Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 01:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lc audio DC filter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2015 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det var ellers engelske Lucas Electric
der i mange år havde titlen af "Inventor of Darkness"

Syntes at have fået konkurrence.
Go' Pinse.
T.

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Sony-Z1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Maj 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Maj 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
Morn Sony....

Jeg fik den tegning stukket i hånden(billede) af dem(hentede jo selv filtret hos dem) og de sagde bare følg den og det gjorde jeg jo....så hvis der en fejl på printet at en muffe sidder forkert så er det da helt hen i vejret(og ikke min fejl)....og jeg sagde udtrykkeligt til dem at jeg ik er en ørn til det og derfor lavede de den tegning jeg kunne gå efter(jeg skal da ikke fejl rette på noget der er købt som samlesæt incl tegning).....hvor om alting er så har de fået det tilbage og jeg sagde jeg skulle ikke nyde mere af det filter...og jeg ville egentligt også bare vide hvad der gik galt...og det ved jeg så nu....

Jeg er ked af at sige det men de har altså tegnet/skrevet MAINS IN på tegningen, der hvor den skal sættes til stikkontakten.
Det er ikke dem der har begået en fejl.
Til top Vis Sony-Z1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sony-Z1

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Maj 2015 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

og jeg er ked af at sige jeg fulgte tegningen og fik også vist derude hvor og hvordan det skulle gøres jeg skulle bare lodde l**tet og sætte ledningerne til.....men du kan bare blive ved sony....jeg har hele dagen....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2

Sony-Z1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2015 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan sagtens blive ved men det er der ingen grund til.

Du har ikke fulgt tegningen da du har loddet de blå muffer forkert på og sat 230 V in på out.

Havde du fulgt tegningen og vendt printet rigtigt så MAINS IN var oppe i højre hjørne, var lyset ikke blevet sort hos dig.

Selv simpel elektronik skal man få andre til at lave for sig, hvis man ikke forstår det der står på tegning/print og især når der er tale om 230 V / 10-13 Ampere.

God pinse

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hør nu her Sony de blå muffer var allerede loddet på printpladen da jeg købte det dc filter....det enest jeg skulle var at sætte ledningerne til som vist på tegning.....og føre printpladen over i stikboksen...og det var det....men at de har lavet l**t i det kan vi da godt sige er min skyld...

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2015 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Newbiee2 har ret! Printet er fejlmonteret fra LC Audio. Hvis I kigger grundigt på billede og tegninger, så kan man tydeligt se, at mufferne er monteret forkert. Jeg kan forstå, at det er returneret til LC Audio.

Og Sony Z1, du får altså ikke ret af, at gentage dig selv. Kig på de forrige indlæg, så finder du svaret! Kender vi i øvrigt hinanden fra tidligere... Er du en genganger 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Sony-Z1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2015 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke at mufferne har været mont. fra LC Audio men det er de så og det er en kvajer fra deres side. Men normalt når man får sådan et byggesæt så er sådanne muffer ikke mont.

Fair nok, LC Audio har lavet en kvajer men derfor vender printet forkert alligevel og det er årsagen til sort lys

Sorry prøvede egentlig bare at hjælpe, skal ikke ske igen

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2015 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Sony-Z1 skrev:
Forstår ikke at mufferne har været mont. fra LC Audio men det er de så og det er en kvajer fra deres side. Men normalt når man får sådan et byggesæt så er sådanne muffer ikke mont.Fair nok, LC Audio har lavet en kvajer men derfor vender printet forkert alligevel og det er årsagen til sort lys Sorry prøvede egentlig bare at hjælpe, skal ikke ske igen

Hele kontruktionen kom loddet og skulle bare monteres med ledninger i stikboksen længere er den ikke....og en kvajer det er da vidst at underdrive er det ikke, det er en brøler af de store og sådan må bare ikke ske( og de havde en hele skuffe fyldt med dc filter klar til at blive sendt afsted til kunderne, jeg så dem selv ligge i skuffen da sælger tog et frem til mig, filterne de ligger også i en lille lufttændt platiskpose)....og jeg gjorde det klart fra starten af det var et samlesæt lige til at at sætte op skulle man tro....men nej det var det så ikke for det tændte bare det sorte lys med er ordentligt puf og en afbrændt stikkontakt....

Sony ja printet vender forkert det har du ret i(men det kunne jeg ikke vide som skrevet før så er jeg ingen ørn til det her), men som jeg skrev tidligere så bad jeg om en tegning, så jeg ikke kunne gøre noget galt for jeg er ik en ørn til sådan noget og vupti tegningen som du ser er den jeg fik med mig, hvordan skulle jeg vide bedre, når jeg sagde til dem udtrykkeligt jeg har ikke forstand på det her og de gav mig denne her anvisning at gå efter...så jeg har ikke gjort noget forkert fulgte deres anvisning og intet andet.....baaaaaaaaaaam tænd da lige for det sorte lys siger jeg bare....og jo du har hjulpet for nu ved jeg at main in er der hvor strømmen skal ind så ved jeg det fremover....og ingen skal tænde det sorte lys igen....

mvh newbiee2

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Hej med jer!

Newbiee2 har ret! Printet er fejlmonteret fra LC Audio. Hvis I kigger grundigt på billede og tegninger, så kan man tydeligt se, at mufferne er monteret forkert. Jeg kan forstå, at det er returneret til LC Audio.

Og Sony Z1, du får altså ikke ret af, at gentage dig selv. Kig på de forrige indlæg, så finder du svaret! Kender vi i øvrigt hinanden fra tidligere... Er du en genganger 

Mikkel de har fået det retur dagen efter var selv ude med det igen, men sjovt nok var der lige pludselig ingen derude(men kunne godt høre der var nogen der,men de ville ikke åbne op) efter jeg havde skrevet til dem ang hvad der var sket....jeg kunne bare lægge det og så vil de se på det...men rart vi har fundet udaf hvad der gik galt med det filter nu....

Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2015 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Så har jeg modtaget et svar fra lc audio...ang kortslutning de har loddet terminalerne forkert på printet og jeg havde fulgt deres tegning korrekt....eftersom terminalerne var loddet forkert på fik jeg en 100% kortslutning i hjemmet og tændt for det sorte lys med et puf....de vil tage fat i deres kvalitetskontrol og tjekke mere op på deres prodution fremover i huset, som de skrev til mig på sms....de beklager miseren og jeg får mine penge tilbage....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes