Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan sige om der vil være en lydmæssig fordel ved at få sin sonos modificeret ved Gert Volk, når man allerede har en DAC der re-clocker signalet, og derved reducerer jitter..?

Kører idag med en normal sonos connect til min Hegel HD10, og synes det lyder godt - men er nysgerrig om man kan opnå bedre lyd med en modificering af sin sonos..?

Hegel skriver jo også på sin hjemmeside, at man kan opnå bedre lyd hvis man tilslutter en ekstern DAC til sin digitale forstærker (evt H300) og laver et såkaldt DAC loop - ville det være lidt det samme med en Gert Volk modificering..?

Nogler erfaringer..?

mvh
Nicolai

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hej nkt1

Ser først denne tråd nu.

Når du forbinder din Sonos til Hegel HD10 via coaxial kabel så reclocker HD10 ikke signalet og derfor sker ingen reduktion i jitter/støj.

Derfor vil det give god mening og modificere din Sonos connect eller købe en ekstern reclocker, såsom en Remedy reclocker, der kan reclocke et signal der kommer fra et coaxial kabel.

Støjniveauet (jitterniveauet) er ret høj i en Sonos connect og en Bluesound node da disse to enheder er ret billige og derfor ikke er særligt optimerede til at reducere jitter ligesom dyrere streamere.

Jeg har selv haft en Bluesound node og jeg synes personligt lyden er meget ringe i forhold til dyrere streamere såsom en Naim ND5xs jeg også har haft (tilkoblet den samme dac).

Jeg har selv en highend USB dac der reclocker signalet fra et USB kabel via en assyncro enhed/modul. Lige nu bruger jeg en Windows pc som streamer og forbinder med USB kabel til min dac. Da signalet reclokkes så er lyden meget bedre end fra en Bluesound node.

Problemet med alle de billige streamere på markedet, såsom Sonos connect og Bluesound node (også den nye bluesound node 2) er at de ikke har en USB 2.0 udgang.

Der er dog lige kommet en "billig" streamer på markedet som har en USB digital udgang og den hedder Auralic Aries Mini. Den koster 4.490 kr. Jeg har selv bestilt en og forventer lidt bedre lydkvalitet end fra min Windows pc, da en pc jo ikke er optimeret til lyd og derfor tilfører lydsignaler en masse jitter. Det gør dog ikke noget når USB Dac'en jo reclocker signalet.

Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten af reklockere, men ingen reclocker fjerner 100% af den jitter der er i lydsignalet. Lad os sige den fjerner 90%. Derfor har det stadig en betydning hvor lidt jitter der kommer fra streameren, men man skal op og,give rigtig mange penge til en meget bedre streamer eller et bedre USB kabel for, at man kan høre forskel. Årsagen er, at hvis en dyr streamer til 40 t.kr udsender et lydsignal med f.eks. 20% mindre jitter end en Auralic Aries mini, så vil det kun give 2% mindre jitter efter USB Dac'en har reclocket signalet 20%*90%=2%). Bruger du ikke reklockerfunktionen i din dac, så vil der være 20% forbedring af jitter på signalet.

Den Auralic Aries har andre fordele så jeg ville anbefale og købe sådan en istedet for at modificere din Sonos og istedet for at købe en ekstern reclocker.

Alternativ så overvej en Mac Mini.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er kender ikke særligt meget til Hegel, så jeg har lige læst lidt mere herom.......Hegel HD10 har faktisk slet ikke assycron Jitter reduktion overhovedet, ej heller på USB indgangen. Det er først noget Hegel har indført i deres HD25.

Jeg antager derfor nu at Hd10 har næsten lige god lyd uanset hvilken digital indgang man bruger.
Det ændrer min anbefaling.

Hvis du vil beholde din hd, så ville jeg købe en Remedy reclocker som et alternativ til og få din Sonos connect modificeret. Remedy bruger assycron jitter reduktion og får rigtig gode anmeldelser og er ikke så dyr igen.
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er vist lidt træt.....Hegel HD10 har jitterreduktion, men en slags adaptiv/syncron slags, hvad det så end betyder.....

Jo bedre din dac er til og reducere jitter jo mindre fordel vil der være ved og modificere din Sonos. Som jeg skriver ovenfor så er ingen reclokkere perfekte til og fjerne støj og med al respekt for Hd10'eren, så vil jeg tro man sagten vil kunne få en bedre lyd ved og fodre HD10 med et renere lydsignal.

Derfor så er det stadig en løsning og modificere din Sonos eller købe en Remedy reclocker. Jeg har læst, at Remedy reclockeren har forbedret lyden på selv dyre Dac's der burde være væsentlig bedre end en hd10.

Kildemand
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 30 August 2015
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Overvejer også selv en Aries mini.

Men gad vide hvad der lyder bedst af apple tv med remedy reclocker eller en Aries mini? Remedy har femto grade clock hvilket aries mini ikke har.
Til top Vis Kildemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kildemand

nkt1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej Jack investor

Tak for dine indlæg - interessant læsning

jeg vil overveje sådan en Remedy re-clocker, da jeg faktisk synes min Hegel HD 10 gør det rigtigt godt, så kan den hjælpe med at det bliver bedre, ja så skal det prøves..

Må se om man kunne finde en venlig sjæl man kunne låne fra inden man smider 400 USD efter sådan en.

Mvh
Nicolai

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2015 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil høre om nogle har fået erfaringer med Auralic Aries mini ?.

Jeg kører selv følgende :

PC > Stello U3 ( USB-toS/PDIF ) > Stello DA220 MKII DAC

Jeg vil gerne have en streamer, så jeg kan afspille både fra mit eget bibliotek fra NAS samt Tidal Hifi. Og så virker Auralic Aries mini som et bud i
overkommelig prisklasse.

Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 November 2015 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har storebroderen, Auralic Aries med femtoclock og tjubang..
Jeg bruger den kun til at streame Wimp (samme som Tidal).

Jeg gik fra en Bluesound node, hvor jeg ikke brugte DAC delen, til min Aries.
Der var en forbedring i lyden for mig.

Softwaren er lidt dårligere end på min Bluesound node.
Nogle albums stopper vilkårligt, nogle tager noget tid at sætte i gang osv.

Jeg bruger den kun kablet, men den virkede lige så fint trådløs.

Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 02 November 2015 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Bruger en netværkskablet Apple Express router med toslink kabel til min Luxman D-05 cd afspillere interne DAC. Det trådløse er slået fra. Expressen
er kablet med et Audioquest netkabel via min supra Netskinne. Streamer min rippede cd samling med iTunes fra min Minimac computer. Det er ikke så
tosset med det der AirPlay. Problemfrit og vellydende.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2015 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har også iPad med Tidal Hifi forbundet til samme DAC via AppleTV. Dette fungerer som sådan også godt og stabilt, men der er meget stor
lydforskel fra PC afspilningen og til streaming via AppleTV. PC lyder klart bedst. Via AppleTV går meget tabt. Dynamik og detaljering reduceres. Det
hele bliver bare gråt og trist. Måske fordi output fra AppleTV er optisk. Det har aldrig lydt så godt som coaxialt i mit setup.

Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes