| Forfatter |
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Målet er selvfølgelig at lave så varierede anmeldelser som muligt, både hvad mærker og prisleje angår for at ramme så bredt som muligt.
Men det er tit en opvejelse, hvilken model fra en given producent man skal tage hjem til test. Skal det være det prisbillige eller sen dyre eksotiske model? Eller måske en midt imellem.
Det bliver bemærket og vi skal nok følge om på det __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet og kigget lidt på de gamle anmeldelser og det er IKKE alle produkter der får super anmeldelser, selvom de koster meget. Jeg vil ikke hænge nogle produkter ud her, men bare opfordre til at læse anmeldelserne igen.
At der bliver brugt verbale beskrivelser af produkternes lydmæssige kvaliteter fremfor en karakterskala er ok. For hvis et produkt fik eks et 9-tal, ville det alligevel være nødvendigt med en forklaring på hvad 9-tallet var givet for.
Tak til Clemme for at starte en vigtig tråd
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
|
Jeg har siddet og kigget lidt på de gamle anmeldelser og det er IKKE alle produkter der får super anmeldelser, selvom de koster meget. Jeg vil ikke hænge nogle produkter ud her, men bare opfordre til at læse anmeldelserne igen.
At der bliver brugt verbale beskrivelser af produkternes lydmæssige kvaliteter fremfor en karakterskala er ok. For hvis et produkt fik eks et 9-tal, ville det alligevel være nødvendigt med en forklaring på hvad 9-tallet var givet for.
Tak til Clemme for at starte en vigtig tråd
|
|
|
Enig !
Een ting at det, vi skriver er subjektivt, men at benytte en karakter vil være et forsøg på at give anmeldelserne et skær af objektivitet, som ingen vil få gavn af.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes nu ellers prislejet er ok ramt, og hvad angår de dyre modeller, så skal der være lidt til drømmerne og puritanerne...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det værste i kunne gøre var jo at udelukke produkter fra en anmeldelse fordi det ligger i et for højt prisleje.. (men det kunne jeg nu heller ikke forestille mig at det sker).
Tager i alt det ind til en lytter som i får tilbudt?.. eller får i tilbudt så meget at i bliver nødt til at udvælge?.. hvis ja, ud fra hvilke kriterier udvælger i produkterne der får en anmeldelse?
og så lige et forslag: Når i nu anmelder et produkt (en receiver f.eks.), kunne i så ikke gøre det til en selvfølge at i nævner det andet udstyr som i benytter under bedømmelsen?.. det sker at det bliver nævnt i enkelte anmeldelser, men det kunne være rart hvis det gjaldt samtlige..
Just like this: (Meadowlark Nighthawk)
Udstyr benyttet under testen:
- Pathos Logos forstærker
- Luxman D-600sM cd-afspiller
- Kabler fra JPS-labs
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
|
Altså det værste i kunne gøre var jo at udelukke produkter fra en anmeldelse fordi det ligger i et for højt prisleje.. (men det kunne jeg nu heller ikke forestille mig at det sker).
Ingen produkter bliver udeladt, og de dyre ting har rent faktisk et overraskende stort publikum. I takt med at de testede ting bliver dyrere, kan man også se en reel afsmitning i hvad folk køber af grej - nemlig ting der er væsentligt dyrere end for bare et par tilbage. Der er ingen tvivl om at interessen er blevet væsentligt forstærket over alle niveauer, og det er jo bare til gavn for os alle
Tager i alt det ind til en lytter som i får tilbudt?.. eller får i tilbudt så meget at i bliver nødt til at udvælge?.. hvis ja, ud fra hvilke kriterier udvælger i produkterne der får en anmeldelse?
Nej, ikke alt bliver taget ind. Desværre, uanset hvor meget vi så end vil, så bliver der sorteret fra, og det af den enkle grund at der også er et liv ved siden af der skal passes. Dette er trods alt en "fritidsbeskæftigelse" og selvom man bliver fanget, er man nød til at prioritere derefter, og det resulterer i at noget bliver udsat til bedre tidspunkter, og der kommer jo massevis af nyheder i øjeblikket - puha 
Kriterier er der ikke nogle væsentlige af, bortset fra at produktet godt må vække en form for interesse på et eller andet område som virkelig fanger, og samtlige ting der ryger på testbænken har et eller andet vi har bidt mærke som gør det aktuelt at tjekke nærmere.
og så lige et forslag: Når i nu anmelder et produkt (en receiver f.eks.), kunne i så ikke gøre det til en selvfølge at i nævner det andet udstyr som i benytter under bedømmelsen?.. det sker at det bliver nævnt i enkelte anmeldelser, men det kunne være rart hvis det gjaldt samtlige..
Just like this: (Meadowlark Nighthawk)
Udstyr benyttet under testen:
- Pathos Logos forstærker
- Luxman D-600sM cd-afspiller
- Kabler fra JPS-labs
Info-mæssigt er der rart for dem der læser testen at vide hvad der er holdt op imod, men det har desværre også vist sig at være en ulempe pga. unødvendig sladder og rygtedannelse, og da oplevelsen af de testede produkter er 100% vores egen subjektive mening og oplevelser om, og med produktet, er testene kun en guide til noget der måske var værd at kigge nærmere på, og relevansen af grej i testen er derved knap så vigtig. Men vi tilstræber da at have et fornuftigt informationsniveau ad den vej. |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke noget l**t forummet går ned lige når man skal til at poste sit indlæg, nå men jeg skriver det lige en gang til, denne gang i Word, så kom ikke her !
Min reaktion på redaktørens indlæg er følgende: Jeg savner mere bid i anmeldelserne I må sgu’ vise lidt mere tænder. Det nytter jo ikke at skrive at en eller anden højttaler har er fin mellemtone hvis der ikke i konklusionen står at produktet er totalt uegnet til musik gengivelse på grund af en totalt dårlig diskant og bas gengivelse. Jeg har et eksempel med en fuldtone elektrostat højttaler hvor der var en ganske behagelig diskant og en sublim mellemtone men absolut ingen brugbar basgengivelse, en sådan højttaler er ikke et HIFI produkt og skal ikke på trods af begrænsende positive egenskaber have en positiv anmeldelse.
Det ville jo være det samme hvis et haveblad skrev om en spade, den havde er godt håndgreb og et ergonomisk korrekt udformet skaft men manglede bladet, konklusionen kunne være at den er totalt uegnet til at grave haven med men du får i værttilfælde ikke ondt i ryggen af at bruge den. Jeg syntes også at jeg savner noget nuancering i jeres anmeldelser i forhold til produktets pris, f.eks. som med Wisdom M75 højttaleren til en pris på 400.000 kr. her burde alle basale krav være givet på forhånd og oven i det skal den for ikke at dumpe totalt levere et eller andet sublimt, den skal for at få en god anmeldelse levere totalt meget mere Hifi i forhold til billigere højttalere for at få en god anmeldelse. Dette indlæg ment positivt da jeg læser jeres anmeldelser med stor fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, Lasse du har fat i noget rigtigt !
Jeg læser også anmeldelserne med stor fornøjelse. Men jeg savner også noget mere "bid" og nuancering i anmeldelserne. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare et input, men hvad med en anmeldelse af f.eks Dalis concept 8?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser også anmeldelserne med stor glæde, men savner også lidt bid. Der skal skelnes mellem anmeldelse og beskrivelse. I en anmeldelse må det forventes at anmelderen subjektive mening skinner i gennem, ellers vil jeg mene der blot er tale om en objektiv beskrivelse.
Jeg vil gerne sidde tilbage med en følelse af at have læst anmelderen personlige oplevelse af dette produkt. Denne oplevelse kan jeg så holde op mod min egen, når eller hvis jeg selv hører det pågældende produkt.
En god ting kunne være at der i slutningen af anmeldelsen var en kort opsummering af fordele og ulemper ved det testede apperat.
f. eks.
Fordele:
- Fremragende til enkle akustiske optagelse
- Håndværk i topklasse
- 5 års fabriksgaranti
Ulemper
- Der findes bedre alternativer til kompleks musik
- Bas ikke helt integreret i lydbilledet
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst kabeltesten.
Kort, præcis og med anmelderens klare meninger.
Sådan skal det gøres, bravo
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Sådan skal det gøres, bravo
|
|
|
Jeg kan langtfra tilslutte mig dette udsagn, jeg synes, det er den til dato mest ubrugelige anmeldelse, der er lavet på hifi4all. Godtnok giver en idé om kablernes egenskaber(hvilket ikke er nemt), men det er også det eneste positive jeg kan finde at sige om den.
Det minder næsten om en god gammel HIGH-fidelity anmeldelse, hvor intet er skidt, og alt for nogle pæne ord med på vejen. Anmeldelsen henvender sig ikke til ret mange folk herinde (vil jeg tro), jeg tror ikke der er ret mange der vil få ret meget ud af at investere i kabler i den prisklasse i forhold til at forbedre anlægget (eller lytterummet). En kabeltest med realistiske priser ville da være fint, det vil en test for "verdens bedste kabel" også være.. men kablerne ligger meget langt fra hinanden i denne test.
Jeg synes egenligt ikke, det giver mening at teste kabler af så forskellig prisklasse i samme test, men ok, det sparer da plads i forummet. Der er over en faktor 50 i prisforskel, og det er som at skyde med spredehagl over det meste af kabel-markedet. Det giver intet overblik, ingen idé om det er godt til pegene, ingen idé den relative mer-nytte eller om der er alternativer.. man sidder tilbage med små glimt af noget, man ikke kan sætte i en sammenhæng. Det der VIRKELIGT er fedt er vel at finde de suverænt bedste produkter til prisen, det er vel en MEGET væsentlig det af grundlaget for dette forum?
Men når det er sagt, så skal det også siges at jeg elsker at læse hifi4alls tests, jeg venter med spænding på, at der kommer nye her på siden. Jeg kunne måske godt ønske mig lidt mere bid, men synes egenligt også at man KAN læse meget imellem linierne. Det er jo en balancegang.. men jeg synes egenligt også at det er halvvigtigt, at få sagt når man støder på et produkt som er noget #¤%!.. Jeg kan kun tilslutte mig Kjeldsens idé om FORDELE / ULEMPER - dette vil virkeligt være en styrke i anmeldelserne.
Men, keep up the good work! 
Kristian
PS. Ville det ikke være fedt at kåre årets produkter? (i prisklasser..)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg læser også anmeldelserne med stor glæde, men savner også lidt bid. Der skal skelnes mellem anmeldelse og beskrivelse. I en anmeldelse må det forventes at anmelderen subjektive mening skinner i gennem, ellers vil jeg mene der blot er tale om en objektiv beskrivelse.
Jeg vil gerne sidde tilbage med en følelse af at have læst anmelderen personlige oplevelse af dette produkt. Denne oplevelse kan jeg så holde op mod min egen, når eller hvis jeg selv hører det pågældende produkt.
En god ting kunne være at der i slutningen af anmeldelsen var en kort opsummering af fordele og ulemper ved det testede apperat.
f. eks.
Fordele:
- Håndværk i topklasse
- 5 års fabriksgaranti
Ulemper
|
|
|
I og for sig et godt forslag og så alligevel ikke, primært fordi fordele og ulemper står beskrevet som man kommer frem gennem testen. Ulempen består i at der desværre er en tendens til at veje enkelte negative eller bare knap så positive ting tungere end en masse positive, og så bliver omtalen af produkterne pludselig radikalt anderledes end gjort på den anden måde. Ved at indeholde tingene i testen mens den foregår, er det lettere at pointere de ting der f.eks. opvejer det der gøres knap så godt.
Samtidig skal det nævnes at vi konsekvent ikke tester ting som vi f.eks. på forhånd ved er noget skidt. Der skal være et eller andet i produkterne som vækker noget i os, nøjagtigt som hvis man er på udkig efter et eller andet nyt hjem til samlingen. Der er ingen pointe i at poste en test hvor et produkt kun bliver sablet ned og måske kun er egnet til at spille blok-fløjtemusik på - det er hverken til gavn for os eller dem der læser det (for ikke at glemme dem der skal leve af at sælge det). __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kjeldsen skrev:
|
f. eks.
Fordele:
- Håndværk i topklasse
- 5 års fabriksgaranti
Ulemper
|
|
|
I og for sig et godt forslag og så alligevel ikke, primært fordi fordele og ulemper står beskrevet som man kommer frem gennem testen. Ulempen består i at der desværre er en tendens til at veje enkelte negative eller bare knap så positive ting tungere end en masse positive, og så bliver omtalen af produkterne pludselig radikalt anderledes end gjort på den anden måde. Ved at indeholde tingene i testen mens den foregår, er det lettere at pointere de ting der f.eks. opvejer det der gøres knap så godt.
