| Forfatter |
|
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 03 Oktober 2015 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht fornemmelse af bass og lydtryk, så er der en kæmpe forskel fra 34Hz til 20-16Hz.
Jeg har jbl array 1000 som på papiret går ca 35, og de er så suppleret med 2 stk jbl s1s-ex som går til 16-18Hz
afhængig af eq, og det er en verden til forskel!
Skal dine subs være pæne?
Eller må de gerne være store og grimme?
For jbl laver store grimme passive pro subs til bif, som kan få dine bukseben til at blafre. Og fordi de er store og
grimme, så koster de heller ikke vanvittigt.
Se evt lydrommet.
Og hvis du kommer forbi Kbh, så er du velkommen til en demo.
Mvh Troels
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subwooferen skal være pæn, da jeg ellers nok får NO GO af min hustru. Hun er god nok og det var hende der i sin tid pressede på for at det skulle
være gulvhøjttalerne af rimelig størrelse.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gekkofinger skrev:
Hvis du ikke køre surround men 2 kanal stereo og vil have mere bas, bliver det en meget dyr sub der skal til for at følge dine
fronthøjtalere. Eller snakker vi bare en form for bulder og rysten? En reel gengivelse af bas fra musik burde din højtalere kunne
gengive, når vi taler om realistisk gengivelse?
Hvis det er til film er det en anden sag...... |
|
|
Jeg kan spille så højt jeg vil uden forvrængning og opnå at hele det hele ryster. Forstærkeren holder højttalerne i jerngreb. Men måske er højttalerne
til den lyse lydside , måske pga bånddiskanten. Det er ved specielt ved lavere lydstyrke jeg savner noget mere fylde i basområdet. Ikke meget men
bare lidt.
Højttalerne er eminente til akustisk musik, klassisk og pop. Til rock savner jeg noget mere "slam!". Til film lyder de rigtig godt. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Prøv lige at se denne video hvor personen har et sæt anthony gallo acoustics reference 3.5
(kunne være en mindre,ældre version kan jeg ikke se) De går ned til ca 34hz og subwooferen til under 20 hz
Subwoofer
Overvejet biamping? |
|
|
Har overvejet BiAmping, ja. Men er den SVS ikke aktiv eller hvorfor spørger du? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Gekkofinger skrev:
Hvis du ikke køre surround men 2 kanal stereo og vil have mere bas, bliver det en meget dyr sub der
skal til for at følge dine
fronthøjtalere. Eller snakker vi bare en form for bulder og rysten? En reel gengivelse af bas fra musik burde din højtalere kunne
gengive, når vi taler om realistisk gengivelse?
Hvis det er til film er det en anden sag...... |
|
|
Jeg kan spille så højt jeg vil uden forvrængning og opnå at hele det hele ryster. Forstærkeren holder højttalerne i jerngreb. Men måske er
højttalerne
til den lyse lydside , måske pga bånddiskanten. Det er ved specielt ved lavere lydstyrke jeg savner noget mere fylde i basområdet. Ikke meget
men
bare lidt.
Højttalerne er eminente til akustisk musik, klassisk og pop. Til rock savner jeg noget mere "slam!". Til film lyder de rigtig godt. |
|
|
Spil noget musik der er ordenligt optaget, f.eks vil edm eller musik herfra
http://www.trance.fm/#/home.html altid have mere bas uanset lydstyrken, hvor alm pop.rock
musik ofte ikke har så meget niveau i bassen og som aldrig vil føles så kraftig ved lav lydstyrke som f.eks med edm
Bi ampe din højtaler så kan du justere bassen med surround forforstærkern evt brug noget tykt kabel til bassen og noget andet til diskanten
(eller det samme tykke til top og bund), det billigere end at skulle ud og invistere i en subwoofer, du kunne f.eks prøv at starte med noget
Supra classic 4.0 til 39kr meteren og se om det gør en forskel på bassen sammen med at
bi ampe dine højtaler
Evt Supra classic 6.0
Har oplevelsen af at jo større højtaler,kraftigere forstærker man har, jo vigtigere er tykkelsen kablet for at få optimal bas
|
| Til top |
|
| |
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen - når du vil anvende de ekstra udgangsforstærkere til en passiv subwoofer, skal du have et elektronisk delefilter med frekvens- og stejlhedsjustering samt fase og niveauregulering indskudt mellem forforstærkeren og de udgange den passive subwoofer tilsluttes. Bygger du det selv har du mange muligheder for at fintrimme slutresultatet, men det ved jeg ikke om du har mulighed for?
Det eneste du kan være helt sikker på er det uhensigtsmæssige i at lave passive filtre i subwooferen ved så lave frekvenser. Det vil ikke fungere optimalt. Langt fra.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du PC/MAC til afspildning af musik ? - Så kan du downloade og installere Jriver. Der er mulighed for at slå loudness til, så kan du se om det
er noget for dig. Der er en gratis prøveperiode.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Olsen - når du vil anvende de ekstra udgangsforstærkere til en passiv subwoofer, skal du have et elektronisk delefilter med frekvens-
og stejlhedsjustering samt fase og niveauregulering indskudt mellem forforstærkeren og de udgange den passive subwoofer tilsluttes. Bygger du det
selv har du mange muligheder for at fintrimme slutresultatet, men det ved jeg ikke om du har mulighed for?
Det eneste du kan være helt sikker på er det uhensigtsmæssige i at lave passive filtre i subwooferen ved så lave frekvenser. Det vil ikke fungere
optimalt. Langt fra. |
|
|
Nej det skal han ikke hen og lave, der er helt sikkert et i forforstærkeren og det er et i forstærkeren
så der skulle være rigelig mulighed for at justere en subwoofer
Earthquake
Primera SP31.7 manual
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger også pc / iPhone til afspilning af musik. Har købt et eksterne lydkort til computeren og iPhonen via blutooth. Afspiller både egne CD via
harddisk i Flac format og blandet musik fra TDC Play.
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke prøvet det med måling af lytterummet. Rummet er vel ca 8 x 3,5 meter og højttalere og tv er ved 3,5 meter væggen.
Såvel signalkabler og højttalerkablerne er ikke noget særligt i mit setup, men jeg synes altså det kan spille rigtig flot. Men hvis noget kan give det
ekstra i basområdet vil det være dejligt.
Olsen
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu at skifte dine ht.kabler og signal kabler ud med noget som er bare lidt bedre end dine nuværerne. Jeg vil mene at det vil give en forbedring især i bas gengivelsen.
carsten
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har 2x2meter jen tech sky 4.0 du kan få billigt hvis det er langt nok
Jen tech laves af supra, kan ikke bruge det fordi de din stik jeg har max kan tage 3.0 mm2
Signalkablerne kunne være dem her AM Denmark
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se lige denne Youtube video (han er lige så døv som mig  )
Er sikker på du kan høre en forskel på billigt elektriker ledning og godt hifi kabel
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg må jo prøve det I siger.
så kom meget gerne med bud på kabler det forbedrer bas og bunden så den fremhæves. Hvis sådanne kabler da findes? 😊
Afstand fra effektforstærker til højttaler den højttaler der er længst væk er ca 5 meter
Olsen
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer and på hvor meget du vil ofre, enten billigt tykt f.eks 4.0-6.0 mm til under 50kr eller f.eks dette kabel
Qed
Ved ikke helt med signalkabel måske AM Denmark
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Prøv nu at skifte dine ht.kabler og signal kabler ud med noget som er bare lidt bedre end dine nuværerne. Jeg vil mene at det vil
give en forbedring især i bas gengivelsen.
carsten |
|
|
Medmindre de kabler han anvender nu, er defekte, så vil det ikke kunne give en signifikant forbedring at skifte kabler !
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Set den video jeg linker til?
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Jamen, jeg må jo prøve det I siger.
så kom meget gerne med bud på kabler det forbedrer bas og bunden så den fremhæves. Hvis sådanne kabler da findes? 😊
Afstand fra effektforstærker til højttaler den højttaler der er længst væk er ca 5 meter |
|
|
Hvis du øger mængden af bas ved lav volume, skal du blot huske på at det også bliver øget ved højere volume, hvor det jo måske kan gå hen og
blive for meget. Men prøv dig lidt frem og se om du kan finde et godt kompromis
|
| Til top |
|
| |
Gaffatape Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
| Set den video jeg linker til? |
|
|
Der er en video med hans mening og intet andet. Måske har han fået et dyrt sæt kabler for at poste sådan en video Det er jo altså noget alle og enhver kan gøre på kort tid. Her er der noget helt andet Kig her
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er der kabler på markedet der kan øge bassen? Eller er det bare varm luft og er tykke elektrikkerkabler ligeså gode??
Olsen
|
| Til top |
|
| |