Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Vinyl kvaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hvis B&O fik gang i produktion af deres Beogram tantial pladespiller, så ville vi værre ud af meget af det bøvl der er med vinyl, og der ville med sikkerhed også komme flere på vinyl vognen

B&O Keep it simpelt
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at manglende tålmodighed og manglende basal viden om analog afspilning er den største årsag til " vinyl kvaler ".
Det samme gælder faktisk også for digital afspilning, hvor det bare er andre parametre der bestemmer slutlyden.
Alt skal jo gå så forbandet hurtigt idag og ingen har tid eller tålmodighed til at bruge den tid der skal til at sætte sig ind i basal viden om det
de har indkøbt i dyre domme, det skal bare køre fra dag 1 uden problemer, ellers ryger det ud til højre.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvis B&O fik gang i produktion af deres Beogram tantial pladespiller, så ville vi værre ud af meget af det bøvl der er med vinyl,
og der ville med sikkerhed også komme flere på vinyl vognen

B&O Keep it simpelt

Der er masser udbudt brugt, så det skulle vist ikke blive et problem, nye brugbare pickup forsatser til MMC 1-5 kan købes hos Soundsmith.
Men billigt er det ikke.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hej ramma

Tænk hvis B&O fik udviklet en ny og opdater udgave af deres Beogram tantial pladespiller, plus ny og opdater udgave deres pickup, så ville der værre meget vundet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Her er i hvert fald et bud. Den kan findes billigere i udlandet ved lidt Google-søgning freaks.dk/webshop//sumiko-sumiko-palo-santos-presentation-p- 431.html"> http://hifi-freaks.dk/webshop//sumiko-sumiko-palo-santos-pre
sentation-p-431.html

Det er nok lidt over hvad jeg kan forklare fruentimmeret herhjemme om hvad de penge er brugt til, hun kunne jo finde på at sige hun vil
købe tøj og sko for samme beløb.
Det skal tages fra den hemmelige HiFi konto, som hun ikke har indsigt i, og her kan der vist kun mønstres 10-15kkr. lige pt., ellers skulle
jeg måske rydde lidt op i det gear jeg ikke bruger, og få solgt lidt ud af dette. Det kunne selvfølgelig frigive lidt mønt. (Man er vel lidt af en
samler)

Jeg kunne jo nøjes med en Pæretræs PickUp.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hej ramma

Tænk hvis B&O fik udviklet en ny og opdater udgave af deres Beogram tantial pladespiller, plus ny og opdater udgave deres pickup, så ville der
værre meget vundet.

Det kommer nok ikke til at ske, det er ikke en del af deres salgspolitik, de tænker primært wifi og trådløs nu

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2015 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
jeg vil give boydk helt ret i det med at mange går op i teknikken, frem for lyden.. jeg var selv meget usikker på det, da jeg
endelig gerne vil prøve en pladespiller,  med jeg har også valgt at gå fra det igen .. ikke fordi lyden, ikke var i orden for det syntes jeg den var
NÅR MAN FANDT EN PLADE SOM IKKE VAR SLIDT . jeg valgte at droppe det forbi, at jeg var for dovn, samt at det er meget mere besværligt at
skifte nr. da jeg ikke gider høre en hel plade af gangen. lige nu bliver det droppet, måske forsøger jeg igen .. hvis jeg en dag, får et godt tilbud
på en stor samling plader, som jeg gider lytte til.

Hvis du vil have sparket liv i din interesse i analog, så skulle du overveje at købe hele vinylsamlinger af gangen og lytte dem igennem og så
finder du ud af hvordan tingene hænger sammen mht til lyd og kvalitet, det der ikke dur smider du over højre skulder og køber den næste
samling og laver den procedure igen og inden du ser dig om har du en samling vinyl der skaber glæde hver gang du tager en lp ned fra reolen.
Det praktiserede jeg de første år hvor jeg for alvor fik gang i vinylen, der har nok været over 50 k i antal vinyler gennem matrikelen her og det
der blev tilbage er en ren fornøjelse at lægge på pladespilleren.
Samme metode har jeg anvendt med cdplader, med samme resultat, masser af fed musik på plade/cd hylderne
Men det kræver tålmodighed og lidt overskydende tid og overraskede lidt penge.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2015 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Jeg kunne jo nøjes med en Pæretræs PickUp.

Har du nogensinde hørt den??? Jeg kunne jo skrue min af, og ta´ den med engang, så du ku´ få et par timers indblik i så´n én. Servietter til at ta´ det værste savl må du selv stå for.

michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Uha, måske skulle man spise en mere humør svingende diet, for at kunne få sin tilfredshed reduceret så langt ned.

Må nok hellere købe et par mørklægnings gardiner, når jeg sidder i skjul og spiller på min 30 år gamle Micro Seiki RX-2000 med
en AT Mla-440 MM pickup på til kun 1100 kr.

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

ML-150 og Mla-440 = ganske udmærkede pickupper

michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Sendt: 10 Juli 2015 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
ML-150 og Mla-440 = ganske udmærkede pickupper

Tak, så sparer jeg at skulle købe mørklægnings gardiner...   

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes