| Forfatter |
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at høre dem. Design kan altid diskuteres. Jeg kan godt lide udseendet. Rumkorrektionsidéen er måske ikke ny men god, hvis man
forestiller sig de hjem den evt. ville blive købt til.
Prøv at kigge engang i andre højtt. fabrikanters kataloger. De smider deres højtt. ind på billeder af lokaler, som ingen almindelige højtt. kan yde
noget fornuftigt i.
Dog vil prislappen være en udfordring uanset, hvor de godt de end måtte lyde
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med den megen omtale i dag, stødte jeg på en formulering om B&Os Beolab 5 og dennes patenterede 'acoustic lens technology'.
Men på en anden side, kan man se, at der er udviklet af Sausalito Audio. Kender nogen den præcise sammenhæng?
*
ALT
*
Sausalito
*
Bruges denne form for ALT i andre højttalere? Akustiske linser har jo været brug hos JBL i mere end 60 år, men den udgave vi ser hos B&O er jo
anderledes og måske bedre?
*
Gad vide, om vi får lytteerfaringer om den helt nye 90er hos et kvalificeret medie.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok et mere end særpræget udseende og prisen er nok så høj at de ikke vil kunne sælge mange stk. Og problemet er nok også at jeg
ikke vil mene at B&O opfattes som egentlig high end, men snarere "designmæssigt high end". Hvis jeg havde en stor bunke penge var den højtaler
nok end ikke inde i overvejelserne. Og så var Beolab 5 imodsætning til denne pæn.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det er godt nok et mere end særpræget udseende og prisen er nok så høj at de ikke vil kunne sælge mange stk. Og problemet
er nok også at jeg
ikke vil mene at B&O opfattes som egentlig high end, men snarere "designmæssigt high end". Hvis jeg havde en stor bunke penge var den højtaler
nok end ikke inde i overvejelserne. Og så var Beolab 5 imodsætning til denne pæn. |
|
|
Så hvis du skulle/kunne komme ud og erhverve højtt. i den prisklasse, ville du ikke engang høre dem? :-)
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effekt er der masser af, og skulle den købes separat, ville det måske koste det samme som højttalerne.
Frackenpohl Poulheim står for design, så hvad er det egentlig B&O har gjort? udtænkt konceptet?
Kan den mon høres senere i denne måned på udstillingen?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
alt for meget snobberi i denne hobby?
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Effekt er der masser af, og skulle den købes separat, ville det måske koste det samme som højttalerne.
Frackenpohl Poulheim står for design, så hvad er det egentlig B&O har gjort? udtænkt konceptet?
Kan den mon høres senere i denne måned på udstillingen? |
|
|
Tjaa, hvis du lige kaster et blik i 65 sider lange beskrivelse af "uhyret" på B&O's side ligger der voldsomme tanker og ideer bag. Der skal i denne
sammenhæng lige huskes på at B&O udvikler og som en af de eneste også måler intensivt på deres systemer. Det er rent faktisk akustiske ideer
bag. Og den kapacitet er der ikke ret mange der har tilgængelig!!
Tænk på andre højttalere i samme prisklasse, er det ikke bare nogle enheder der er sat i et flot trækabinet og så er det det?
I øvrigt er kassen på 135kg og bestykket med Scan Speaks enheder fra øverste hylde så hifi folket må da "synes godt om" :-) __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVIS jeg skulle komme i nærheden af et sæt, ville den grimme "overfrakke" ryge ud.
Og ville kunne nyde den tekniske opbygning af enheder og kabinet.
Hvilket idioti at skjule sand ingeniør kunst.
Det ville svare til at man stofbeklæder en Bugatti Veyron udvendigt. __________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at det er godt gået af B&O  og fedt at der brugt Scanspeaks bedste enheder - jeg mener at vi som danskere skal være stolte af
virksomheden! Det kunne da være fantastisk om vi kunne holde bare lidt længere på B&O her i DK, når f.eks. både Tymphanu (Scanspeak, Vifa,
Peerless) og Dynaudio er solgt til asiaterne
Jeg er desværre enig I at et tkr. 500 højttalersæt nok ikke er det kommer til at gøre det. Men man kunne håbe på at de på sigt kunne bygge det ind
i mere prisbillige modeller.
Det bliver spændende at læse de kommende tests af højttalerne
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af potentielle køber til sådan en "dubai højtaler". Den skal nok blive en succes, hvis den lever lyd fra højeste hylde..
Udseende - det skal man først vende sig til.
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes udseendet er super flot. Havde jeg 500 kkr til ht, ville jeg aldrig bruge dem på et sæt firkantede kasser af den sædvanlige slags.
I den prisklasse skal lyden være iørefaldende og designet iøjnefaldende.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt dem? Er der nogen der har kommentarer til at de tilsyneladende er bygget på sååledes at hver enhed har sin egen klasse D-forstærker? Normalt er klasse D vel noget man anvender til subs? __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, klasse D er faktisk at finde i flere forstærkere og aktive højttalere... Selv i de dyre mærker...
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3044
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver ude i den store verden, masser af købere til dette højttaler-system, ligesom der også stor-sælges BMW, Mercedes og lystbåde i
millionklassen.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op.
I sidste uge var der en debat, hvor det blev begrædt, at danmark måske ikke længere er på verdenskortet indenfor hifi.
Her har vi en dansk virksomhed der laver grundudvikling inden for lyd, satser på et prestige produkt - som INGEN i dette forum har lytet til, men
alligevel, så er det var et "typisk alt for dyrt, grimt o.s.v." produkt.
Interessant, hvis man er i denne hobby for lydenoplevelsen.
Dyrt med et sæt højttalere og amps til 500000? - tja, jeg har da set masser af setup billeder fra brugere af dette forum, hvor prisen på speakers
+ amps er oppe i det felt og højere.
Tro mig, hverken Rene hos Vassago, High End Sound, highperformance audio m. fl. (for der er flere end dem) tog de +500000 kombinationer
hjem som de gør, hvis ikke der var et marked i Danmark.
Respekt for at en dansk virksomhed tør lave sådan en satsning. Jeg håber så, at B&O tør lade andre end deres egne forretninger have dem, så vi
faktisk kan finde ud af, hvordan lyden så er.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
e-type: "Respekt for at en dansk virksomhed tør lave sådan en satsning. Jeg håber så, at B&O tør lade andre end deres egne forretninger have
dem, så vi faktisk kan finde ud af, hvordan lyden så er. "
Tør du da ikke gå ind i en B&O butik? :)
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt ikke bange for en B&O butik, men jeg vil gerne have noget i samme prisklasse at sammenligne med. Ditto omkring kilder, så oplever
jeg ikke at B&O har noget der kan retfærdiggøre sig i forhold til et speaker amp setup i ½ mio. kr. klassen.
Så det var såmænd bare derfor.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt mig at få et lyt ved lejlighed, for at finde ud af hvor gode de egentlig er
Man kunne måske få sig en overraskelse __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Længe leve Janteloven!! Jeg synes også det er særdeles spændende med denne nytænkning af et højttaler design. Jeg kan godt forestille mig dette er
vejen frem til et langt bedre samspil mellem højttaler og det rum den spiller i med 'beam control' systemet. Det har jo altid været et problem
medmindre man har det akustisk perfekte lytterum og hvem har det? Jeg har da ved flere lejligheder oplevet højttalere til meget store beløb der lød
ad he..... til. De lød slet ikke som ægte lyd hvilket jeg ikke hører ret ofte fra de mange anlæg jeg dog igennem tiden har lyttet på. Om det så er
rummene eller højttaleren er svært at sige. Det kunne jo selvfølgelig også være kildematerialet. Hvis jeg havde 500 af de stærke skulle den helt
sikkert afprøves!!
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 07 Oktober 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|