| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun hørt cd'en og den er OK til prisen. Jeg var pænt imponeret. Jeg ville dog gerne høre sat eller advantage forstærkerne. Har prøvet at få den nye intergrerede thor på prøve, men den er ikke til at drive op af jorden. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Nørd]
Jeg har haft rør - men de rørslæder jeg har råd til er alt for ustabile. En sjov myte - der er svær at slå ihjel - er at rørforstærkere er store og bløde i bunden. De rigtige gode (og dyre ) har fuldstændig samme klang som store transistorforstærkere - men toppen er bare bedre (ikke dæmpet).
Hilsen
Nørd
Der må    klap så med
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd,
Med al ære og respekt for at smag og behag er forskelligt, så undrer jeg mig noget over det du skriver.
Men måske skyldes det blot, at sproget er så ganske utilstrækkeligt til at beskrive lytte indtryk og de forskelle man oplever mellem de forskellige produkter.
At du ikke kan li lyden det er sådan set ok, der hvor jeg ikke er med det er de såkaldt manglende dynamiske egenskaber. Men igen ... hvis det er din oplevelse så fred være med det. Jeg oplever da bestemt SAT som værende dynamisk.
Frem for alt synes jeg dog at de lyder rimeligt usminkede og naturtro over mine højttalere og det er vel det vigtigste.
Hvad angår bas, så leverer SAT dyb bas, men den har helt klart ikke samme magt over tingene som en ML 33H. Så der mangler noget set i relation til mere strømstærke forstærkere. Den bas der er er imildertid kontrolleret og ikke flommet som nogle vil kalde det der før i tiden blev betegnet som amerikanerlyd.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Vedrørende sat-sættet er jeg næsten på linie med nørd, dog tror jeg at pioneercd'en til 3½k er bedre (dette er altså ikke en provokation). Til nørd:"Vil du købe en plæneklipper?"
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad angår rør,
Så ja de dyre, store og gode har samme klang som nogen transistor-trin, men mange af de mindre - læs billigere - har altså ikke den samme kontrol over det der foregår. Jeg siger ikke at det lyder ringe, men det giver altså en anden lyd, når du spiller med en vis forvrængning i hele spektret på en lille presset rørslæde.
Jeg ville da lige så gerne have rør som transistor forstærkere. Men i det prisleje hvor vi ligger her, der mener jeg ikke at rør-alternativerne virkelig vælter frem fra hylderne.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brorlille,
Ja jeg ville også gerne have Mcintosh stående .... men banken....
Hvad angår SAT, så håber jeg at du ahr noget du selv synes er bedre. For så er vi jo begge glade og tilfredse ... det er jo det der tæller. 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brorlille
Nej tak - jeg har en "high end" Flymo 
Og til alle vanabe High end´er - lyt til en McIntosh og bliv klogere 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
lorx skrev:
lars37 skrev:
| Jeg kan heller ikke genkende den beskrivelse af S.A.T, som Nørd kommer med. Efter min mening er der tale om en fantastisk lydkvalitet, og jeg havde hans produkter under kraftig overvejelse, da jeg købte grej. Er du til engelsk grej Nørd ? |
|
|
Jeg er personligt til den amerkanske lyd, hvilket nok er skyld i at jeg syntes der mangler ufattelig meget bund i en S.A.T. i forhold til HK og de andre amerikanske, men sådan er der jo så meget. :)
|
|
|
Lyder HK ikke mere som en riskoger ?
|
|
|
Hellere det end at lyde så tamt som en sat ;)
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd,
Har du et godt tilbud på en McIn ... lyder sku som en burger drive-in! 
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
McInn - Fadøl, Frække damer og fed musik.... jeg er på vej 
Hilsen
McNørd
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Og hvad angår rør,
Så ja de dyre, store og gode har samme klang som nogen transistor-trin, men mange af de mindre - læs billigere - har altså ikke den samme kontrol over det der foregår. Jeg siger ikke at det lyder ringe, men det giver altså en anden lyd, når du spiller med en vis forvrængning i hele spektret på en lille presset rørslæde.
Jeg ville da lige så gerne have rør som transistor forstærkere. Men i det prisleje hvor vi ligger her, der mener jeg ikke at rør-alternativerne virkelig vælter frem fra hylderne.
SATMIT
|
|
|
RØR amps behøver slet ikke være så dyre , kommer lidt anpå hvad du har af speaker .
Her ved mig har jeg et lille problem store speaker stort rum ja så det bliver nok lidt dyrt med RØR amps .
|
| Til top |
|
| |
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Og hvad angår rør,
SATMIT
|
|
|
Jeg havde selv en SAT (Amplifix) hjemme på hylden forleden og må sige at jeg blev lidt skuffet. Den spiller "fint" men er meget "stram" lyden. Grunden til at jeg havde den hjemme var at jeg ville teste den mod min nye forforstærker ( Audio Note M-Zero R). Ved direkte sammenligning mellem Amplifix og mit eget forstærker sæt ( M-Zero R / Rotel RB991 ) var det tydeligt at SAT'en ikke kunne følge med. Den mangler hvad der bedst kan beskrives som "køb og blod". Man skal nok passe på hvad man sætter den sammen med ellers bliver den nemt lidt for kedelig til høre på. Jeg prøvede også at lade Zero'en trække SAT'ens udgangstrin og så kom der liv i den, så det er nok preamp delen der må bærer det meste af skylden for dens lyd.
Det behøver ikke være så dyrt at få fordel af rørernes magi. Den lille Audio Note forforstærker gav jeg kun 5000,- for og sætter man den sammen med et godt effekttrin, så har man et super forstærker sæt. Hvis man der imod vil lade sine højttalere trække af en rørslæde, ja så bliver det hurtigt dyrt ! ( hvis man da ikke lige kan klare sig med 8-10 watt ). Det sværeste er dog at finde en rørslæde med remote, for dem er der ikke mange af ! Jeg kan på det "varmeste" anbefale M-Zero R.
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Spiller i et rum der er ca. 4 m. bredt og ca. 8,5 m. langt, og så er der en vinkel på rummet ca. 5,5 m. nede. Rummet i alt er ca. 50 m2.
Jeg spiller på et sæt Proac 3.8, der står 80 cm fra sidevæg og ca. 100 ca. fra bagvæggen (der er dog en kanap bag højttalerne så afstanden til bagvæggen mellem højttalerne er 160 cm.
Min erfaring er, at mindre rør-forstærkere i nogen grad dør i dette rum. Man kommer hurtigt op og spiller på et niveau,h vor de begynder at lyde presset og noget komprimeret i lyden.
Kan vældigt godt li lyden fra rør, men skal gerne have 150-200 rigtigt tunge watt næste gang jeg skifter ud. Og som en klog mand nævnte ovenfor, når det er rigtigt godt, så er det sku ligegyldigt om det er rør eller transistor. Jeg er ikke religiøs eller teknisk fikseret ... bare det spiller, og fruen kan li designet (ellers kommer der sku hele tiden mislyde fra sofaen når man spiller (musik).
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT
Det er klart at når du har brug 150-200 watt, kommer det til at koste mange penge med rør. Men prøv at sætte en rør-forforstærker eller en rør-DAC ind i kæden og hør hvad der sker !
Hvad designet angår sagde fruen: "hvor er den lille... hvad skal der så stå ved siden af ? laver de (Audio Note) ikke noget der passer til og kan stå der ??" Jo det gør de....
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Jensen,
Spiller i et rum der er ca. 4 m. bredt og ca. 8,5 m. langt, og så er der en vinkel på rummet ca. 5,5 m. nede. Rummet i alt er ca. 50 m2.
Jeg spiller på et sæt Proac 3.8, der står 80 cm fra sidevæg og ca. 100 ca. fra bagvæggen (der er dog en kanap bag højttalerne så afstanden til bagvæggen mellem højttalerne er 160 cm.
Min erfaring er, at mindre rør-forstærkere i nogen grad dør i dette rum. Man kommer hurtigt op og spiller på et niveau,h vor de begynder at lyde presset og noget komprimeret i lyden.
Kan vældigt godt li lyden fra rør, men skal gerne have 150-200 rigtigt tunge watt næste gang jeg skifter ud. Og som en klog mand nævnte ovenfor, når det er rigtigt godt, så er det sku ligegyldigt om det er rør eller transistor. Jeg er ikke religiøs eller teknisk fikseret ... bare det spiller, og fruen kan li designet (ellers kommer der sku hele tiden mislyde fra sofaen når man spiller (musik).
SATMIT
|
|
|
Ja så skal du op i BAT VK75 ARC VT100mkII VT200 M300 D250 MAC MC2102 noget i den klasse , så får du også lyd der klart overgår nogle af de bedste trans amps .
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Ja det er noget i den stil. Har lidt kig på en McI MA6900 ... den er nok mere indenfor rammen for mig rent økonomisk. Meeen det må vente.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Bladelius produkter kan godt synes lidt lyst klingende men jeg hælder mere til den teori at det er fordi der bare er styr på forvrængningen .
|
|
|
Hmm, en lidt sjov vending du kommer med der, nu ved jeg ikke hvor lav forvrængning SAT køre med, men min egen Proceed DAP har meget lav forvrængning (0.005%) og den klinger ikke spor lyst, den er er faktisk temlig neutral, så tror du ikke grunden til det lystklingene skal findes et andet sted mon?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Jensen,
Ja det er noget i den stil. Har lidt kig på en McI MA6900 ... den er nok mere indenfor rammen for mig rent økonomisk. Meeen det må vente.
SATMIT
|
|
|
MA6900 er en fed forstærker
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slips,
Det er min klare opfattelse, at de ikke klinger specielt lyst. De er bare ikke magtfulde eller fyldige i mellemtonen. Så kan man diskutere hvad der er neutralt ... men lystklingende i form af en fremhævet diskant eller øvre mellemtone er de efter min bedste overbevisning ikke.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at få alt.
Rør klinger smukt og homogent med en superb opløsning særligt i toppen Til gengæld har det ikke det ultimative girp i bunden. Moss forstærker har lidt samme karakter men er ofte noget dynamisk tilbageholdende. Bipolare trin kan godt lyde lidt grovkornede, men har tilgengæld grip og fat om bassen som intet andet. Kun få har formået at forene de gode egenskaber fra de tre typer i samme produkt. Jeg har enkelte gange hørt noget der virkeligt skiller sig posetivt ud.
Audio Physic Caldera trukket af Adyton Cordis 1.6 (Kilden. var en stor clearaudio Pladespiller) Adyton benytter en kombination af bipolare transistorer og mossfetts i udgangen.
JM Lap Utopia Grande BE. Trukket af Accuphase elektronik. Jeg har tidligere hørt JM-Lab'ere med Krell hvilket fik mig trække lettere på smilebåndet. (Så mange Penge og SÅ lidt musik) Men med kvaliteterne fra Accuphase var det tydeligt at JM'erne har ufattelige kvaliteter.(og at accuphase elektronikken er ufattelig god, men dyr)
mvh
|
| Til top |
|
| |