Emne: Min første pladespiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbs1337 du har en pm
|
| Til top |
|
| |
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
ypke skrev:
Hej
Det lyder lidt på mange herinde som, at hvis du ikke har mellem 5-10.000kr at købe for, så kan man kun købe brugt! Det
synes jeg er lidt synd, man kan sagtens komme et godt stykke af vejen for en 2000kr, og så senere måske selv investere i
en bedre pick-up.
boydk, man er vel også ligeså meget blevet bildt ind gennem marketing, at hvis en pladespiller er remdrevet og ikke har
nogle knapper, og ikke har den forfærdelige automatik, så er den perfekt! :P
|
|
|
Den misforståelse vil jeg da gerne forsøge at udrydde ...
Man kan sagtens komme et godt stykke ad vejen (ikke "af" - for så ryger man væk fra vejen ) for 1.500-2.000 kr. til en ny pladespiller.
Min personlige opfattelse og vurdering er så bare, at valget i nævnte prisklasse lidt forenklet sagt, står mellem enten noget skramlet plastikgrej
med en masse knapbetjente ligegyldighedsfunktioner og elendig lyd, der ikke kan bære en opgradering (fx i form af en bedre PU), eller nogle
"klassisk" udseende og meget basale pladespillere, der består af få dele i fornuftig kvalitet. Fokus er på "god lyd til prisen", og disse pladespillere
kan i mange tilfælde godt bære at blive opgraderet med fx en bedre PU.
Denne sidstnævnte gruppe er så tilfældigvis meget ofte remdrevne og uden elektronik, da det alt andet lige er den billigste måde at fremstille en
pladespiller på, hvis enkeltkomponenterne skal være af fornuftig kvalitet og lyden tilsvarende fornuftig. Det er vel i det store og hele sådan, at
den markedsøkonomiske præmis og kalkule ser ud.
Det kan sagtens lade sig gøre at konstruere vellydende pladespillere med elektronik, direkte drev og "komfortbetjening" - et utal af studieværker
kan nævnes som eksempler herpå - men de koster også kassen.
Hvis trådstarters intention er at få "bedst lyd for pengene" i prisklassen 1.500-2.000 kr., så tror jeg, det må blive uden trykknapper og elektronik,
men med remdrift  |
|
|
Ja, køb en Rega RP1 til 2500,- Så er der ikke et øje tørt
http://www.whathifi.com/rega/rp1-performance-pack/review
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb du dig en technics sl 7 og sæt en digitrac 300 se på, så er du meget meget fint kørende for meget få penge.
Hvis du har lidt snilde kan du løfte den et ekstra niveau ved at afmontere den pladeklampe, som sidder i låget.
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 30 August 2015 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbs1337 skrev:
Yo! Jeg skal ud og investere i en pladespiller. Det er min første, og jeg skal ikke bruge sindsyg mange penge.
Men hvis den kan opgraderes på et senere tidspunkt, så ville det være kanon. Der må gerne være USB udgang i, så jeg kan smide
musikken over på computeren. Men det er ikke et must! Der skal spilles Dub/Reggae på maskinen. Ved at ortofon pickup er en god
og forholdsvis billig pickup. Og jeg har overvejet at købe mig en Audio Technica. Se den her:
in-pre-amp"> http://www.turntablelab.com/collections/turntables-for-djing -alpha/products/audio-technica-at-lp120-usb-turntable-
w-buil t-in-pre-ampMen er det en fin nok maskine, og hvad med pickuppen? Jeg har også tidligere overvejet at købe en af de
helt billige "Lenco" til 700 kroner eller sådan noget. Men jeg kan bare se at jeg bliver træt af den meget hurtigt. Hvad er jeres
idéer? Ved der sidder et par skarpe gutter og gutinder herinde :) Prislejet er omkring 1-2 tusind. Og det er ikke fast. Peace and love
|
|
|
Peace and love!.....Nu har du fået kridtet banen op af de gamle hifitosser. Eller de har kridtet sig selv op i de respektive
trosretninger de repræsenterer. Har du besluttet dig? Brugt eller nyt? Ellers vil jeg kaste en ok, vellydende og billigt alternativ ind i
kampen;
Pro-Ject Elemental......fås med usb for merpris, gud forbyde det...kan fås til 1400 hvis du prutter (står til dette i Roskilde)...så er
den ikke længere....køb den og vær glad! Hør lp og være glad....Peace over and out!
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 05 September 2015 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|