| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NewClassD skrev:
Husk at fortælle os andre hvad din oplevelse af 192k filer er, når
du får hul igennem. :-) |
|
|
Det skal jeg nok, hvis jeg får hul igennem altså :) Ved ikke helt, om jeg vil ofre penge på det alligevel - vil overveje det lidt først.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Du skal vel også have en afspiller på din PC?
Det er helelr ikke ligegyldigt hvilken du burger. |
|
|
Hm, jeg bruger bare Foobar2000.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Der er udgivet nogle Blueray audio skiver med høj opløsning. Tom Petty har udgivet flere, Damn the torpedoes, Mojo, Hypnotic Eye og Live
Anthology, hvor samtlige 5 !! CDer er på en blueray skive. Neil Young og andre har også udgivet i formatet. |
|
|
Jeps, men det er godt nok ikke mange ting, der er udgivet på Blu-Ray audio med høj opløsning, så vidt jeg lige kan se.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket :) Fedt, den side har jeg ikke set før. Super :)
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket :) Det er virkelig et fedt produkt, men det er også lidt overkill i fht. mit behov. Jeg går ikke så højt op i billedkvalitet f.eks., så Oppo'en har en masse funktioner, jeg slet ikke har brug for. Det er egentlig kun en streamer, jeg skal bruge.
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
gli- skrev:
du kan også prøve Linn Records, de har sædvanligvis at du kan prøve musik I flere forskellige opløsninger, det er hørebart.
Linn Records test musik |
|
|
Tak for linket :) Hm, der ligger ikke ret mange testfiler, og de er ret korte. Det er svært at høre nogen kvalitetsforskel, synes jeg.
Btw. Jeg kører lyd digitalt ud fra mit bundkort til en Cambridge 840C DAC, og herfra balanceret videre til en Behringer hovedtlf.forstærker, som jeg så lytter på med et par Sennheiser HD600 hovedtlf.
Har endnu ikke mulighed for at afspille musik i høj opløsning på mit anlæg. Planen var, at købe et 20 m. optisk kabel hos Thomann, og så forbinde min 840C's digitale output med min NAD M51'ers digitale input. Men jeg må indrømme, at jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at ofre de 144 kr. på det 20 m. optiske kabel. Det afhænger af, om jeg kan finde ud af, om forskellen i fht. højopløst musik og musik i alm. CD-kvalitet er så meget hørbar, at det kan betale sig at give penge ud for det kabel.
|
|
|
Jeg tror ikke på du (eller andre) kan høre forskel på 44,1 khz - 16 bit og 192 khz og 24 bit hvis musikken stammer fra samme master. Under indspilning betyder det noget, men ikke ved afvikling.
|
| Til top |
|
| |
KeldWN Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2015 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
KeldWN skrev:
Prøv her
http://www.2l.no
Find i menuen " Test Bench HD audio files"
Her er lidt at lege med  |
|
|
Tak for linket :)Men der er noget, der går galt for min browser mht. den hjemmeside - det kager helt vildt, kan slet
ikke loade den ind. |
|
|
Jeg bruger Google Chrome - Virker fint her. __________________ Musik = Livets Medicin
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da der begyndte at komme high resolution musik var jeg meget begejstret. Jeg købte bl.a. Messias fra Linn, og Hotel California med Eagles.
Men nu er min begejstring noget aftaget. Messias var er stor oplevelse, mens Hotel California var komprimeret i forhold til min oprindelige cd.
Min konklusion er nu, at optagelsen og den efterfølgende manipulering/mastering betyder meget mere end formatet.
Det er muligt at opnå en fantastisk god lydkvalitet med 16/44.1, hvis ellers teknikerne har lavet deres arbejde ordentligt.
For et par år siden fik jeg en mail fra B&W om highres download. Jeg prøvede at downloade nogle af dem, men de var komprimerede og klippede!
Jeg prøvede at skrive til dem, men fik aldrig svar.
Lydkvaliteten afhænger ikke ret meget af formatet, men næsten udelukkende af optagelsen og - især - af den efterfølgende behandling/hærværk.
Tilsyneladende er alle der producerer musik høreskadede:-)
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens bedste indlæg  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Da der begyndte at komme high resolution musik var jeg meget begejstret. Jeg købte bl.a. Messias fra Linn, og Hotel California med Eagles.
Men nu er min begejstring noget aftaget. Messias var er stor oplevelse, mens Hotel California var komprimeret i forhold til min oprindelige cd.
Min konklusion er nu, at optagelsen og den efterfølgende manipulering/mastering betyder meget mere end formatet.
Det er muligt at opnå en fantastisk god lydkvalitet med 16/44.1, hvis ellers teknikerne har lavet deres arbejde ordentligt.
