| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du har ikke skiftet til de nye bøsninger, der forhåbentligt skulle ha´ landet i din postkasse  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 10 September 2015 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Så du har ikke skiftet til de nye bøsninger, der forhåbentligt skulle ha´ landet i din postkasse |
|
|
Yes det er skiftet. Tak for det. Der nu ikke meget High end over i de RCA bøsninger. De ligner nærmest noget fra en legetøjs butik
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 11 September 2015 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig korrekt, men da udformningen af, hvordan benene sidder, kan være forskellig, og disse var Sony´s originale, gik jeg ud fra, at de passede. Alternativt kan do jo bruge for et par tusinde kroner på WBT´s bedste, bore huller til dem bagpå og så montere ledninger fra dem og ned i printet som vist på et af billederne. Spørgsmålet er så bare, om du kan høre forskel  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 September 2015 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
boyscoutdk skrev:
| I service manualen hedder boardet ikke RIAA men EQ?????? |
|
|
Det hedder det på Sonysk, da der jo er tale om en equalisering, idet den RIAA-kurve, som lp'er er skåret med, bliver "vendt om" i forforstærkerens phono-del, så signalet igen fremstår med lineær frekvensgang.
Så intet mærkeligt i det
Og godt, at du fik løst dit problem!
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2015 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Fuldstændig korrekt, men da udformningen af, hvordan benene sidder, kan være forskellig, og disse var Sony´s originale, gik jeg ud
fra, at de passede. Alternativt kan do jo bruge for et par tusinde kroner på WBT´s bedste, bore huller til dem bagpå og så montere ledninger fra dem
og ned i printet som vist på et af billederne. Spørgsmålet er så bare, om du kan høre forskel |
|
|
Jeg kan næppe hører forskel. Og det var bestemt ikke ment som en kritik af den hjælp jeg fik dig. Den hjælp er jeg super glad for. Der imod synes jeg
Sony er sluppet lidt let over disse bøsninger.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg har stadig problemer med min RIAA. Nu har jeg så efter mundligt vejledning og en frysespray fundet ud af at der er problemer med et par transistorer. De hedder Q253 2SC2785-HFE og Q254 2SK246-GR2. Q er komponent betegnelsen i servicemanualen. Hvor er det bedst at købe dem?
Jeg er blevet anbefalet at skifte dem i begge kanaler samtidigt.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Elektronik lavpris har begge typer på lager. Lad dig ikke snyde af navnet. De er ikke altid lige billige. 2SC2785 = 24 kr pr. stk 2SK246 = 19 kr pr stk.
PC-elektronik (Her skal du forvent noget leveringstid) 2SC2785 =2,05 kr pr stk 2SK246 = 4,05 kr pr stk
Bare for at nævne et par mulige leverandører.
Digikey, Elfa, Farnell og RS components ser ikke ud til at have dem. (Det er også en ældre type)
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en bemærkning. Hvis du skal søge efter transistorerne på PC-elektroniks hjemmeside / webshop, skal du skrive 2sk 246 og 2sc 2785 i søgefeltet. (Altså - husk mellemrummet). Deres søgefunktion er lidt speciel.
Til gengæld er det ofte et meget billigt sted at handle - om end der kan være lidt leveringstid på nogle komponenter.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker jeg lige vil komme med en opdatering. Jeg har nu sammen med
min kollega (elektronik mekaniker/ radio mekaniker) udskiftet følgende
komponenter på RIAA boardet:
Q251 2SK147 Q252 2SC3601 Q253 2SC2785 Q254 2SK246
Ækvivalent i begge sider. Jeg måtte til tyskland for at finde 2SC3601.
Forforstærkeren
har nu stået tændt i over 24 timer uden at opleve nogen problemer. Hold
nu kæft hvor er det bare lækkert den er tilbage i fin form igen.
Lige snurrer Mumford & Sons "Babel" lystigt mens jeg skriver dette indlæg.
|
| Til top |
|
| |
holberg19 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 15 November 2015 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2015 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så gik jeg allin på renoveringen af min RIAA. I strømforsyningen er begge spændingsregulatorer og begge lytter skiftet. Da jeg nu var i gang har jeg ligeledes skiftet alle lytter i signalvejen. De originale lytter kan ikke længere skaffes. Valget faldt derfor på Nichicon Muse Audio lytter. De har da bare en lækker lyd.  Nu overvejer jeg seriøst at skifte alle lytter i resten af min forforstærker.  Lige et billede med de nye lytter
|
| Til top |
|
| |