| Forfatter |
|
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nkt1.....hvis du er i tvivl om de B&W spiller godt med din hegel (og kan trække dem ) så tag din hegel med under armen, når du skal ud og lytte på de ht.....personligt gav struktøren mig det råd i foråret om at slæbe min egen h300 med ud for at lytte på et par dynaudio focus 380 og min hegel har stadig lidt overskud at gøre godt med.....allright sælger blev en smule paf da jeg stod der med min hegel under armen...men det var det hele værd....fik lyttet og fik købt...efter lidt forhandlende frem og tilbage om prisen....og jeg kørte hjem med nye brugte ht og min hegel....og det har spillet lige siden her i det lille hjem....
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps... glemte sku at skrive husk dine egen ht-kabler....joooooooo jeg havde skam mine egen med også....
|
| Til top |
|
| |
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man skal smide knap 20000 kr efter et par brugte højttalere, er det da rimeligt nok at få lov at lytte med egen forstærker.
Har selv lige solgt mine B&W CDM 9NT og ville selvfølgelig have sagt ja til at køber kunne komme med sin forstærker. Medbragte højttaler kabler ville
da også være ok..
Udover det så er højttalere i den prisklasse også et møbel. Og der er B&W 803S altså virkelig flot og velbygget, især i forhold til
de almindelige firkantede kasse højttalere.
Men som med lyd, er opfattelse af design jo heldigvis forskelllig, og det er jo dig der skal leve med dem til dagligt, og ikke alle de ufattelig kloge
mennesker herinde som skyder til højre og venstre med forslag
|
| Til top |
|
| |
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Husk lige, at højttaler kabler og signal kabler jo også sætter lidt klangligt præg på den samlede lyd fra anlægget. Derfor er I nok
lidt uenige om Hegel og B&W klang. Den lidt varme klang fra B&W, skyldes at man altid har haft en mindre dyk i 3-6khz området og dette får den
øverste oktav en smule frem i lydbilledet.  |
|
|
Hvilke dyk mener du - har du link
Det var vist på B&W´s matrixserie der var dette dyk og ikke på N-serien
Iøvrigt tror jeg næppe kabler gør så stor en forskel at nogle mener varm og andre mener kølig
|
| Til top |
|
| |
villavalium Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som "sigma6" skriver: prøv at undersøge markedet !
Har haft BW 803S og det har jeg så ikke mere !
Vh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du læse trådstarters svar, så har han da lyttet til lidt forskelligt. Eftersom oplevelsen af lyd er så individuel, hvad skal trådstarter så bruge dit indlæg til ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffatape skrev:
allanowich skrev:
Husk lige, at højttaler kabler og signal kabler jo også sætter lidt klangligt præg på den samlede lyd fra anlægget. Derfor er I nok lidt uenige om Hegel og B&W klang. Den lidt varme klang fra B&W, skyldes at man altid har haft en mindre dyk i 3-6khz området og dette får den øverste oktav en smule frem i lydbilledet.  |
|
|
Hvilke dyk mener du - har du link Det var vist på B&W´s matrixserie der var dette dyk og ikke på N-serien
Iøvrigt tror jeg næppe kabler gør så stor en forskel at nogle mener varm og andre mener kølig |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige, om B&W kun skulle have gjort det på visse af modellerne, men bare at dette dyk er/var én af B&W's særkender. Jo, kablerne kan godt ændre så det er ganske hørbart. En signalkilde kan også hjælpe med her. På den måde, kan 2 personer godt have lidt delte meninger om en højttaler og en forstærker de begge har.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
villavalium Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae ! Hvad kan han bruge mit indlæg til ???
Måske bedre lyd !
Så vidt jeg kan læse nævner han 3 andre højtt og der findes vist flere på markedet.
Har selv haft en periode i mit liv hvor jeg troede BW var det eneste, men så ............
Forøvrigt er mit indlæg også ment positivt.
Vh
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nkt1 skrev:
Har selv h200 og har også hørt h300
Det er vel lige meget hvad andre mener. Hvis du mener den er lys så er den lys i dine ører, men slet ikke i mine, neutral men ikke lys
Kom med forslag sigma ?
Har hørt rubicon 8. Dynaudio focus 340, monitor audio og til 19k så find endelig nogle der er bedre end 803s
Spørgsmålet er om de er mere lyse end mine 683, hvis ikke, så er jeg rimelig sikker på at de på alle andre områder er bedre end 683,
kabinet,
enheder, og når jeg så kan li b&w lyden så går det ikke helt galt.
Har også tænkt mig at høre dem inden køb selvfølgelig
Mvh
|
|
|
Jeg har set Vassagohifi han nogle Martin Logan Vantage til 18000. De ville kunne fylde din stue med vellyd.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=20809
Der er nogle Gamut modeller her på siden som også er ret fede. De koster dog lidt mere
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=20758
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Gaffatape skrev:
allanowich skrev:
Husk lige, at højttaler kabler og signal kabler jo også sætter lidt klangligt præg på den
samlede lyd fra anlægget. Derfor er I nok lidt uenige om Hegel og B&W klang. Den lidt varme klang fra B&W, skyldes at man altid har haft en mindre
dyk i 3-6khz området og dette får den øverste oktav en smule frem i lydbilledet.  |
|
|
Hvilke dyk mener
du - har du link Det var vist på B&W´s matrixserie der var dette dyk og ikke på N-serien Iøvrigt tror jeg næppe kabler gør så stor en forskel at nogle
mener varm og andre mener kølig |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige, om B&W kun skulle have gjort det på visse af modellerne, men bare at dette dyk
er/var én af B&W's særkender. Jo, kablerne kan godt ændre så det er ganske hørbart. En signalkilde kan også hjælpe med her. På den måde, kan 2
personer godt have lidt delte meninger om en højttaler og en forstærker de begge har.  |
|
|
Nej kabler kan ikke vælte klangbalancen så meget at en højttaler opleves varm hos én person og kølig hos en anden, det er rummet der gør den slags,
personens egen opfattelse (Eller direkte defekte kabler)
Der er forskel på kabler men ikke så meget som du skriver
På B&W er der ingen dyk som særkende med mindre man går tilbage til den gamle matrixserie
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 13 September 2015 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud og prøv dem af.. Tag din egen forstærker med og kabler, og musik som du er vant til at lytte til... Brug tiden derude, og er du i det mindste i
tvivl... Så beklag, og vær denne oplevelse rigere... Vi kan alle komme med vores meninger og ideer til trådstarter, men i den sidste ende er det hans
beslutning, og lykkeligvis for det. Jeg har selv B&W, godt nok kun CM9 og DM6, men jeg hygger mig med dem, og nyder deres lyd.. Så op på hesten
og afsted... Og kom tilbage med dine indtryk, gode som mindre gode...
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
nkt1 Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 September 2015 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu besluttet at 19000kr er for stor en mundfuld
har haft nogle Rubicons hjemme og et par monitor audio, og jo der er en forskel til det bedre, men kan det retfærdiggøre at man ligger 15-20k mere for disse højttalere i forhold til mine 683. min a-b test viste der var forskel, men igen
så opgraderings djævelen har været på besøg, men må sige at jeg ikke lige pt vil investere de penge for at få en "lidt" bedre lyd, og så må jeg leve med det kabinet som 683 har foreløbigt
jeg synes det jeg har spiller fint nok, men ved selvfølgelig man kan få noget bedre, men nogle gange må man spørge sig selv om det er det værd, når man lytter til musik som jeg gør med 2 unger der løber omkring og det er en sjælden gang man virkelig har hele stuen for sig selv til lytning..
så denne gang sparrer jeg pengene, så må vi se hvis der i fremtiden kommer en 20-30 tusinde på kontoen man ikke ved hvad man skal bruge til :-)
__________________ Mvh,
NKT
|
| Til top |
|
| |
nkt1 Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 September 2015 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle jeres råd
__________________ Mvh,
NKT
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nkt1 skrev:
Har nu besluttet at 19000kr er for stor en mundfuld
har haft nogle Rubicons hjemme og et par monitor audio, og jo der er en forskel til det bedre, men kan det retfærdiggøre at man ligger 15-20k mere
for disse højttalere i forhold til mine 683. min a-b test viste der var forskel, men igen
så opgraderings djævelen har været på besøg, men må sige at jeg ikke lige pt vil investere de penge for at få en "lidt" bedre lyd, og så må jeg leve
med det kabinet som 683 har foreløbigt
jeg synes det jeg har spiller fint nok, men ved selvfølgelig man kan få noget bedre, men nogle gange må man spørge sig selv om det er det værd, når
man lytter til musik som jeg gør med 2 unger der løber omkring og det er en sjælden gang man virkelig har hele stuen for sig selv til lytning..
så denne gang sparrer jeg pengene, så må vi se hvis der i fremtiden kommer en 20-30 tusinde på kontoen man ikke ved hvad man skal bruge til :-)
|
|
|
Kan godt følge dig i din beslutning. Jeg gar selv været igennem en kraftig nedgradering.
Sad en dag og regnede sammen at jeg havde hifi for knap 100000 kr, som jeg egentlig ikke brugte særlig tit, og ofte mest til en god film.
Solgte fra og anskaffede mig udstyr, brugt og nyt, til rimelige priser, hvor lyd og design også hang sammen i forhold til indretning osv.
Man skal en gang imellem stoppe op og lave status. Ellers kan indkøbene tage overhånd. Der er jo så meget lækkert grej derude 😀
Får du blod på tanden, når du kan lide B&W lyden som jeg, så kig på et par 804s eller endda 805s (suppleret med sub). Begge spiller så lækkert og er
lækre at se på og røre ved. Ligger på 9000-12000 brugt. 805s er virkelig velspillende
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
villavalium skrev:
Tjae ! Hvad kan han bruge mit indlæg til ???
Måske bedre lyd !
Så vidt jeg kan læse nævner han 3 andre højtt og der findes vist flere på markedet.
Har selv haft en periode i mit liv hvor jeg troede BW var det eneste, men så ............
Forøvrigt er mit indlæg også ment positivt.
Vh |
|
|
Jeg tolker skam heller ikke dit indlæg negativt. Og er helt enig i at der findes andre mærker end fx B&W.
Har selv haft flere Dali, Audiovector og B&W modeller i alle prisklasser, og der er da imellem de blot 3 mærker en kæmpe forskel
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2015 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gaffatape skrev:
allanowich skrev:
Gaffatape skrev:
allanowich skrev:
Husk lige, at højttaler kabler og signal kabler jo også sætter lidt klangligt præg på den samlede lyd fra anlægget. Derfor er I nok lidt uenige om Hegel og B&W klang. Den lidt varme klang fra B&W, skyldes at man altid har haft en mindre dyk i 3-6khz området og dette får den øverste oktav en smule frem i lydbilledet.  |
|
|
Hvilke dyk mener du - har du link Det var vist på B&W´s matrixserie der var dette dyk og ikke på N-serien Iøvrigt tror jeg næppe kabler gør så stor en forskel at nogle mener varm og andre mener kølig |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige, om B&W kun skulle have gjort det på visse af modellerne, men bare at dette dyk er/var én af B&W's særkender. Jo, kablerne kan godt ændre så det er ganske hørbart. En signalkilde kan også hjælpe med her. På den måde, kan 2 personer godt have lidt delte meninger om en højttaler og en forstærker de begge har.  |
|
|
Nej kabler kan ikke vælte klangbalancen så meget at en højttaler opleves varm hos én person og kølig hos en anden, det er rummet der gør den slags, personens egen opfattelse (Eller direkte defekte kabler) Der er forskel på kabler men ikke så meget som du skriver
På B&W er der ingen dyk som særkende med mindre man går tilbage til den gamle matrixserie
 |
|
|
Nu vil jeg ikke ligefrem sig vælte klangbalancen. Vi kan nok bliver enige om, at de kabler, der minder ret meget om hinanden i konstruktion, nok heller ikke vil lyde meget forskellige. Man tag disse 2 signal kabler, som jeg i andre indlæg også har nævnt i kabelsnakken. Det er AudioQuest Ruby og LC-Audio's Stripline. Disse er meget forskellige i konstruktion og har derfor også tydelige forskelle i klangen. AudioQuest, er lidt varm og rund. Måske kan man sige, at de romantiserer lyden lidt. Diskanten er lidt mere kraftfuld i karakteren. StripLine, strammer det hele op. Der kommer mere kontrol og virker derfor også mere ørevenligt totalt set. Det er også noget mindre fyldigt i forhold til AudioQuest kablet. AQ Ruby er mere tilbageholdent i slagkraft og dynamikken. Her, er StipLine mere fremme med mere smæk og kontanthed. Det er mine oplevelser, når man sammenligner disse med hinanden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich
Og dermed mener du at 2 ens sæt højttalere opleves som 2 forskellige sæt højttalere hvis det ene sæt bruger AQ Ruby og det andet bruger Stripline i
signalkæden ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2015 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi har to ens anlæg, og kablerne på det ene er AQ og det andet,
er StripLine i hele signal vejen, så ja der vil være tydelige forskelle i
karakteren på anlæggenes spillestil. De ville bestemt ikke være ens.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 September 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hvis vi har to ens anlæg, og kablerne på det ene er AQ og det andet,
er StripLine i hele signal vejen, så ja der vil være tydelige forskelle i
karakteren på anlæggenes spillestil. De ville bestemt ikke være ens.
 |
|
|
Altså lyde som 2 forskellige sæt højttalere
|
| Til top |
|
| |