For et par år siden fik jeg en mail fra B&W om highres download. Jeg prøvede at downloade nogle af dem, men de var komprimerede og klippede!
Jeg prøvede at skrive til dem, men fik aldrig svar.
Lydkvaliteten afhænger ikke ret meget af formatet, men næsten udelukkende af optagelsen og - især - af den efterfølgende behandling/hærværk.
Tilsyneladende er alle der producerer musik høreskadede:-)
|
|
|
Meget enig i hvad du skriver. Men hvis du vil høre et eksempel på hvor det er vellykket, så prøv at hente
"Ink" med Livingston Taylor på HDtracks. Nok det bedst lydende album jeg har hørt. Er også udgivet på
SACD af Chesky records.
Det er oven i købet god musik..... :) , hvad jo trods alt er det vigtigste __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
yahooboy Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget enig i hvad du skriver. Men hvis du vil høre et eksempel på hvor det er vellykket, så prøv at hente
"Ink" med Livingston Taylor på HDtracks. Nok det bedst lydende album jeg har hørt. Er også udgivet på
SACD af Chesky records.
Det er oven i købet god musik..... :) , hvad jo trods alt er det vigtigste [/QUOTE]
Er oprindeligt optaget og mixet i 24/96 pg blev dengang 1997 udgivet som en DAD(en DVD med stillbillede og den maksimale
24/96 lyd i stereo)
Så SACD'en er måske knap så attraktiv, kan til gengæld anbefale den som DAD
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået en Chord Hugo ind i mit anlæg og jeg er ret begejstret for de få dsd albums jeg har. Især Muddy Watets "Folk Singer". Dette
overraskede mig da de jo ikke er optaget i dsd. Ellers er Channel Classic og danske Dacapo mine favoritter når det kommer til High res klassisk musik.
Men har også oplevet det modsatte: Rolling Stones "Sticky Fingers" er, for mig, bedre i original cd udgave.... Så prøv før du køber, hvis det er muligt.
En anden lille påmindelse: husk at dit anlæg er der for at underholde DIG! Så lyt til det musik du holder af, istedet for at fokusere på opløsningen. Det
er da super fint at lytte til en super optagelse af Diana Krall, men det bliver sku lidt kedeligt i længden... __________________ MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 05 Februar 2015 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver DAC af for at lege lidt, det skal der også være plads til. Hifi er jo dybest set legesager. Men når det er sagt tror jeg også der er forskel på DAC kvalittet. Jeg har pt en billig hifi-klub model til 500 kr. nu til mit TV. Jeg havde på et tidspunkt en Mcintosh MCD500 cd-afspiller med ekstern indgang optisk indgang. Den brugte jeg som DAC til mit TV, og der var altså en bedre lyd med den end med den nuværende billige DAC, men den var jo også 100 gange så dyr.
Jeg tror det bliver en udfordring at finde ud af hvilken opløsning der egentlig er i de filer man downloader, og om de er komprimeret fx inden de er lagt I hi-res format, vi får se.
__________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 Februar 2015 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2015 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CianDK skrev:
Jeg har netop fået en Chord Hugo ind i mit anlæg og jeg er ret begejstret for de få dsd albums jeg har. Især Muddy Watets "Folk
Singer". Dette overraskede mig da de jo ikke er optaget i dsd. Ellers er Channel Classic og danske Dacapo mine favoritter når det kommer til High
res klassisk musik.
|
|
|
Jeg har "Folk Singer" i to udgaver (cd), den ene (MFSL GOLD UDCD 593) lyder fantastisk, men den anden har været igennem den sædvanlige
databehandling/komprimeringsmaskine og lyder højt, MEN meget lidt naturligt.
Nu håber jeg, at du har den rigtige version, og ikke er blevet tilvænnet komprimeret musik, og tror at det skal lyde sådan. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2015 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den gode version af "My Home Is in the Delta"
Her er den komprimerede version.
 __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 07 Februar 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener da vel ikke, at dette skulle være kvalitet ?
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 07 Februar 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boman. Jeg har den på vinyl, og det er egentlig den som er min reference. Har også nogle enkelte numre fra en opsamling, og de lyder ikke ret
godt. Min er Analogue Productions SACD fra 1999, det kan godt være det er den komprimerede version? Så må jeg lige se om jeg kan købe den
version du har! Tak for tippet Boman! Er der andre optagelser i dsd du kan anbefale er jeg lutter øre __________________ MVH Claus
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 07 Februar 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nok det ringeste bras jeg nogensinde har hørt......Gige må på banen med en udelukkelse for at linke
til så elendig musik...
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 07 Februar 2015 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|