Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAS, transporter & wimp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2015 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
floe skrev:
don dario skrev:
floe skrev:
Stoooooop!

Drop Netgear og alle de andre halvfabrikater

Når vi snakker NAS er der kun 2 seriøse producenter på markedet, som begge satser benhårdt på deres NAS hardware og software. Det er QNAP
og
Synology. Jeg har haft flere andre imellem hænderne, herunder Netgear, og det er simpelthen et useriøst produkt ift. QNAP og Synology!

Jeg ville selv gå efter en Synology, som i mine øjne er længst fremme på software delen. Den kan alt hvad du kan drømme om. Play-serien er
specet med ekstra kraftige CPU'er, og kan transcode 1080p videomateriale live. Det betyder at du kan bruge den som mediecenter og afspille
video
på enheder som normalt ikke understøtter alle formater - fx en iPad.

Jeg ville selv gå efter én af de to du netop nævner. DS214Play eller DS415Play afhængigt af hvor mange diske du har brug for.

Hej

Ja det er der mange der siger, det ved jeg godt! jeg er også brændt lidt varm på en af de to der!

Dvs at forskellen på de 2 er bare hvor mange diske der kan sidde i den?

Dvs at jeg kan afspille på f.eks min ipad?

Lyder godt den også kan stoppe diskene;-)

MVH

Ja, der er media station i NAS'en og en app til iPad så du kan se film derpå

Logitech Media Center understøtter den også.

Den eneste grundlæggende forskel på DS214Play og DS415Play er antallet af diske ja. Hardwaremæssigt er de ellers ens specificeret. Softwaren
er den samme.

Understøtter den også de seneste bruger udviklede versioner af LMS 7.8.0 og 7.9.0 ??
7.8.0 er den optimale version af LMS.

Så vidt jeg ved understøttes kun de officielle releases fra Logitech, og app'en er således ikke vedligeholdt siden Logitech dropede Media Center.
Der har dog været en del snak om at community selv ville komme med en release til Synology, men det er efterhånden lang tid siden jeg har
fulgt med i den snak.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

mroerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2015 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg arbejder professionelt med bl.a. QNAP NAS'er, men har både QNAP og Synology derhjemme.
Jeg vil give flere andre ret i at Synology er en anelse mere lækker i softwaren, og muligvis også en anelse billigere end QNAP. Til gengæld er hardwaren i QNAP mere end en anelse bedre. Satte en Synology 214Play op for en veninde for nyligt, med 2 * 4TB WD Red diske. Den vibrerede og snerrede så meget, at jeg måtte indsætte noget blygummi (Bitumen-plader) på indersiden. Det var endda ikke nok, og jeg måtte også dæmpe de 2 diskskuffer med et par trækiler i spænd ??? Det er sku ikke okay...Det plejer jeg ikke at se på QNAP'er, selvom jeg dog har set en ældre QNAP med samme problem engang.

Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-fabrikanter, understøtter LMS 7.8 og 7.9
Dette er temmelig uheldigt, da der skal minimum 7.8 til for at understøtte bl.a. WIMP (Hi-Fi) plug-in'et.
7.9 skal der til for at streame DSD-filer, og det er generelt også noget hurtigere. Det regnes dog endnu for at være mere ustabilt, selvom jeg personligt ikke er stødt ind i problemer her.
Der skal derfor lidt "hacking" til for at få dette til at virke. Information omkring denne procedure findes derude, men kræver desværre lidt Linux erfaring, da det ikke er helt enkelt.
Måske skulle jeg skrive en guide på dansk om dette, hvis der er interesse :-)

Squeezebox er langt fra død, selvom den er droppet af Logitech. Det er et Open-source projekt der stadig er liv i. Med en lille Raspberry Pi eller lignende, kan man relativt nemt lave en billig og ganske kapabel streamer.
Jeg bruger selv softwaren PiCorePlayer på Raspberry Pi, som er en slags Squeezebox emulator. Den er så sat enten til en USB DAC eller benytter et lille DAC-lydkort, sat oven på Raspberry Pi boardet. Det DAC-kort jeg benytter hedder IQAudio Pi-DAC+, men der er mange andre derude.

Mvh. Martin Roerup.
Til top Vis mroerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mroerup

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

mroerup skrev:
Jeg arbejder professionelt med bl.a. QNAP NAS'er, men har både QNAP og Synology derhjemme.Jeg vil give flere andre ret i at Synology er en anelse mere lækker i softwaren, og muligvis også en anelse billigere end QNAP. Til gengæld er hardwaren i QNAP mere end en anelse bedre. Satte en Synology 214Play op for en veninde for nyligt, med 2 * 4TB WD Red diske. Den vibrerede og snerrede så meget, at jeg måtte indsætte noget blygummi (Bitumen-plader) på indersiden. Det var endda ikke nok, og jeg måtte også dæmpe de 2 diskskuffer med et par trækiler i spænd ??? Det er sku ikke okay...Det plejer jeg ikke at se på QNAP'er, selvom jeg dog har set en ældre QNAP med samme problem engang.Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-fabrikanter, understøtter LMS 7.8 og 7.9Dette er temmelig uheldigt, da der skal minimum 7.8 til for at understøtte bl.a. WIMP (Hi-Fi) plug-in'et.7.9 skal der til for at streame DSD-filer, og det er generelt også noget hurtigere. Det regnes dog endnu for at være mere ustabilt, selvom jeg personligt ikke er stødt ind i problemer her.Der skal derfor lidt "hacking" til for at få dette til at virke. Information omkring denne procedure findes derude, men kræver desværre lidt Linux erfaring, da det ikke er helt enkelt.Måske skulle jeg skrive en guide på dansk om dette, hvis der er interesse :-)Squeezebox er langt fra død, selvom den er droppet af Logitech. Det er et Open-source projekt der stadig er liv i. Med en lille Raspberry Pi eller lignende, kan man relativt nemt lave en billig og ganske kapabel streamer.Jeg bruger selv softwaren PiCorePlayer på Raspberry Pi, som er en slags Squeezebox emulator. Den er så sat enten til en USB DAC eller benytter et lille DAC-lydkort, sat oven på Raspberry Pi boardet. Det DAC-kort jeg benytter hedder IQAudio Pi-DAC+, men der er mange andre derude.Mvh. Martin Roerup.

Så kan jeg ikke bruge min 214play som jeg trodede virkede med 7.8 og 7.9:-( du må MEGET gerne lave en dansk manual så selv jeg forstår det! er på ingen måde en haj og slet ikke inden for Linux!

Det ville være meget værdsat!

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

mroerup skrev:
Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-fabrikanter, understøtter LMS 7.8 og 7.9Dette er temmelig uheldigt, da der skal minimum 7.8 til for at understøtte bl.a. WIMP (Hi-Fi) plug-in'et.7.9 skal der til for at streame DSD-filer,

Vrøvl og helt forkert. Du kan køre bade LMS 7.8.0 og 7.9.x på Readynas. Jeg kører selv 7.8.0 og Wimp-HI-FI

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2015 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
mroerup skrev:
Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-fabrikanter, understøtter LMS 7.8
og 7.9Dette er temmelig uheldigt, da der skal minimum 7.8 til for at understøtte bl.a. WIMP (Hi-Fi) plug-in'et.7.9 skal der til for at streame DSD-filer,

Vrøvl og helt forkert. Du kan køre bade LMS 7.8.0 og 7.9.x på Readynas. Jeg kører selv 7.8.0 og Wimp-HI-FI

Hvor finder du at ReadyNas understøtter LMS 7.8? Ikke officielt da.

Der skal kværnes community builds på, ligesom på Synology.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2015 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:
Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-fabrikanter, understøtter LMS 7.8
og 7.9Dette er temmelig uheldigt, da der skal minimum 7.8 til for at understøtte bl.a. WIMP (Hi-Fi) plug-in'et.7.9 skal der til for at streame DSD-filer,

Ja selvfølgelig skal der community builds på eftersom 7.8.0 og 7.9.x ER community builds.

Status for Logitech Media ServerLogitech Media Server Version: 7.8.0 - 1395409907 @ Thu Mar 27 13:31:13 PDT 2014
Værtsnavn: nas-C1-71-AE
Serverens IP-adresse: 192.168.1.2
Serverens HTTP-portnummer: 9000
Styresystem: Netgear RAIDiator - DA - utf8
Platformarkitektur: i686-linux
Perl-version: 5.8.8 - i486-linux-gnu-thread-multi
Databaseversion: DBD::SQLite 1.34_01 (sqlite 3.7.7.1)
Samlet antal kendte afspillere: 4

Kører helt perfekt på min ReadyNas Ultra

men mener nu også at den seneste officielle 7.7.5 understøtter Wimp-hifi.

De forskellige versioner af LMS kan hentes her:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Nightly_Builds

jowistar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg har købt en Qnap TS-253 og er meget interesseret i en guide til squeezeserver 7.8.
Jeg kommer fra en Qnap TS-219P som blev for langsom, har en Netgear ultra 2 som
virker fint til squeezeserver 7.7.5 alt andet er ikke brugervenligt som på Qnap.
Jeg har ikke haft problemer med Qnap eller Netgear til squeezeserver.
Vh
Til top Vis jowistar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jowistar

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Køb en DiskStation DS415 min 412+ skal skiftet ud med den...
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:
Hverken QNAP, Synology, NetGear eller mig bekendt nogle andre NAS-
fabrikanter, understøtter LMS 7.8

Ja selvfølgelig skal der community builds på eftersom 7.8.0 og 7.9.x ER community builds.

Status for Logitech Media ServerLogitech Media Server Version: 7.8.0 - 1395409907 @ Thu Mar 27 13:31:13 PDT 2014
Værtsnavn: nas-C1-71-AE
Serverens IP-adresse: 192.168.1.2
Serverens HTTP-portnummer: 9000
Styresystem: Netgear RAIDiator - DA - utf8
Platformarkitektur: i686-linux
Perl-version: 5.8.8 - i486-linux-gnu-thread-multi
Databaseversion: DBD::SQLite 1.34_01 (sqlite 3.7.7.1)
Samlet antal kendte afspillere: 4

Kører helt perfekt på min ReadyNas Ultra

men mener nu også at den seneste officielle 7.7.5 understøtter Wimp-hifi.

De forskellige versioner af LMS kan hentes her:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Nightly_Builds

Så skriver mroerup heller ikke noget forkert

mroerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Tak floe...

Ja, jeg skriver jo netop at det kan lade sig gøre med lidt hacking.

Jeg skal prøve at lave en dansk vejledning snarligst. Jeg skal alligevel have installeret en LMS 7.9 på en QNAP TS-119+ i løbet af februar, da den skal gives som gave (med en Raspberry Pi som afspiller). Proceduren er næsten ens mellem QNAP og Synology.

Fandt i øvrigt dette link, som måske kan være interessant for nuværende/kommende Squeezebox/LMS brugere

http://www.rockland.dk/show/?post=391
(sorry, kan ikke få indsæt Hyperlink funktionen til at virke).

volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået fra Logitech Touch og Synology DS210+ med Logitech Media Server til at bruge SqueezeLite og Logitech Media Server installeret på en
Intel NUC med en USB3 harddisk. Det har vist sig at være en hurtigere og mere stabil løsning.
Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

mroerup skrev:
Tak floe...Ja, jeg skriver jo netop at det kan lade sig gøre med lidt hacking.Jeg skal prøve at lave en dansk vejledning snarligst. Jeg skal alligevel have installeret en LMS 7.9 på en QNAP TS-119+ i løbet af februar, da den skal gives som gave (med en Raspberry Pi som afspiller). Proceduren er næsten ens mellem QNAP og Synology.Fandt i øvrigt dette link, som måske kan være interessant for nuværende/kommende Squeezebox/LMS brugere http://www.rockland.dk/show/?post=391(sorry, kan ikke få indsæt Hyperlink funktionen til at virke).

Nu er det ikke ret meget "hacking". Du henter blot add on til din NAS et andet sted. Og LMS 7.8.0 er den bedste og mest stabile til ReadyNas til dato. Og installation er super nem. Add on og restart. Alle tidligere indstillinger er bevaret.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

mroerup skrev:
Tak floe...Ja, jeg skriver jo netop at det kan lade sig gøre med lidt hacking.Jeg skal prøve at lave en dansk vejledning snarligst. Jeg skal alligevel have installeret en LMS 7.9 på en QNAP TS-119+ i løbet af februar, da den skal gives som gave (med en Raspberry Pi som afspiller). Proceduren er næsten ens mellem QNAP og Synology.Fandt i øvrigt dette link, som måske kan være interessant for nuværende/kommende Squeezebox/LMS brugere http://www.rockland.dk/show/?post=391(sorry, kan ikke få indsæt Hyperlink funktionen til at virke).

Hej

Dette ville være rigtigt rigtigt rart!

på forhånd tak;-)

MVH

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:

Hej

HVad er det community build?

MVH

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:

Hej

MVH

Det er open source versioner af LMS som er opdateret af brugerne af LMS. Hovedmanden bag Logitechs officielle versioner(Michael Herger) deltager også som privat person.
LMS 7.8.X kan du trygt ligge på. Det er den bedste version og helt stabil.
LMS 7.9.x er mere en udviklings version, og der kan opleves diverse fejl i den.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
don dario skrev:
floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:

ok:-) men den 7.8 eller 7.9 er ikke "klar" til en synoogy DS214play vel?

MVH

Hej

MVH

Det er open source versioner af LMS som er opdateret af brugerne af LMS. Hovedmanden bag Logitechs officielle versioner(Michael Herger) deltager også som privat person.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
callesoroe skrev:
don dario skrev:
floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:

MVH

Hej

MVH

Ved ikke hvad operativsystem Synology kører med. Men disse er mulige:

Logitech Media Server: Windows Executable Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653.exe 56.11 MB February 05 2015 03:07
Logitech Media Server: Windows Home Server Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653-whs.msi 56.63 MB February 05 2015 03:07
Logitech Media Server: Mac OSX Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653.pkg 47.70 MB February 05 2015 03:03
Logitech Media Server: Unix Tarball (for Perl 5.8-5.18, i386, x86_64, i386 FreeBSD, ARM EABI, PowerPC) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653.tgz 121.76 MB February 05 2015 03:16
Logitech Media Server: FreeBSD 7.2 Tarball (i386) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-FreeBSD.tgz 21.29 MB February 05 2015 03:17
Logitech Media Server: ARM Linux Tarball (for Perl 5.8-5.14, ARM EABI) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-arm-linux.tgz 41.27 MB February 05 2015 03:17
Logitech Media Server: PowerPC Linux Tarball (for Perl 5.8-5.14) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-powerpc-linux.tgz 34.67 MB February 05 2015 03:18
Logitech Media Server: Unix Tarball - No CPAN Libraries logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-noCPAN.tgz 17.78 MB February 05 2015 03:16
Logitech Media Server: Debian Installer Package (i386, x86_64, ARM EABI, PowerPC) logitechmediaserver_7.8.1~1423065653_all.deb 117.25 MB February 05 2015 03:13
Logitech Media Server: RedHat (RPM) Installer Package logitechmediaserver-7.8.1-0.1.1423065653.noarch.rpm 116.54 MB February 05 2015 03:03
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Installer Package (Sparc) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-sparc-readynas.bin 21.12 MB February 05 2015 03:15
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Pro Installer Package (i386) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-i386-readynas.bin 22.17 MB February 05 2015 03:14
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Duo/NV V2 Installer (ARM)

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
don dario skrev:
callesoroe skrev:
don dario skrev:
floe skrev:
callesoroe skrev:
mroerup skrev:

MVH

Hej

MVH

Ved ikke hvad operativsystem Synology kører med. Men disse er mulige:

