Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvor er signalkabler vigtigst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Ketchup!
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Gige, Kaj og flere har nok ret i, at vi farver vor lyd med kabler, når vi tilpasaser.
Lander har nok ret i at det alligevel aldrig kan blive helt neutralt.
Det generelle råd der gives, uanset om man har sagt det ene eller det andet, er meget samstemmigt, lyt/prøv dig frem og det behøves ikke at være
dyrt.
mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige kigget lidt i dine anmeldelser af kabler, så her jeg har lige fået slået fast du også godt kan lide krydderier
Eller måske du har det forkerte anlæg????
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Så har du vist ikke læst hvilke kabler, jeg benytter i lytterummet...

De er nemlig udpræget neutrale, og trækker hverken fra eller lægger til! Så nej, jeg hælder ikke ketchup(!) på min hummer. Jeg hører dét, apparaterne leverer!

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Så er vi jo åbenbart enige uden at være rigtigt enige, for jeg hører også det apparaterne leverer, meget endda. (Uden ketchup, lidt
salt måske).

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Nej, du krydrer lyden... ergo hører du ikke til fulde dét, apparaterne leverer... du kan hoppe og danse rundt, men det er et faktum!

Men... hvis du er glad for det, så er det fint med mig. Men kald en spade for en spade!

God aften!

lander
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Februar 2015
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Gige, Kaj og flere har nok ret i, at vi farver vor lyd med kabler, når vi tilpasaser.
Lander har nok ret i at det alligevel aldrig kan blive helt neutralt.
Det generelle råd der gives, uanset om man har sagt det ene eller det andet, er meget samstemmigt, lyt/prøv dig frem og det
behøves ikke at være
dyrt.
mvh nils

Alle, som tager stilling til et kabel fremfor et andet, så at sige vælger een farve fremfor en anden. Alle "farver" deres hifi
gennem kabelvalg. For alle kabler har en farve.

Nogle tror bare ikke, de gør det, fordi de tror, de har valgt et kabel "med mindst mulig farve". De kabler er ofte de mest
farvede ;-).

Til top Vis lander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lander

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Mon ikke også du selv krydrer lyden, du ved det nok bare ikke selv, det har noget med selverkendelse at gøre.
Hvilke kabler har du som er 100% neutrale, sjovt nok så kører jeg også selv med DH-Labs Silversonic kabler, og de er ikke neutrale men
de er gode. Silversonic Air-Matrix giver lige det krydder som jeg kan lide, det samme gælder med Q-10 højttalerkablet, dette giver lige lidt
ekstra hug i bunden.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd
Neutrale kabler? Hvad er det for en størrelse? Uanset hvad man bruger af komponenter og dermed kabler imellem, giver det et eller andet. Det er min
mening. Men så lang tid at kablerne er af metal og det er spænding de leder, så sker der et eller andet, men neutralt bliver det aldrig. Kald det
krydderi, farver eller noget helt tredje. Som Kaj. Skriver tidliger, ville det mest optimale være, ingen kabler, men så ville det hele være dødt. Men rart
at disse spændende meningsudvekslinger popper op fra tid til anden, og syntes faktisk det er fedt, man ikke kan blive enige, da det igen er med til at
understrege forskellige følelser mellem mennesker.

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Mon ikke også du selv krydrer lyden, du ved det nok bare ikke selv, det har noget med selverkendelse at gøre. Hvilke kabler har du som er 100% neutrale, sjovt nok så kører jeg også selv med DH-Labs Silversonic kabler, og de er ikke neutrale men de er gode. Silversonic Air-Matrix giver lige det krydder som jeg kan lide, det samme gælder med Q-10 højttalerkablet, dette giver lige lidt ekstra hug i bunden.

Hvor er det påfaldende, at du benytter samme kabler som jeg, og ikke nævner det tidligere i tråden. Man skulle næsten tro, at du havde taget tilløb i et forsøg på at jorde mig...

Nu sætter jeg lige min troværdighed lidt på spil... så med mindre at jeg er skizofren, og har et ekstra profil, der hedder Miav, så vil jeg mene - i al ydmyghed - at jeg har lyttet til flere kabler end de fleste inkl. Miav...

Af samme årsag har jeg stort set lagt test af kabler på hylden. For de er oftest for dyre, decideret ringe, eller også er der bare ikke forskel! I få tilfælde hænger pris og ydelse sammen, og så får de et par ord med fra mig. Men det er sjældent! 

Så jeg tør godt lægge hovedet på blokken, og sige at SilverSonic AirMatrix og Q10 ikke bare er ualmindeligt tæt på at være neutrale... de er det faktisk! 

Så kære Miav, hvis du benytter selvsamme kabler som jeg, så er du ikke ude i at "trimme" dit anlæg med kabler. Du har blot fundet kablerne, som får det maksimale ud af dit setup. Og tillykke med det... nu behøver du ikke lede længere.

Og dermed holder jeg inde... Godnat

Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

SilverSonic AirMatrix vil jeg ikke kalde et neutralt kabel, det farver også lyden, specielt i bassen.

Men hvad er neutralt, hvem fastsætter det?

For jeg har ikke hørt et kabel der ikke farver lyden på en eller anden måde i de 30 år jeg har lavet og lyttet kabler af alle slags.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
... Så jeg tør godt lægge hovedet på blokken, og sige at SilverSonic AirMatrix og Q10 ikke bare er ualmindeligt tæt på at være
neutrale... de er det faktisk!

Men hvordan ved du, at de er neutrale? Du har vel aldrig hørt dit anlæg spille uden kabler, så i princippet har du vel ingen idé om, hvorvidt de
omtalte kabler farver lyden eller ej?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Janhp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

mikkel !
Kunne du oplyse hvilke forstærker, cd,  osv. der indgik i din test af kabler den 08/08/2006
På forhånd tak
Mvh.
Jan H.Pedersen
Til top Vis Janhp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janhp

Entusiasten
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Lansky skrev:
Mikkel G skrev:
... Så jeg tør godt lægge hovedet på blokken, og sige at SilverSonic AirMatrix og Q10 ikke bare er
ualmindeligt tæt på at være
neutrale... de er det faktisk!

Men hvordan ved du, at de er neutrale? Du har vel aldrig hørt dit anlæg spille uden kabler, så i princippet har du vel ingen idé om, hvorvidt de
omtalte kabler farver lyden eller ej?

Netop. Det er jo mærkværdigt at vi ikke er kommet længere, men så ville der selvfølgelig ikke være alt den kabel snik-snak.

Det er simpelthen så hylende morsomt at der bliver talt om en "reference" - "et neutralt kabel", (som ingen har mulighed for at kende).

"Et neutralt kabel" = et der ikke påvirker signalet, findes jo i sagens natur ikke, da kablet er fyldt med alt muligt forskelligt.

Man skal da bare være glad når man finder et kabel som ikke tilsviner lyden for meget
Til top Vis Entusiasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiasten

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 09 Marts 2015 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Nå, så kom Tordenskjolds soldater på banen, for gud nåde og trøste den erfarne Redaktør, som stikker næsen frem, og kommer med påstande om neutrale kabler. "Det må man ikke... vi er flere som ved bedre!"

Men kære deltagere i denne tråd... når jeg udtaler mig så skråsikkert om dette emne, så er det fordi, at jeg har lyttet til rigtig rigtig mange kabler! Flere end de fleste deltagere i denne tråd. Og mange af disse kabler har aldrig set skyggen af en omtale her på siden, hvilket jeg også har skrevet tidligere.

Derfor tør jeg godt udtale mig om neutraliteten i et givent kabel. Og så er det i øvrigt ligegyldigt hvilket udstyr, der er benyttet. Når man har lyttet til så meget forskelligt udstyr, og så mange forskellige kabler, som jeg, så får man en vis erfaring i farvning og ikke-farvning af lyden.

Og dermed er sidste ord skrevet om dette emne!

God dag, alle sammen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes