Emne: Skal vinyl "bølge" når de kører? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg sove til middag....... Det skulle jeg også i ´57/´58....... come on guys..... vipper pladetallerkenen??? NEJ, er pladerne så skæve..... JA..... hvor svært kan det være?????  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En bemærkning af de virkelig fine, Boydk
Jeg er til tider meget forundret over, hvad der kan optage/bekymre ved vinylafspilning.
Hvis pu'en kan spore, og det i øvrigt lyder, som det skal, hvorfor så i alverden bekymre sig om en bule eller to
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 17 Juni 2015 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3052
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
nils valla skrev:
Er man så heldig at have en Luxman pd-300, bliver støvet på tallerkenen udsuget, inden vinylpladen fastholdes.
mvh nils |
|
|
Det lyder godt nok MEGET avanceret og kompliceret! Kan du forklare hvordan et vakuumsug først suger støv væk, og dernæst suger selve pladen fast???
Mvh. Niels
|
|
|
Vacumsystemet på luxen tømmer rummet, imellem plade og tallerken, for luft. (Og med det også støv.) stopper først med at suge, når der ikke mere er luft. Det udsuget luft (og støvet), blæses ud oven på bundpladen. Da synligt støv ikke er noget som ligger i mit hjem ( øh, omk min pladespiller), er det kun mindre mængder støv, som over tid , blæses ud i min luxman.
mr.Tarantino. Jeg formoder dine plader er pænt lige, (når du står med dem i hånden), og problemet først opstår, når pladetallerkenen snurrer. Har du løsnet alle tre transport-skruer? Sidder alle ophængets bladfjedre som de skal?
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
En bemærkning af de virkelig fine, Boydk
Jeg er til tider meget forundret over, hvad der kan optage/bekymre ved vinylafspilning.
Hvis pu'en kan spore, og det i øvrigt lyder, som det skal, hvorfor så i alverden bekymre sig om en bule eller to  |
|
|
Rigtig nok - lyden fejler sgu ingenting :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Nilau skrev:
nils valla skrev:
Er man så heldig at have en Luxman pd-300, bliver støvet på tallerkenen udsuget, inden vinylpladen fastholdes.
mvh nils |
|
|
Det lyder godt nok MEGET avanceret og kompliceret! Kan du forklare hvordan et vakuumsug først suger støv væk, og dernæst suger selve pladen fast???
Mvh. Niels
|
|
|
Vacumsystemet på luxen tømmer rummet, imellem plade og tallerken, for luft. (Og med det også støv.) stopper først med at suge, når der ikke mere er luft. Det udsuget luft (og støvet), blæses ud oven på bundpladen. Da synligt støv ikke er noget som ligger i mit hjem ( øh, omk min pladespiller), er det kun mindre mængder støv, som over tid , blæses ud i min luxman.
mr.Tarantino. Jeg formoder dine plader er pænt lige, (når du står med dem i hånden), og problemet først opstår, når pladetallerkenen snurrer. Har du løsnet alle tre transport-skruer? Sidder alle ophængets bladfjedre som de skal?
mvh nils |
|
|
Nu har jeg jo også vacuum sug og synes jeg da ikke, at støvet på pladen ligefrem kommer med ud.....dvs op i bælgen. Men jeg tager derfor altid og afstøver den side, der skal være nedad før jeg lægger pladen på. Så bliver fremmedlegemer ikke mast op i rillerne. Det støv, du har under pladespilleren, må vel ligge der i forvejen og så vil udblæsnings luften holde stedet lige under rent for dette støv. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juni 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|