| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop nu den MC snak.Manden's budget rækker simpelhen ikke til en ordentlig MC løsning.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Jeg hørte kort på en AT-OC9/III MC igår. Den lød godt og vejl. pris er 4600. |
|
|
ATOC9 i mk. III-udgaven har et langt blødere nåleophæng (højere compliance) end de tidligere modeller, så derfor må tonearmen ikke være for tung!
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Drop nu den MC snak.Manden's budget rækker simpelhen ikke til en ordentlig MC løsning.
|
|
|
Det er korrekt... tidligere i tråden foreslog jeg da også en Benz Micro, men med højt output (2,5 mV), f.eks. Ace H.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
benz micro ace h er en rigtig god pick-up,jeg er dog i tvivl om spørgeren ønsker den lyd.Det vil være bedst, hvis han havde
mulighed for at lytte til den først.
Nu gik opgaven, jo også ud på at finde en løsning til 5k og ikke 6k __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
man kan altid finde 1 eller 2 mere hvis gevinsten er der efter.. så er det jo bare det med om hvilken arm der skal bruges ..
har en plan om, at jeg vil forsøge med at indspille det på min computer.. nok mere fordi i hverdagen sætter jeg nok ikke lige pladespilleren i gang.. så er det nemmer at 3 klik med musen. hvis lyden bare er lige så godt.. .. måske i nogen tilfælge bedre .. da nålen ikke opfanger lyden, når man spiller lidt højt hvis man indspiller uden lyd i højtalerne.
hvilken pris skal man forvent at smide efter en mc pu og tilbehør for at komme til et bedre resultat en jeg kan opnå med mm
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
sigma6 skrev:
| Jeg hørte kort på en AT-OC9/III MC igår. Den lød godt og vejl. pris er 4600. |
|
|
ATOC9 i mk. III-udgaven har et langt blødere nåleophæng (højere compliance) end de tidligere modeller, så derfor må tonearmen ikke
være for tung!
Mvh.
Niels
|
|
|
Jeg hørte den på en 12", og det lød fint.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
benz micro ace h er en rigtig god pick-up,jeg er dog i tvivl om spørgeren ønsker den lyd.Det vil være bedst, hvis han havde mulighed for at lytte til den først.
Nu gik opgaven, jo også ud på at finde en løsning til 5k og ikke 6k  |
|
|
Her er hvad lille_smed skrev tidligere, og det passer fint med lyden af Benz Ace (og er langt fra Ortofon-lyden) :
lille_smed skrev:
jeg ønsker varme og sjæl.. detaljeret lydbillede ikke en skarp top .. gerne lidt rund i toppen ..
så skal lyden helst være støre , end når jeg afspiller mine flac filter via dac i advance 506da
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hej man kan altid finde 1 eller 2 mere hvis gevinsten er der efter.. så er det jo bare det med om hvilken arm der
skal bruges .. har en plan om, at jeg vil forsøge med at indspille det på min computer.. nok mere fordi i hverdagen sætter jeg nok ikke lige
pladespilleren i gang.. så er det nemmer at 3 klik med musen. hvis lyden bare er lige så godt.. .. måske i nogen tilfælge bedre .. da nålen
ikke opfanger lyden, når man spiller lidt højt hvis man indspiller uden lyd i højtalerne. hvilken pris skal man forvent at smide efter en mc pu
og tilbehør for at komme til et bedre resultat en jeg kan opnå med mm
|
|
|
At der er een der mener du ikke får en god mc for 5Kilo, skal du ikke tage så tungt. Du har fået flere forslag til gode pick up. Så må du jo
snakke med de forskellige forhandlere, om du evt. kan prøve før køb.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille_smed...... din søgen er overstået. Dette må være dagens absolut bedste tilbud, og du sparer et par tusind. Den er mere velopløst med knap så meget krop som MP-200, men den spiller dæ´le´me godt, Nagaoka´s mm-flagskib .
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=289090
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 30 Marts 2015 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lidt billigere alternativ er en Denon DL-110, synes den spiller utrolig musikalsk "varmt" med god bas og mellemtone, ingen spidse lyde.. Har
sammenlignet den med MC-20 Super, Salsa og OM30.. Har fået meget ros på nettet... Jeg har ellers ikke det helt store sammenlignings grundlag
med andre mærker, men hos mig er den i en helt anden liga end overstående..
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er dejligt med så mange forslag.. hvordan er det med holdbarheden er der forskel på den..?? og hvad kan jeg forvente af spille tid før sådan en er slidt op
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dyr håndbygget mc holder selvfølgelig længere end en billig serie-produceret mm.
Du kan næsten altid regne med fra 1500-2000 timers holdbarhed på en ny pu.
Og efter det bliver ydelsen nedadgående.
Men puén bliver ikke bare nedslidt fra den ene dag til den anden.
Da nedslidningen sker over tid, vil du successivt vende dig til den dårligere lyd, og måske spille 1000tim yderligere førend du for alvor fornemmer
dårligere lyd.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alpha og Omega er ren diamant og ren pladerille.Du vil øge levetiden markant på din pick-up,hvis du følger disse råd
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramt præcist  . Der er flere måder at gøre det på. Knosti (manuel), OkkiNokki, derefter bli´r det dyrere og dyrere (det var til pladerillen) og så en god børste selvfølgelig. Med hensyn til at holde nålen ren, er jeg for nyligt "røget" i denne: http://store.acousticsounds.com/d/9925/Onzow-Zerodust-Stylus _CleanerDen kan findes billigere indenfor EU via Ebay. Det er simpelthen et lille vidunder. En småklæbrig lille "blob" af en slags gelé. Fjerner simpelthen alt hvad der sidder på din nål ved at dyppe den et par gange i "klumpen". Når den er tilstrækkelig beskidt af støv og deslige, vaskes overfladen med lidt lunkent vand og en dråbe sulfo, rystes tør, og så er den klar igen. Ingen børster, ingen vædsker, og det bedste resultat til dato. Jeg kan ikke anbefale den nok __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg åbnede dit link, havde jeg ikke læst din tekst inden .. og tænkte .. hvad f.. skal jeg med det til min pladespiller
vasker du dine plader.. de plader jeg har købt har nok aldrig være vasket .. men tror heller ikke de har være spillet særlig meget
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det denne
¨http://www.ebay.com/itm/Onzow-ZERODUST-Stylus-Tip-Cleaner-N eedle-Japan-New-Fresh-Free-Shipping-/351344161732?pt=LH_Defa ultDomain_3&hash=item51cdbe73c4
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den ikke selv,men mange roser den til skyerne.Jeg selv bruger Ortofon Ultralydsmaskine til nål og Clearaudio Silent Matrix. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
diamondduck skrev:
benz micro ace h er en rigtig god pick-up,jeg er dog i tvivl om spørgeren ønsker den
lyd.Det vil være bedst, hvis han havde mulighed for at lytte til den først. Nu gik opgaven, jo også ud på at finde en løsning til 5k og
ikke 6k http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley36.gif"> |
|
|
Her er hvad lille_smed skrev tidligere, og det passer fint med lyden af Benz Ace (og er langt fra Ortofon-lyden)
:
lille_smed skrev:
jeg ønsker varme og sjæl.. detaljeret lydbillede ikke en skarp top .. gerne lidt rund i toppen .. så skal
lyden helst være støre , end når jeg afspiller mine flac filter via dac i advance 506da |
|
|
|
|
|
jeg synes ikke at Ace er specielt varm,der skal man nok op i Glider eller større.
Men han bliver først lykkelig når han opdager SPU __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onzowen har jeg brugt i 7-8 år nu. Jeg dypper nålen efter hver pladeside - dog benytter jeg den "omvendt" af, hvad instruktionerne foreskriver: Jeg fører gele-puden op mod diamanten, når tonearmen er parkeret i armholderen. Det er noget nemmere end at sænke diamanten ned i gele-puden. Men det kræver selvfølgelig nok en mere rolig hånd. Har dog endnu ikke ødelagt en eneste af mine PU'er ... i hvert fald ikke på den måde
Når Onzowen bliver snavset, så bliver gele-puden vasket i lidt mild sulfo/opvaskemiddel, og så er den som ny. Så i længden er den både mere effektiv, mere sikker og billigere at anvende end diverse børster og (flydende) rensemidler.
Diamanten på mine PU'er er dog meget sjældent snavset, da alle mine lp'er uden undtagelse er renset på min Keith Monks RCM med L'Art du Son rensevæske. Det er en meget simpel regel at følge, og jeg tror, at det alt andet lige er med til at øge levetiden på mine PU'er og også resulterer i bedre lyd.
Det er dog en antagelse, da jeg - forståeligt nok? - hverken har mulighed for eller tid til at foretage en sammenligning, hvor to identiske PU'er afspiller (de samme) plader i hhv. rensede og urensede versioner. Galskaben må have en grænse
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2015 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med galskaben,den grænse er passeret for lang tid siden. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |