Forfatter |
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 796
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville aldrig selv overveje ny NAD 375 BEE når en brugt M3 fås til under 10 K. Jeg gav selv knap 7k.
|
Til top |
|
|
Kvalme Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Januar 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Vil en Primare I22 Kunne klare mine XTZ 99.36 fuldt ud?
|
|
|
Der er ikke noget der hedder "Vil en forstærker kunne klare mine højttalere fuldt ud" Det svare til at spørge sin nabo om han kan køre sin cykel fuldt ud. Du har købt et sæt højttalere og har 120 watt på dem. Vil du spille noget højere end det skal du have 3-4 gange så meget effekt på, altså 4-500 watt og det tvivler jeg på at de højttalere vil være glade for i det lange løb. Mangler du bas/fylde i lyden kan du evt supplere med en subwoofer. Du har prøvet 2 sæt 2-vejs standerhøjttalere som efter din mening var fremragende, men dem solgte du alligevel og købte så disse XTZ men du mangler stadig en del (Efter din egen mening ellers var denne tråd her nok ikke  ), så jeg ville se lidt stort på at de ikke må fylde alverden og så finde et sæt højttalere der kan opfylde dine krav Husk at når du vælger en højttaler med en følsomhed der er 3 db højere end de tidligere højttalere, så svarer det til at gå fra en 100 watt forstærker til en 200 watt  Jeg tror et sæt Dali evidence 870 vil falde i din smag mht lyd, bas og lydtryk med de 120 watt du allerede har (Og som bestemt ikke er dårlige)
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 796
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - har selv haft mange gulvhøjttalere og vender altid tilbage til standerhøjttalere. En lille 2-vejs kan bare noget som jeg ikke kan undvære ret
længe. Vil man have det og samtidig spille et større rum op ja så skal man til lommerne - dynaudio confidence C1 og en helvedes masse dyre watt!
Suk - some Day......
|
Til top |
|
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klare/Trække/Styre, kald det hvad du vil.
Og det har ikke noget gøre med spille højt og ikke spille højt.
Det jeg mener er, er de 2 X 80 watt som den Primare I22 kan præstere nok til kunne klare/trække/styre mine XTZ 99.36 fuldt ud.
__________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
Kvalme Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Klare/Trække/Styre, kald det hvad du vil.
Og det har ikke noget gøre med spille højt og ikke spille højt.
Det jeg mener er, er de 2 X 80 watt som den Primare I22 kan præstere nok til kunne klare/trække/styre mine XTZ 99.36 fuldt ud.
|
|
|
Der er rigeligt strøm til at styre de højttalere så længe du holder dig inden for grænsen de 2 x 80 watt Men hvad mangler du siden du vil skifte forstærker ?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvalme, tror at Mr. MBG er blevet fanget af bacillen, den vi alle bli´r ramt af en gang imellem  . Det jeg har er egentlig p***efedt, men jeg vil ha´ mer´. Hvad kan det ikke blive til. Men som du ganske rigtigt skriver, hvis 2 x 80 watt ikke er nok, skal han nok kigge efter 2 x 3-400 watt i en superb kvalitet for egentlig at høre en væsentlig effetforøgelse = afslappet gengivelse, når han spiller højere , end han gør nu  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mere dynamik og slagkæft. Har før haft en Vincent 233, og der var satme power i den, men der manglede så noget af dybden
og noget af detaljeringen i lydbilledet som min Cambridge 740a har. __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG.... Jeg havde i mange år et par hjemmebyggede (efter alle kunstens regler) LC Audio Millennium XP som monotrin. De gjorde det helt fantastisk på alle de højttalere, der var ind over undervejs. Så fik jeg mine Magnepan MG12, og så var det slut..... Der var bare ikke n****r nok. Så røg disse ind over: http://www.hifi-regler.de/shop/advance_acoustic/advance_acou stic_maa_1000.php?SID=9066fa6de9ea17d292725c0cada77c21 Det har jeg så aldrig fortrudt..... Kan varmt anbefales  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 30 Januar 2015 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du godt kan lide lyden fra din Cambridge, men vil have mere dynamik og slagkraft, så prøv at find/lyt til en brugt Bladelius Thor evt. Tyr, begge
burde kunne findes til 10 k brugt.
|
Til top |
|
|
Kvalme Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemmet ligger i den skal være helt ny
Men tænker lidt på en CAMBRIDGE AUDIO
AZUR 851A, den er nye og har lidt flere muskler.... Meeeen, vi taler den er på 120 watt og min nuværende er på 100 watt. Så ved
ikke hvor meget mere den kan. Eller om det bliver ca. det samme. __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
Problemmet ligger i den skal være helt ny
Men tænker lidt på en CAMBRIDGE AUDIO AZUR 851A, den er nye og har lidt flere muskler.... Meeeen, vi taler den er på 120 watt og min nuværende er på 100 watt. Så ved ikke hvor meget mere den kan. Eller om det bliver ca. det samme. |
|
|
Det vil blive så tæt på det samme, som du kan opnå. 100-120 watt... du vil ikke opnå en forskel overhovedet. Kvalmes link er et godt bud på en effektforøgelse, der er indenfor det hørbare område. Synd at du ikke tør købe brugt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tør jeg skam også. Men nu har jeg haft 2 rigtige kedelige oplevelser, der har kostet mange penge! Og nogen ordentlige
kontroverser med sælger. Og min dame syntes ikke om hvis det sker en gang til.
Så derfor helst en ny __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men burde det ikke være til at få en forstærker med min. samme, og helst bedre lyd og noget mere kontrol og dynamik for omk.
10.000,- __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tager du ikke bare en runde hos den mere seriøse del af de københavnske hi-fi-forhandlere og ser (hører), hvad de har på hylderne inden for
dit budget? De vil garanteret også gerne udlåne til dig hen over en weekend. Så kan du i ro og mag vurdere, om dit hjemlån er et match til dine
højttalere.
En tidskrævende proces, men ikke desto mindre nødvendig.
Det er jo dine ører, der skal afgøre, hvad der lever op til dine krav/dit lydideal
Det er helt vildt så forskelligt, vi opfatter lyd ...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en fætter her: http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2309 __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
KT Radio, Hifi klubben og Dans Tv & HiFi vil ha penge først. Og jeg syntes det er lidt, at leje med penge sådan bare for test __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her har jeg sku set mig lidt varm på
Yamaha A-S1000 Den er godt nok "Kun" på 2x90 watt. men den ser rimelig robust ud bygget!
Tror i den vil kunne sæt lidt mere dynamik og skub i tingene end min Cambridge 740a.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2015 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her Rotel RA-1570 er jeg sku også lidt seriøs med
Og igen. Tror i den vil kunne sæt lidt mere dynamik og skub i tingene end min Cambridge 740a?
|
Til top |
|
|