Samtidig skal det nævnes at vi konsekvent ikke tester ting som vi f.eks. på forhånd ved er noget skidt. Der skal være et eller andet i produkterne som vækker noget i os, nøjagtigt som hvis man er på udkig efter et eller andet nyt hjem til samlingen. Der er ingen pointe i at poste en test hvor et produkt kun bliver sablet ned og måske kun er egnet til at spille blok-fløjtemusik på - det er hverken til gavn for os eller dem der læser det (for ikke at glemme dem der skal leve af at sælge det).
|
|
|
Jeg vil nu mene, at der ikke er noget i vejen for at anmelde produkter der klarer sig knapt så heldigt. I det mindste kan det tjene som skræk og advarsel for potentielle køberere.
Når du nu tilkendegiver, at I kun anmelder produkter, som I på forhånd ved klarer sig godt (eller i hvert fald fornuftigt), kan man let drage den konklusion, at de produkter/mærker I ikke anmelder, ikke er værd at skrive om!?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
Kjeldsen skrev:
|
f. eks.
Fordele:
- Håndværk i topklasse
- 5 års fabriksgaranti
Ulemper
|
|
|
Samtidig skal det nævnes at vi konsekvent ikke tester ting som vi f.eks. på forhånd ved er noget skidt. Der skal være et eller andet i produkterne som vækker noget i os, nøjagtigt som hvis man er på udkig efter et eller andet nyt hjem til samlingen. Der er ingen pointe i at poste en test hvor et produkt kun bliver sablet ned og måske kun er egnet til at spille blok-fløjtemusik på - det er hverken til gavn for os eller dem der læser det (for ikke at glemme dem der skal leve af at sælge det).
|
|
|
Jeg vil nu mene, at der ikke er noget i vejen for at anmelde produkter der klarer sig knapt så heldigt. I det mindste kan det tjene som skræk og advarsel for potentielle køberere.
Nej, der er intet i vejen med det, men det er absolut ikke nødvendigt. Det er ikke Hifi4all´s opgave at tjene som skræk og advarsel. Om et produkt er noget bras er op til personen der kigger/lytter på det at vurdere. Og folk i forummet er iøvrigt ganske glimrende til melde ud hvis noget ikke dur - enig eller ej, så der ingen grund til at tilføje mere. Noget kan godt stå som noget bras for nogle mens andre synes at det er verdens bedste.
Når du nu tilkendegiver, at I kun anmelder produkter, som I på forhånd ved klarer sig godt (eller i hvert fald fornuftigt), kan man let drage den konklusion, at de produkter/mærker I ikke anmelder, ikke er værd at skrive om!?
Du overfortolker eller misforstår hvad jeg skriver - vi ved normalt kun ganske lidt om tingene, og må gøre research for resten af tingene for at få et billede af om der er noget om snakken. Hvorvidt det fungerer, finder vi først ud af når det står hjemme i testreolen. Desværre hænder det at der kommer noget der bare ikke fungerer og hvori ligger relevansen så i at skrive om det? Går vi ud og laver en test hvor det hele er noget l**t, så skal man bare folks sladder bagefter om hvorfor i alverden vi skriver om det når det er noget l**t. Der skal være noget relevant at bygge det på - ellers er det både spild af jeres/vores tid og ikke mindst spild af spalteplads. Det handler ganske simpelt om at finde noget der appelerer til læselysten......  |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ... tråden viser med al tydelighed, at det, den ene kan lide, synes den næste er komplet ubrugeligt... Så det ligner jo alt andet i samfundet og viser bare, at holdninger er forskellige.
Det viser også, at vi på redaktionen er nødt til at lægge vores linie, som vi finder bedst. Vores redaktionelle linie er forklaret på forrige side.
Det burde heller ikke være et problem, når bare så mange som muligt er med på, hvordan vi vælger linien skal være. Så er man da i det mindste klar over det - uanset om man er enig eller ej. Det er derfor, denne tråd er fantastisk god.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
syndes det er en skam i ikke har set på en harman/kardon hk670 eller den nye hk675
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Persomlig synes jeg at jeg ikke har noget at bruge en anmeldese af et par højtalerkabler til 20000 kroner....... 
og jeg tror ikke ret mange her inde har noget at bruge det til, da de
fleste køber en forstærker i prisklassen omkring de 7000-20000 kroner,
og dermed ikke går ud og køber et par højtalerkabler til samme / højere
pris, end forstærkeren 
Kunne i ikke teste nogle højtalerkabler som lå i prisklassen 50-400
kroner, så vi kan se om der er forskel nede i den "billige" ende.
(Håber dette er muligt)
Det vil også være kanon hvis i testede nogle forstærkere i prisklassen 4000-10000 kroner.
Hilsen Sorlar
__________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |