| Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
|
Jeg vil også lige komme med min holdning.
Personligt, har jeg aldrig hørt en denon spille musik - de er SÅ pissekedelige og lamme at enhver NAD til 2199,- vil lammetæv enhver Denon uanset pris...
En Marantz CD17 er en musikalsk maskine sammenlignet med S10 og S1.
Jeg vil klart anbefale den frem for både S10 og B400....
|
|
|
Der er en verden til forskel på en skide Marantz cd 17 og en Denon S1. Marantz formår slet ikke at få alle progammaterialets detaljer med .
Jeg tror ikke du har hørt en S1 i de rette omgivelser siden du kommer med sådanne udtagelser. 
|
|
|
Jeg har hørt S1 2-3 gange i hifiklubben. Jeg det har hver gang resulteret i at sælgeren måtte prikke til mig, fordi jeg var faldet i søvn, selvom vi sidste gang hørte Dream Theater. Den var bare så lam og passiv.
S10 har jeg hørt en masse gange, både i butikken og hos mig selv på hjemlån. Den er bare så ufattelig slap, bamset og lam, at det hver gang har tænkt at burde stå Denon på Stesolid pilleglasene på apoteket.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ih, hvor jeg altså glæder mig til at læse, hvad den næste kan finde på af malende beskrivelser om disse forfærdelige CD spillere eller allerhelst mærker under et. Det er næsten ligeså spændende som at stå i en skolegård og høre drengene fra 5. klasse skiftes til at håne hinanden!
Fortsætter det her, kan vi allesammen sælge vores TV, og biograferne kan lukke. Vi vil sidde klistret til denne fremragende tråd som til Robinson! Stakkels Prins Kronfrederik og Mary McDonald - de vil blive gift i glemsel.
Ih, hvor jeg altså glæder mig til næste afsnit af David mod Goliath. Gyyyys!

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Ih, hvor jeg altså glæder mig til at læse, hvad den næste kan finde på af malende beskrivelser om disse forfærdelige CD spillere eller allerhelst mærker under et. Det er næsten ligeså spændende som at stå i en skolegård og høre drengene fra 5. klasse skiftes til at håne hinanden!
Fortsætter det her, kan vi allesammen sælge vores TV, og biograferne kan lukke. Vi vil sidde klistret til denne fremragende tråd som til Robinson! Stakkels Prins Kronfrederik og Mary McDonald - de vil blive gift i glemsel.

|
|
|
Så så, du er altså kun junior bruger .
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
|
Personligt, har jeg aldrig hørt en denon spille musik - de er SÅ pissekedelige og lamme at enhver NAD til 2199,- vil lammetæv enhver Denon uanset pris...
|
|
|
Der er en verden til forskel på en skide Marantz cd 17 og en Denon S1. Marantz formår slet ikke at få alle progammaterialets detaljer med .
Jeg tror ikke du har hørt en S1 i de rette omgivelser siden du kommer med sådanne udtagelser. 
|
|
|
Jeg har hørt S1 2-3 gange i hifiklubben. Jeg det har hver gang resulteret i at sælgeren måtte prikke til mig, fordi jeg var faldet i søvn, selvom vi sidste gang hørte Dream Theater. Den var bare så lam og passiv.
S10 har jeg hørt en masse gange, både i butikken og hos mig selv på hjemlån. Den er bare så ufattelig slap, bamset og lam, at det hver gang har tænkt at burde stå Denon på Stesolid pilleglasene på apoteket.
|
|
|
Jamen sådanne grusomme oplevelser hverken kan eller vil jeg modsige. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|

|
|
|
Hva'øøøh har vi det røde???
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jamen sådanne grusomme oplevelser hverken kan eller vil jeg modsige.
|
|
|
Men jeg kan da blive positivt overrasket en dag - hvem ved...??
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Næppe... __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
David skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jamen sådanne grusomme oplevelser hverken kan eller vil jeg modsige.
|
|
|
|
|
|
Forhåbenlig, ellres ville der ikke være meget ved vores hobby hvis vi ikke ind imellem blev overasket. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=donkeyshark]
Kære Obi.
Jeg tror, problemet er, at du prøver at finde CD spilleren, som udkonkurrerer samtlige 20.000+ kr's maskiner på markedet for 3.000 kr. Samtidig vil du gerne have en garanti fra alle de erfarne herinde om, at ingen synes noget andet. Den må for øvrigt heller ikke gå i stykker de næste ti år.
Hmm - lad mig vende den om :) Jeg vil IKKE give 3000 for noget der 1500 værd, jo flere der mener den er god, jo større sandsynlighed for at den faktisk er god, jeg vil IKKE købe noget der går i stykker efter 3 mdr.
Jeg har intet krav om at den skal udkonkurere alt til 20.000 kr. - søger blot det bedst mulige køb inden for min økonomiske ramme. Det kan vil ikke være så underligt?
Problemet er at jeg på SU ikke bar kan købe alt muligt og prøve det hjemme, og så sælge det igen. Jeg har bogstaveligt talt hverken plads eller råd. Derudover er jeg nødt til at købe brugt, da man ikke får meget cd til 3000 fra ny! Men, som du selv ved, er ikke mange sælgere interesserede i at udlåne brugt udstyr, og en del af det er gået ud af produktion. Derfor har jeg kun dette forum til at stille potentielle spørgsmål i. Det er naturligvis langt fra optimalt, men sådan må det nu engang være...
Fortæl i stedet, hvad du savner ved din nuværende lyd. Så har vi en meget større mulighed for at hjælpe dig på dit magre studiebudget. De fleste af os har været på den krog, du hænger på og vil gerne hjælpe. Men du stiller "forkerte" spørgsmål, og får derfor også "forkerte" svar.
OK - jeg vil prøve at præcisere det. MEN, jeg tror ikke at en præcisering nødvendigvis vil afstedkomme mere sobre svar, folk vil stadig være uenige. Jeg har eksempelvis efterspurgt "fremme i skoene" lyd. Der kan vel næppe være tvivl om hvad jeg mener med dette? Dette til trods kommer der både "ja - S10 er fremme i skoene" og "nej - den er kedelig og uinspirerende. Dette er IKKE en kritik af svarene, men en konstatering at folk ikke hører det samme, og ikke ønsker det samme, og at svarene ikke nødvendigvis bliver mere "rigtige" fordi jeg ændrer spørgeteknik.
MEN HERE GOES: "Fremme i skoene" lyd - dog ikke i overdrevet grad. Dvs - i teorien hverken holfi eller naim (No Offense...) Masser af detaljer (vil alle ikke have det?) sammenhæng (Vil alle ikke det?) og MUSIK (Hvad det så end er - der er tydeligvis ikke enighed...) Jeg synes Rotel'en er lidt uinspirerende sammen med Densen - og kombinationen giver en lille BOOST i mellemtonen et sted - og deraf kommer en til tider lidt ulden lyd - den vil jeg gerne af med.
Det evindelige spørgsmål er om jeg bør vente længere, og spare mere op, eller om en billigere cd (S10, CD17, D20...)ville kunne gøre det omtrent ligeså godt som nogle af de lidt dyrere modeller jeg har kigget på (B400, D30.2....)
Håber det hjalp, så vi måske kan få denne tråd ind på sporet igen...
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Men man kan sige at spørgeren får svar som der bliver spurgt. Og det der spørges efter ,er vel ikke så meget om lyden, men om en slags bekræftelse / afkræftelse af små tanker inden i hovedet...
Måske skulle vi bare have en slags svargenerator til den type spørgsmål ala hvad synes i om xx.
Svargeneratoren svarer med forskellige, personlige indlæg,
Den er xx, xx og xx.
Total random.
Ha-ha
Søren
|
|
|
Ja det var da en fantastisk ide. Eller også kunne folk der ikke har noget intelligent at tilføje tråden, eller som synes den er uinteressant, bare lade være med at svare. Hvad synes du om den ide?

| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah! Hvis jeg var dig ville jeg nok give en NAD C542 et lyt.
Jeg ved godt at den ligner en gammel UHF radio fra en fiskekutter - men den spiller altså ret fedt.
Den koster 3,5 kkr. som NY, hvad dette jo også medfører af tryghed mht. garanti og sikkerhed for at den ikke er blevet "forbedret/ødelagt" med diverse tweaks. Desuden kan du jo få pengene igen hvis den ikke falder i din smag.
Den har hos mig afløst en Harman Kardon HD760, som i sin tid kostede 5000,-
I en direkte sammenligning uddelte NAD'en prygl til Harman'en på trods af dennes dobbelte BB 1702K konvertere og diskret opbyggede analogdel. Lyden er på en gang blevet både mere detaljeret og behagelig.
MVH
Anders D.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej obi har desværre heller ik den helt store erfaring med cd afspillere i den prisklasse.. men her er et link til en masse tests af afspillere i alle prisklasser, både kendte og ukendte og de giver en god beskrivelse af kendetegnende ved det testede, både med dynamik og detaljer osv... måske kan de give lidt inspiration
http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/312_printreview.htm
Held og lykke med valget..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt det vist ikke vinder så meget gehør, meeeen jeg vil altså
igen foreslå Sony CDP-779/707, de burde kunne fåes for ca. 2,5K og
spiller simpelthen hamrende godt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live - Tak for linket - jeg kigger lige lidt...:) __________________
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve at give en lytter til en Yamaha GD-CD1 (Ny pris 30.000 Kr.). Jeg har aldrig lyttet til såden en, men kender en som har haft det og han synes meget godt om lyden fra GD-CD1 cd afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par billeder af afspilleren, men jeg kan ikke uploade dem og jeg ved ikke hvorfor.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
kramer71 skrev:
|
Men man kan sige at spørgeren får svar som der bliver spurgt. Og det der spørges efter ,er vel ikke så meget om lyden, men om en slags bekræftelse / afkræftelse af små tanker inden i hovedet...
Måske skulle vi bare have en slags svargenerator til den type spørgsmål ala hvad synes i om xx.
Svargeneratoren svarer med forskellige, personlige indlæg,
Den er xx, xx og xx.
Total random.
Ha-ha
Søren
|
|
|
Ja det var da en fantastisk ide. Eller også kunne folk der ikke har noget intelligent at tilføje tråden, eller som synes den er uinteressant, bare lade være med at svare. Hvad synes du om den ide?

|
|
|
Slap af. Prøv at læse de første 3 linier i mit indlæg - og forstå dem. De bekræfter vel lidt din sure reaktion eller hvad ?
PS. Hvorfor skriver du hele tiden hvad du har til salg ? Hvad med at skrive prisen også ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv selv at læse dit indlæg igennem - jeg finder det personligt både provokerende, bedrevidende og ligegyldigt...
Jeg skriver hvad jeg har til salg fordi jeg gerne vil sælge det. Det er ingen faste priser. Får jeg nogen henvendelser snakker vi os til rette om prisen...
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trorede, at det var forbudt at sælge produkter i forrummet. Dette er vist ikke gældende, hvis produktet indgår i ens underskrift. Hvad siger adm. til det? Det må jo være enten eller, ellers kan jeg ikke se noget fornuftigt ved den politik.
|
| Til top |
|
| |