| Forfatter |
|
volvoturbo Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gasolin hvad mener du med ad din DAC kun kan afspille 24bit ?? På Audioquest hjemmesiden står der noget andet http://www.audioquest.com/usb_digital_analog_converter/drago nfly-dacDragonFly can accept audio and music files ranging from MP3s and
CD-standard 16-bit/44kHz to native 24-bit/96kHz high-resolution,
regardless of music file format. If your computer’s software can
recognize and play a format, DragonFly will make it sound its best. M.v.h. Per
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan ikke sættes til mindre end 24 bit og 44.100hz
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan du blive ved med at påstå det, når der på Audioquests hjemmeside TYDELIGT står følgende:
"DragonFly can accept audio and music files ranging from MP3s and CD-standard 16-bit/44kHz to native 24-bit/96kHz high-resolution, regardless of music file format."
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK  . Det virkede bare som om, at du fik formuleret dig på en måde, så man fik opfattelsen af, at nu var du nødt til at ha´ 24bit filer, da din DragonFly ikke kunne spille mindre end 24bit. Fejlforståelse herfra (eller fejlformulering fra din side).... whatever. Hvilket bringer os tilbage til..... at det meste udbudte 24bit materiale er som Rysz kaldte det: Kejserens nye klæder = upsamplede filer fra original 16bit, i mange tilfælde oven i købet remastered til døde, alt sammen for at tjene flere penge. Skam få den, som smadrer musikken  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så faktisk en video (meget nørdet) linket herinde i en tråd jeg deltog i og ikke kan finde
I den video fandt man ud af at 24 bit i forhold til 16 bit kan gi lavere støj, om det så også skal afspilles 24 bit musik/lyd for at få gavn af den lavere støj niveau ved jeg ikke.
Måske derfor er minimun bit rate en audioquest dragon fly kan indstilles til 24 bit
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Muligvis jeg var ophavsmand til det omtalte link.
Skønt ikke-tekniker finder jeg videoen forståelig. Har dog haft behov for at se den et par gange, hvilket bestemt er til at holde ud, da den er ganske underholdende med sin meget pædagogiske tilgang.
For folk, som ønsker at vide noget om værdien - eller snarere mangel på samme - af 24 bit samt hi-res, er videoen meget illustrativ.
God fornøjelse.
https://www.youtube.com/watch?v=cIQ9IXSUzuM
Mvh
Brian
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemlig en rigtig god video, som jeg også har linket et par gange herinde, der kommer dog aldrig rigtig noget respons på det...
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wega,
Nej, den har det nok med at ødelægge mangen god diskussion om netop de emner.
Mvh
Brian
|
| Til top |
|
| |
Spindle Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte her den anden dag at det musik der var hos Pono's streaamingtjeneste var det langt over 90% upsamplet...
Jeg må sige at jeg er ganske godt tilfreds med det Apple gør med deres "Mastered for iTunes" - har fået smidt nogle cd'er på porten
efterhånden. Også selvom det ikke er 24bit.. Skal jeg have noget i 24bit bliver det Blu Ray Audio, men udvalget er til at lukke op og
skide i..
|
| Til top |
|
| |