Logitech Media Server: Windows Executable Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653.exe 56.11 MB February 05 2015 03:07
Logitech Media Server: Windows Home Server Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653-whs.msi 56.63 MB February 05 2015 03:07
Logitech Media Server: Mac OSX Installer LogitechMediaServer-7.8.1-1423065653.pkg 47.70 MB February 05 2015 03:03
Logitech Media Server: Unix Tarball (for Perl 5.8-5.18, i386, x86_64, i386 FreeBSD, ARM EABI, PowerPC) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653.tgz 121.76 MB February 05 2015 03:16
Logitech Media Server: FreeBSD 7.2 Tarball (i386) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-FreeBSD.tgz 21.29 MB February 05 2015 03:17
Logitech Media Server: ARM Linux Tarball (for Perl 5.8-5.14, ARM EABI) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-arm-linux.tgz 41.27 MB February 05 2015 03:17
Logitech Media Server: PowerPC Linux Tarball (for Perl 5.8-5.14) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-powerpc-linux.tgz 34.67 MB February 05 2015 03:18
Logitech Media Server: Unix Tarball - No CPAN Libraries logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-noCPAN.tgz 17.78 MB February 05 2015 03:16
Logitech Media Server: Debian Installer Package (i386, x86_64, ARM EABI, PowerPC) logitechmediaserver_7.8.1~1423065653_all.deb 117.25 MB February 05 2015 03:13
Logitech Media Server: RedHat (RPM) Installer Package logitechmediaserver-7.8.1-0.1.1423065653.noarch.rpm 116.54 MB February 05 2015 03:03
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Installer Package (Sparc) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-sparc-readynas.bin 21.12 MB February 05 2015 03:15
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Pro Installer Package (i386) logitechmediaserver-7.8.1-1423065653-i386-readynas.bin 22.17 MB February 05 2015 03:14
Logitech Media Server: NETGEAR ReadyNas Duo/NV V2 Installer (ARM)

Kan nogle af disse kører wimp som jeg også bruger pt?

MVH

mroerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

@callesoroe...
Hvis det er så nemt at opdatere sin LMS til v7.8 på en ReadyNAS, vil du så ikke være sød at skrive en 3-4 linjer med detaljerne om denne procedure. Meget gerne med et link til den fil du benyttede.
Der er vist flere herinde, som ikke er Linux "nørder" og som kunne bruge en hjælpende hånd.

Beklager hvis jeg vrøvler, men de vejledninger jeg har fundet omkring opgraderingen på Synology og QNAP, har altså været betydeligt mere omfattende. Faktisk så besværdlige at jeg sagtens kan forsvare at kalde det "hacking" i ordets oprindelige betydning. Altså ikke "cracking".

Det er i øvrigt helt fint med mig, hvis man vælger at benytte LMS 7.8 for at få maximum stabilitet. Jeg læste dog at 7.9 efterhånden var rimeligt stabil, og noget hurtigere med f.eks. media library scanning, så jeg valgte at prøve den. Jeg her pt. ikke haft nogle stabilitetsproblemer her, men det betyder selvfølgelig ikke at andre ikke kan løbe ind i noget.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2015 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

mroerup skrev:
@callesoroe...Hvis det er så nemt at opdatere sin LMS til v7.8 på en ReadyNAS, vil du så ikke være sød at skrive en 3-4 linjer med detaljerne om denne procedure. Meget gerne med et link til den fil du benyttede.Der er vist flere herinde, som ikke er Linux "nørder" og som kunne bruge en hjælpende hånd.Beklager hvis jeg vrøvler, men de vejledninger jeg har fundet omkring opgraderingen på Synology og QNAP, har altså været betydeligt mere omfattende. Faktisk så besværdlige at jeg sagtens kan forsvare at kalde det "hacking" i ordets oprindelige betydning. Altså ikke "cracking".Det er i øvrigt helt fint med mig, hvis man vælger at benytte LMS 7.8 for at få maximum stabilitet. Jeg læste dog at 7.9 efterhånden var rimeligt stabil, og noget hurtigere med f.eks. media library scanning, så jeg valgte at prøve den. Jeg her pt. ikke haft nogle stabilitetsproblemer her, men det betyder selvfølgelig ikke at andre ikke kan løbe ind i noget.

Hvilken ReadyNas version er der tale om ???? DUO, Ultra, PRO ??

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes