| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at skrive Ningbo........ Sorry, det var selvfølgelig BertelB  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådstarter....... Hvis du kan få en Rega Planar 3 med arm og fungerende pu til under 1500,- kr., så er det bare at slå til. Den lyder fint som intro, der er næsten ingenting, der går i stykker på den. Får du lyst til at opgradere, er der masser af betalbare tweaks på diverse engelske hjemmesider  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den første ville være fin, hvis ikke kontravægten manglede (det er vist ikke kun kontravægten). Den er så god og billig at det måske kan betale sig at undersøge om man kan finde en ny.
2000 for en brugt Rega med nål af ukendt oprindelse er lige i overkanten efter min mening. Ikke fordi den ikke er god, men fordi en ny ikke koster så meget mere.
Dem uden arm ville jeg undgå.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SL1200/1210 og du har pladespiller resten af dit liv, evt. dæmpet med acryl fugemasse og en bedre arm.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
   . Den måtte jo komme    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig Boydk, hvorfor spille energi på alt muligt skrammel, når man kan få noget som virker.
carsten
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en 6 mdr gammel rp1 på fb i går til 1800kr
|
| Til top |
|
| |
mbs1337 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2015 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået øje på en Rega Planar 3 til omkring 2.000 - den er tilmed på en lokation hvor jeg selv kan komme til at hører den. Så det er det jeg
går efter lige nu. Hvordan ved jeg om det er noget jeg skal holde mig fra? Altså med centerleje, og pickup osv.
|
| Til top |
|
| |
mbs1337 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2015 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
SL1200/1210 og du har pladespiller resten af dit liv, evt. dæmpet med acryl fugemasse og en bedre arm.
carsten |
|
|
SL2000 er noget være skrammel, men SL1200 er en pladespiller for resten af livet. :) Det er da ikke til at blive klog på. Men er den der 1210'er den
der man hører folk "snakke" om? Som værende en af de bedste pladespillere på markedet, eller har jeg hørt forkert?
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 25 August 2015 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at det du hører ikke er pladespilleren selv, men hele systemet, inkl. rummet. Med mindre du har en anden pladespiller at sammenligne
med på stedet aner du ikke hvordan pladespilleren selv lyder. Ergo kan du kun gå efter at den er i orden, og det er sådan set at du ikke
falder over at det lyder "underligt".
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbs1337 skrev:
CARS10 skrev:
SL1200/1210 og du har pladespiller resten af dit liv, evt. dæmpet med acryl fugemasse og en bedre arm. carsten |
|
|
SL2000 er noget være skrammel, men SL1200 er en pladespiller for resten af livet. :) Det er da ikke til at blive klog på. Men er den der 1210'er den der man hører folk "snakke" om? Som værende en af de bedste pladespillere på markedet, eller har jeg hørt forkert? |
|
|
Technics SL 1200 er bygget til at holde til professionelt brug med støbt chassis og pitchkontrol og en bund solid direkte motor, du nævner selv at du vil bruge pladespilleren til dub/Reggae , hvis jeg var dig ville jeg vente til der dukker en op på brugtmarkedet og hvis pengene ikke er der, spare op indtil de er der til feks nedenstående I øvrigt fås den i en version fra Pioneer som benytter Technics SL1200 platformen , men den er ikke billig Endvidere kan man få det samme hos Audio Technica med SL1200 platformen + usb, lidt biligere Begge ovennævnte pladespillere vejer 12,5 kg, nøjagtigt som en Technics SL 1200 med det støbte chassis God fornøjelse med jagten __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tjekke at den kan holde omdr. hvilken pick up er der på den?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
mbs1337 skrev:
CARS10 skrev:
SL1200/1210 og du har pladespiller resten af dit liv, evt. dæmpet med acryl fugemasse og en bedre arm. carsten |
|
|
SL2000 er noget være skrammel, men SL1200 er en pladespiller for resten af livet. :) Det er da ikke til at blive klog på. Men er den der 1210'er den der man hører folk "snakke" om? Som værende en af de bedste pladespillere på markedet, eller har jeg hørt forkert? |
|
|
Technics SL 1200 er bygget til at holde til professionelt brug med støbt chassis og pitchkontrol og en bund solid direkte motor, du nævner selv at du vil bruge pladespilleren til dub/Reggae , hvis jeg var dig ville jeg vente til der dukker en op på brugtmarkedet og hvis pengene ikke er der, spare op indtil de er der til feks nedenstående I øvrigt fås den i en version fra Pioneer som benytter Technics SL1200 platformen , men den er ikke billig Endvidere kan man få det samme hos Audio Technica med SL1200 platformen + usb, lidt biligere Begge ovennævnte pladespillere vejer 12,5 kg, nøjagtigt som en Technics SL 1200 med det støbte chassis God fornøjelse med jagten  |
|
|
Jeg ved ikke, hvor meget trådstarter har styr på terminologien, men vil tilføje, at "pitch control" er hastighedsregulering/-kontrol, og med en "direkte motor" menes der, at pladetallerkenen drives direkte af motoren (hvor andre pladespillere kan have rem-, tråd- eller mellemhjulsdrift, hvor motorakslen ikke har direkte kontakt til pladetallerkenen).
Sådan en SL1210 er sikkert bundsolid og holder evigt, men skulle den gå i stykker, så kan den være en kompliceret (og dyr?) sag at reparere, da der er mange dele, der er sammenbyggede/integrerede.
Personligt foretrækker jeg værker med mulighed for (relativt) enkelt at kunne udskifte tonearm(e) og eventuelle slid-/defekte dele, men det er blot mine præferencer.
Og så synes jeg, at den Technics er en øjebæ, men som de siger i engelsktalende lande, så er "beauty in the eye of the beholder"
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, for den ældre generation som både du og jeg tilhører, er det sikkert øjenbæ, personligt foretrækker jeg selv klassiske konstruktioner som feks. Garrard og Thorens
Men Technics platformen er svær at ødelægge og det er også derfor at de bliver foretrukket af mange DJ´s og andre probrugere og den tiltaler designmæssigt også de yngre generationer, endvidere er den nem at arbejde med på alle måder. __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min SL1200 er købt i 1975 og har aldrig fejlet noget, så jeg tror ikke man skal være bange for at den går i stykker. Den er dæmpet indeni og armen er udskiftet med en SME3009R. Kabler og måtte er også udskiftet.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det en F-model du har..?
MVH. Niels
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels, ikke forstået.
carsten
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 27 August 2015 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du skal ikke undskylde mbs1337, når du selv kommer med kommentarer til nogle af alle de pladespiller muligheder folk
foreslår herinde. Du startede jo selv med at skrive du kiggede efter en ny pladespiller og ikke en brugt! Den Audio Technica
At-LP120USB pladespiller du selv havde overvejet er slet ikke så dårlig hvis din pladespiller også skal være lidt robust. Den
er en efterligning (som så mange af de andre DJ-agtigte pladespillere man kan få) af Technics SL-1200/SL-1210, men den er
ikke baseret på dens base som nogen skriver. Den er produceret af Hanpin, som er et taiwansk eller kinesisk firma der laver
pladespillere for rigtigt mange af DJ mærkerne, og selv de usb pladespillere man kan få fra Pioneer og Sony er også ren
Hanpin design. Hvis du vil have en model af samme slags men som ikke har usb udgang, så er der f.eks. Lenco L-3807.
Det lyder lidt på mange herinde som, at hvis du ikke har mellem 5-10.000kr at købe for, så kan man kun købe brugt! Det
synes jeg er lidt synd, man kan sagtens komme et godt stykke af vejen for en 2000kr, og så senere måske selv investere i
en bedre pick-up.
boydk, man er vel også ligeså meget blevet bildt ind gennem marketing, at hvis en pladespiller er remdrevet og ikke har
nogle knapper, og ikke har den forfærdelige automatik, så er den perfekt! :P
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 27 August 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
| Ja, for den ældre generation som både du og jeg tilhører ... |
|
|
sh*t! Jeg anede ikke, at når man var medio 40erne, at man så (allerede) tilhørte den ældre generation
Jeg må tydeligvis til at revidere min selvforståelse
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2015 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
ramma skrev:
| Ja, for den ældre generation som både du og jeg tilhører ... |
|
|
sh*t! Jeg anede ikke, at når man var medio 40erne, at man så (allerede) tilhørte den ældre generation
Jeg må tydeligvis til at revidere min selvforståelse  |
|
|
Føler du dig ramt ?
For unge mennesker er vi den ældre generation ved 40+ __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |