Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Når musikken klipper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Det er da bare at kigge på de 2 billeder i 7. indlæg og så spørge sig selv hvilket signal man helst ville byde sin DAC/sit anlæg
Til top Vis Gaffatape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaffatape

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Installation af Perfect declipper i Audacity:
Jeg starter lige ved en vejledning til installation af programmet. For at kunne se hvad der sker med signalet grafisk bruger jeg en audioeditor. Jeg har valgt Audacity:
http://audacityteam.org/

For at installere Perfect declipper som plugin skal man først dowloade plugin filen "vst_perfect_declipper_64.dll". Den findes under nedenstående link:
http://www.perfectdeclipper.com/download/

Den placeres i følgendende bibliotek "C:\Program Files (x86)\Audacity\Plug-Ins". Herefter skal Audacity scanne for nye plugins. Når Audacity er startet gøres det fra menu'en "rediger" under "indstillinger" samt punktet "effekter". Her skal afkydses det felt som hedder "genscan vst-effekter, næste gang Audacity startes". Herefter skal programmet jo så lukkes og startes igen. Nu burde man have en ny effekt kaldet "Hans Van Zutphen SA Perfect declipper".

De filer jeg henter ind i Audacity er som regel enten wav eller flac. De fleste afspilningsprogrammer kan importere cd'er i de formater.
Jeg vender tilbage med en vejledning som fortæller hvordan jeg bruger programmet. Det er noget nørdet opbygget, og ikke super brugervenligt. Men det er ikke slemt at bruge når først man får styr på opsætningen.

Jeg venter stadig spændt på hvordan du bruger progammet
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes