| Forfatter |
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Marantz cd 17 K. I. Signature mrk. 1. En glimrende maskine der kan modificeres til mere vellyd.
Jeg har dog ikke udskiftet udgangsdelen, som kramer 71 (fortæl, fortæl), men modificeret med fjernelse af plastik, brug af lindolie, nye RCA bøsninger (et must) og et Duelund strømkabel.
Jeg har sammenlignet med en modificeret Pioner DVD 656A fra Duelundshånd. Og er i tvivl om hvilken er bedst, da de er meget lig hinanden. Pioneren lidt mere neutral og Marantz med lidt kraftigere strømforsyning.
Pionerens indbyggede Dac er i mine øre bedre end en Mark Levinson 36 til 39.000 kr.
Med venlig hilsen
Sven Palvig __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt det der modifikationssnak er jeg ikke så meget for. Jeg vil købe den jeg bedst kan, ikke den jeg kan/skal modificere mest.
Prisforskellen er sølle 1000 kr, så det er ikke meget, og laser-halløjet skræmmer mig ikke (mer ihvertfald)
Måske jeg kan presse ham lidt ned, ellers lader jeg den gå... __________________
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Marantz CD 17 er efter min mening pæn i lyden, og det er ikke positivt ment. Jeg ville ikke selv købe den. Prøv evt. at finde en Kenwood 7090 fra slutningen af 90'erne. Den kostede dengang ca. 4500 kr., og benytter ikke færre end 8 stk BB1702. Den lyder godt og dynamisk, men mangler dog lidt krop og fylde.
En af mine venner har en S10 og har skiftet laser en gang efter ca. 4 år. Det kostede under en tusse, og det kan de stadig lave. Jeg ved ikke hvor ikke slipsefyr har fra, at hifi klubben ikke har værksted længere. Det skulle efter sigende være nemt selv at skifte laseren, da alignment er integreret i laseren, og derfor er foretaget fra fabrikkens side. Så burde man kunne gøre det for 5-600 kr som laseren koster.
|
|
|
Det værksted jeg fik lavet min maskine på første gang lå i nordvest kvarteret i købehavn, det eksistere ikke mere. I dag bruger hifiklubben et eksternt værksted i farum for at spare transport til deres hovedsæde(formoder jeg) hvor de selv stadig har eget værksted. Det er muligt de ting har ændret sig i tidens løb, who noes. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hele problematikken omkring de lasere er vildt overdrevet. S10 er så nem at skifte laser i, at man nemt selv kan gøre det. Køb en servicemanual og en ekstra laser, så kan du spille 8-10 år på den. Det med at laserne bare holder og holder, er ikke nødvendigvis et godt tegn. Kraftig fejlretning giver mulighed for, at køre med en sløv laser i meget længere tid end, hvis fejlretningen eksempelvis er slået fra. Min S10 havde jeg i 4 år før jeg skiftede laser på den, min S1 har fået skiftet én gang på 5 år, min 3560 som bruger samme laser som S1 har fået skiftet 1 gang på 10 år. Så hvad er problemet? |
|
|
Ingen problemer for dig Kurt, du kan jo selv stikke fingerne ned og skifte l**tet selv, men det er der altså en del der ikke kan og så kan det hurtig blive dyrt i længden.Husk at kigge lidt ud over din egen næsetip en gang imellem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Til den pris er det da bare at give den et lyt. Det er vel et spørgsmål om smag og den kæde som den ingår i. Det der med multibit og 1bit snak er det rene vås. Der er jo ingen som har været i dette forum der bare har været i nærhenden at at sammenligne de to principper. Ken Iswihata som har stået for special modellerne fra Marantz har sagt at der faktisk kun er helt ubetydelig forskel på lyden af selve konverteringen. Må jeg lige sige at der pt. er stor mode i en konverter fra 85. 1985 !, så meget for det tekniksnak.
Pres den helt ned i pris, - den er ikke lav nok :) - og giv den en grundig lytter. Virker den ikke 100% lyttemæssigt så skift l**tet.
PS: Den har faktisk en l**te konverter :) En eller anden idiot ved phillips ødelage denne ellers fine dac7 chipsæt med en elendig analog udgang. Men det skal man ikke lade sig forstyrre af. :) Hellere en l**te konverter end en l**te analog udgang som på Denon maskinerne. Iøvrigt er Denon 10 modellen vel en noget dyrere sag.
|
|
|
Hvis Ken Iswihata har så gode øre som det påståes, så forstår jeg ikke en cd17 lyder som den gør,måske manden er stokdøv og bare ikke kan høre forskel på multibit og 1 bit. .
Nej jeg har ikke sammenlignet de forskelige chips, jeg konstaterede bare en tendens jeg syntes der går igen i 1 bit maskinnerne, derfor er det nærliggende at tro at dette kunne skyldtes den teknik. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt som en enkelt negativ kommentar altid kan vælte læsset - hvis ikke der er udelukkende positive udmeldelser, så må man "hellere holde fingrene væk".
Det beviser blot at det er et spørgsmål om smag, nogle kan lide den ene spillestil, andre ikke. Hold dette sammen med at det som regel er de negative kommentarer der har det med at flyde ovenpå, så indser man at det kun er ens egen mening der tæller - man kan bare ikke få et indtryk af et produkt uden selv at have prøvet det.
Husk at der også er nogle der vil sige at Denon er det argeste l**t 
Nå, nok om det her med subjektivisme og fortolkningen heraf. Jeg har selv en 17MK2KI, og har været glad for denne. Jeg har aldrig hørt en S10, så jeg kan ikke kommentere om eventuelle forskelle, men jeg vil ikke mene at 17'eren er en afspiller hvis lyd er "fremme i skoene", den er mere afslappet og organisk i det.
Det lyder vitterligt som om B400 er den afspiller du søger, men hvis ikke den er indenfor rækkevide økonomisk, så... Du kunne jo eventuelt vente lidt længere, spare lidt mere op, afvente om skattelettelsen giver lidt mere, og se om B400 skulle dukke op på brugtmarkedet til en pris af 6.000 kr. - vel ikke helt urealistisk.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med lidt positiv kritik af 17'eren. Men når spillestilen er som du siger der, tror jeg ikke den er noget for mig.
Optimalt skulle jeg vente og spare op til en B400 - men 6-7000kr for en cdafspiller er mange penge når man er på SU - så hvis jeg kan få nogle af de samme værdier med en S10 er det jo at foretrække. Desuden tror jeg gensalgsværdien er noget højere på en S10 - og det er jo også værd at tage med betragtningerne.
Desuden er 17'eren som nævnt ikke helt i tip top stand.
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte tre maskiner i hi-fi klubben. En Denon S10, en Nad 500 og en Marantz CD 17. Jeg ville også gerne have lånt hos KT radio en Rotel til 10.000 kr., men de ville ikke låne den med hjem. Men jeg måtte godt komme ind i butikken med "vinderen", og så der sammenligne med Rotelen.
Af de tre maskiner foretrak jeg Marantzen på grund af mere harmonisk lyd, mere dybde og mere musikalsk naturlig lyd. Jeg var så begejstret for maskinen, at jeg ikke ville tage den med ind til KT-radio.
Der var mere tryk på NAD 500 og Denonen havde en mærkelig stor bredde, men kort i dybden.
Jeg valgte så Marantz PM 17 K.I.Sig. i stedet, da den kostede en 5000 kr. mere, og da kabinet mm. var ens, måtte de 5000 kr gå til ren lydforbedring. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man køber brugt kan det være svært at prøvelytte - en lytning hos sælger viser egentlig kun om produktet virker, om det passer til dit anlæg finder du først ud af når du kommer hjem med spillen.
Hvis du har en god fornemmelse, både fordi nogle mener at S10 og B400 minder om hinanden i spillestil, og fordi S10 generelt virker tillidsindgydende, så prøv den. Om ikke andet kan du sikkert sælge den til den samme pris hvis du ikke synes om den. Husk dog at indkalkulere den eventuelle risiko for nødvendigheden af et laserskift.
Når du kører på SU får du sikkert ikke det store ud af reformen, så jeg kan godt se at opsparing plus tålmodighed nok ikke er en valid option 
Og når 17'eren, som vist nok kun er en plain 17'er, du nævner ikke andet, er lettere defekt for 2.000 kr., så ville jeg også vælge den fra - det er ikke godt at vide om en defekt søgefunktion er starten på noget større.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror K.I. sig er en højere version end den der til salg her. Den hedder bare marantz cd17 (muligvis mkI eller MkII bagefter) Nyprisen var 7000kr.
Er det den samme maskine vi snakker om? __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den almindelige og oprindelige 17'er var ganske korrekt prissat til 7.000 kr. fra ny. Senere er der så kommet diverse versioner, heriblandt den 17MK2KI jeg har, den koster 14.500 kr. fra ny.
Jeg kan ikke huske om der har været en 17KI, dvs. en KI inden MK2, men der har været en almindelig 17MK2, i Tyskland har der været en 17M, som sikkert har været det samme som nogle af de andre, og for et par måneder siden kom der vist en MK3, så der findes efterhånden et par versioner.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OG til Kim: NEJ - Tålmodighed er ikke en option... __________________
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvis Ken Iswihata har så gode øre som det påståes, så forstår jeg ikke en cd17 lyder som den gør,måske manden er stokdøv og bare ikke kan høre forskel på multibit og 1 bit. .
Nej jeg har ikke sammenlignet de forskelige chips, jeg konstaterede bare en tendens jeg syntes der går igen i 1 bit maskinnerne, derfor er det nærliggende at tro at dette kunne skyldtes den teknik.
|
|
|
Der kan jeg kun være enig.
Det er (efter min erfaring og i mine ører) som om multibit maskiner oftest giver mere dynamik og kontrol i basområdet, mindre fnidder i diskanten og generelt spiller med en mere tyst baggrund, der gør det nemmere at følge udklingningen af instrumenter. Det bliver også nemmere at afsløre om rumklang er naturlig eller kunstigt tilført.
MVH
Anders D.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
anda skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Nej jeg har ikke sammenlignet de forskelige chips, jeg konstaterede bare en tendens jeg syntes der går igen i 1 bit maskinnerne, derfor er det nærliggende at tro at dette kunne skyldtes den teknik.
|
|
|
Det er (efter min erfaring og i mine ører) som om multibit maskiner oftest giver mere dynamik og kontrol i basområdet, mindre fnidder i diskanten og generelt spiller med en mere tyst baggrund, der gør det nemmere at følge udklingningen af instrumenter. Det bliver også nemmere at afsløre om rumklang er naturlig eller kunstigt tilført.
MVH
Anders D.
|
|
|
Endelig een der har skruet op for høreapperatet.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
anda skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
MVH
Anders D.
|
|
|
|
|
|
Og jeg må så bare føle mig belært om at mit høreapparat ikke virker.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
anda skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
MVH
Anders D.
|
|
|
|
|
|
Og jeg må så bare føle mig belært om at mit høreapparat ikke virker.
|
|
|
Man høre jo det man høre, nogen høre noget andet, jeg høre det samme som dig i det her tilfælde, men jeg intet belæg for at påstå at det skyldtes 1 bit teknikken, men det er da nærliggene at tro når det går igen på den type maskiner.
Alt andet lige er 1 bit teknikken vidst også en del billigere end muiltibit sååå...... __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Man høre jo det man høre, nogen høre noget andet, jeg høre det samme som dig i det her tilfælde, men jeg intet belæg for at påstå at det skyldtes 1 bit teknikken, men det er da nærliggene at tro når det går igen på den type maskiner. |
|
|
Som sædvanligt er der fordele og ulemper ved hver løsning, og hver løsning har sine tilhængere Jeg bryder mig bare ikke om at når én person har en holdning til lyden så er den definitivt den rigtige, der er ikke plads til en anden opfattelse. Den er nærmest Jonas Bojer og rytme sagen om igen 
Ikke Slipsefyr skrev:
Alt andet lige er 1 bit teknikken vidst også en del billigere end muiltibit sååå......
|
|
|
Så vidt jeg har forstået det er 1-bit dyr at udvikle men billig i masseproduktion, mens multibit er billig at udvikle, men dyr at masseproducere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Man høre jo det man høre, nogen høre noget andet, jeg høre det samme som dig i det her tilfælde, men jeg intet belæg for at påstå at det skyldtes 1 bit teknikken, men det er da nærliggene at tro når det går igen på den type maskiner. |
|
|
Som sædvanligt er der fordele og ulemper ved hver løsning, og hver løsning har sine tilhængere Jeg bryder mig bare ikke om at når én person har en holdning til lyden så er den definitivt den rigtige, der er ikke plads til en anden opfattelse. Den er nærmest Jonas Bojer og rytme sagen om igen 
Det kan du skam godt have ret i, jeg skrev nu også bare at CD17 ikek var min kop te, men andre kunne godt lide den.
Ikke Slipsefyr skrev:
Alt andet lige er 1 bit teknikken vidst også en del billigere end muiltibit sååå......
|
|
|
Så vidt jeg har forstået det er 1-bit dyr at udvikle men billig i masseproduktion, mens multibit er billig at udvikle, men dyr at masseproducere.
|
|
|
Det er vidst nok sådan det hænger sammen og dog. En 1702k chip koster feks. Omkring 600 kroner, ikke helt blilligt da der som regel sidder 2- 8 stk. i en seriøs maskine. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vidst nok sådan det hænger sammen og dog. En 1702k chip koster feks. Omkring 600 kroner, ikke helt blilligt da der som regel sidder 2- 8 stk. i en seriøs maskine. [/QUOTE] 20$ koster den kære halsklud 20 $ = = ca. 120 kr. DEn hotteste pt. koster 24 $. Det er 1704K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Det er vidst nok sådan det hænger sammen og dog. En 1702k chip koster feks. Omkring 600 kroner, ikke helt blilligt da der som regel sidder 2- 8 stk. i en seriøs maskine.
|
|
|
20$ koster den kære halsklud 20 $ = = ca. 120 kr. DEn hotteste pt. koster 24 $. Det er 1704K [/QUOTE]
Kære Kubik, det er billigt, de må faldet noget i pris, eller også har div.værksteder tjent fedt på dem. Skal man have skiftet et sæt 1702 K på et værsted, er prisen en noget anden skulle jeg hilse og sige. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |