Forfatter |
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene.j skrev:
Newbiee2 skrev:
Så for sytten nu er min h300 også begyndt at brumme/snerre/knurre.....lokalseret det til at være både i højre og venstre side....jeg er bare paf nu hvad sker der mon lige.... |
|
|
Hvor er det surt. Hvor gammel er den? Hvor højt er din brummen/snerren?Når jeg tænder min siger den næsten intet men efter 5-10 min begynder det:(Ellers en super forstærker. |
|
|
Hej Rene.j....
Det er en svag brummen/knurren når jeg lægger øret til kabinettet i begge sidder det er lige ved siden af treforen min har det med set samme når jeg tænder den.....den er fra juni sidste år og det er den bedste forstærker jeg har haft lige bort set fra dette her brummen....
|
Til top |
|
|
no1Klein Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv at vende strømstikket en halv omdrejning måske det hjælper Det er som regel trafoen der giver problemer skal måske efterspændes Mvh
|
Til top |
|
|
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er sikkert DC på de 230 V. Det fjernes nemt med et simpelt netstøjfilter. Har senest haft held med at gøre en NAP180 tavs.
Prøv at Google BR507, en gammel Brinck-konstruktion, og det behøver ikke være mere avanceret (Fine kasser, forgyldte stik osv.)
Mvh Bjarne
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være dit elselskab, der ikke lever den strøm du har brug for ,de må gå helt ned til 207v så er der brum på min. læs mere her__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Rene.j Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke haft nogle problemer med mine tidligere forstærkere ang brum så tvivler stærkt på det er noget med strømmen eller andet.
Kan se jeg ikke ligefrem er den første når man googler h300 og brum. Måske det en svaghed på den model? De andre Hegel modeller kan jeg ikke lige læse mig til skulle have de problemer.
|
Til top |
|
|
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jo større trafo - og hvis den er dårligt mekanisk designet - jo højere mekanisk støj er der ved DC på nettet.
At spændingen falder lidt burde ikke være er problem, da dette bare giver lidt lavere udgangseffekt, og slet ikke burde påvirke de kredsløb som kører
på regulerede spændinger.
Prøv at låne et netstøjfilter eller læg mærke til ikke brummet ændrer sig over døgnet alt efter hvor meget støj der er på nettet.
Mvh BJ
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som tidligere nævnt har jeg intet problem med brum via ModWright KWI 200 der også har en stor trafo. Det samme gælder Pass
INT-30A der ligeledes har en større trafo. Hvis det er lavet ordentligt vil jeg ikke mene, at man bør have store problemer angående
brum med trafoer. Dette uanset størrelse af trafoen.
Jeg kan nævne at jeg havde en Symphonic Line LaMusica i sin tid. Den brummede i modsætning til de to ovennævnte forstærkere.
Sørger altid for at fasen er korrekt. Havde netstøjsfilter på. Det hjalp intet. Den lød rigtig godt. Men brum kom jeg aldrig helt til livs
med LaMusica. Det samme med Aragon 4004 MKll tilbage i 90-erne. Pyh den brummede som intet andet jeg har ejet.
Det er rigtig træls med en trafo der brummer. Som jeg ser det er udfordringen, at man vil opleve større eller mindre problemer med
brum, hvis forstærkeren/trafoen er særlig sensitiv overfor brum. Det lader desværre til at Hegel h300 umiddelbart er i denne
kategori  Håber I finder en løsning på det.
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2015 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min h300 er det ikke direkte traforen der brummer eller knurre med ved siden af traforen....i begge sider....
|
Til top |
|
|
Rene.j Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik vi testet mod en anden H300. Og den nye sagde intet (som i helt stille).
Så jeg fik en bytter og er glad:)
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2015 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene.j skrev:
Så fik vi testet mod en anden H300. Og den nye sagde intet (som i helt stille). Så jeg fik en bytter og er glad:) |
|
|
Bare supert Rene.....og det råver jeg lige højt "som i ikke helt stille"  ......
|
Til top |
|
|
Newbiee2 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2015 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige sige tak til alle de indlæg ang dette problem godt nok ikke mig selv der oprettet det, men jeg har fået hjælp og tak skal i have.....jeg har fået lavet fasesøgning vendt alle stik rigtigt nu og det hjalp på det brummen, stadig en smule tilbage, men det er jo en kræftig trefor så den brummer jo en smule hvis man lægge hele hovedet ned til kabinettet....
|
Til top |
|
|