833/Har selv haft A-S2000/DLS M66, og det var fandenme bas. Faktisk FOR meget. Men det kunne være at det ville passe rigtig godt med den lille M60 istedet...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2015 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke2000 skrev:
Fik du også hørt DLS M60 da du var i tapeconnection??? Second hand med garanti...
http://tapeconnection.dk/product/dls-m60-5833/Har selv haft A-S2000/DLS M66, og
det var fandenme bas. Faktisk FOR meget. Men det kunne være at det ville passe rigtig godt med den lille M60 istedet...
|
|
|
Jeg har faktisk siddet en times tid med dem i Tapeconnection, og de lød meget godt. De har bestemt været i mine overvejelser.
Desværre har pludselige ændringer gjort, at jeg må nedskalere mit budget til 4000 kr, så de er desværre lige lidt over.
|
| Til top |
|
| |