Forfatter |
|
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte 120 CD'er for 325kr i sidste uge, hvor der er noget rigtig guld ind i mellem (Efter min mening), så jeg er egentlig meget glad for den måde
CD markedet er lige nu. Har lige opsagt mit Tidal/Wimp abonnement, fordi jeg hellere vil bruge pengene på at købe CD'er.
|
Til top |
|
|
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig god pointe Wega
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1109
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg nok en af pessimisterne, der tror at cd er på vej ud. På samme måde som videobånd i videokameraer og bluray´s efter
dem. Fremtiden er trådløs/internetbaseret, også for tv-mediet. Jeg oplever, at rippede cd på Macén i flere, måske de fleste, tilfælde
lyder bedre end fra et drev. Måske manglen af mekanisk påvirkning og fejl/støj her fra. Streaming har dog lidt vej at gå endnu. Med
en ren digital løsning må det vel på sigt være muligt, at skræddersy sin lyd så det lyder optimal efter éns eget øre. 8K billeder er på
vej, det er tilsvarrende lyd også. Højtalere bliver den sidste mekaniske del af lydgengivelsen....uhaa da....
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4843
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge, at streaming af rippede CD'er kan lyde bedre end et CD-drev. Nu er der også langt mellem snapsene, når det kommer til gode CD-drev... men har man først oplevet et godt drev med en god dac, eller en komplet afspiller, der indeholder begge dele, så er der for og imod CD'ens "død"!
Ved streaming er komforten større... man behøver slet ikke rejse sig! Ved CD afspilning har man et fysisk medie, hvor man kan kigge med i en booklet eller et specielt cover, der er særligt kunstnerisk udført. Jeg synes, at streaming bliver en steril oplevelse. Det er "bare" musik. Med fysiske medier engagerer man sig i musikken...
Jeg tror som sagt ikke, at CD'en dør helt. Det bliver bare et nichemedie a la vinyl. Ligeså vil BluRay også bestå i entusiast-kredse, da kvaliteten af streaming fra nettet ikke altid er optimalt. Og om det hedder 4K eller 8K er ligegyldigt... det dur kun i biografer med kæmpe lærreder.
At gamle magnetiske medier som magnetiske bånd til både lyd og billede er røget, skyldes ganske enkelt, at kvaliteten var væsentlig dårligere end BluRay, CD og vinyl.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 13 Oktober 2015 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl at den lille sølvskive går en hård tid i møde. Salget af afspillere i vores virksomhed er tæt på helt død. De afspillere vi dog sælger, er så ofte i den bedre ende. Flere kunder siger direkte, at "jeg må hellere få en ordentlig maskine, mens jeg overhovedet kan købe en".
Personligt håber jeg lidt at salgets nedtur stagnerer på linie med vinylerne. Jeg tror dog at CD'en får det lidt svære end vinylen, grundet den ikke har helt den samme sex-appeal til indretningsfolket. I dag er der gået sport i at vise, at man høre plader. Jeg tror næppe det samme sker for cd'en.
Jeg vil selv være ked af at undvære nye cd'er, men hvis jeg så bare kan få en vinyl, så klarer jeg mig nok. Vi har forsøgt streaming af flere omgange herhjemme og det slukker musikglæden. Vi får ganske enkelt mere fornøjelse ud af et gammelt kassettebånd end af et streaming abbonnement. Uagtet lydkvaliteten på de forskellige medier, så er det hyggen der tæller mest hos os.
Jeg er nok lidt reaktionær, men internettet har ikke adgang i vores underholdningssystemer rundt i huset. Både de 4-5 anlæg og TV setup'et klarer sig fortræffeligt uden online-tjenester.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I henhold til mit indlæg har jeg besluttet at gå all in på CD. På brugt markedet er der stadig fortræffelige cd afspillere
Opgraderer derfor min netop solgte Densen Beat 400+ til en BMC med remtrukket drev og intern dac board
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sku´ s´gu aldrig ha´ solgt din NorthStar   . Inden du nu fyrer alle julegaverne af på en gang, hvorfor stikker du så ikke "snotten" forbi og hører, hvad man kan få for et par hundrede + en del af det løse????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forventninger har jeg da
http://youtu.be/KJFc1jRtm5Q
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sør´me ud til at være skruet gedigent godt sammen. Flot maskine men men men Claus....... Switchmode PSU...... hvad tænker du på?????    Og jo, det var en invitation. Lad os ta´ den på PB, skal se om jeg kan snøvle mig klar til på fredag, da resten af weekend´en er udelukket  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Justin Case Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 271
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pt. kører jeg med en Ripstreamer i forbindelse med en DAC af høj kvalitet. Jeg beholder dog cd'erne bl.a. som sikkerhedskopi. Jeg bruger ikke streaming tjenesterne, da jeg ikke synes at kvaliteten er god nok. Jeg har stadig en super god CD-afspiller, som hører til kategorien "hifi du ikke vil af med".
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Justin Case skrev:
Pt. kører jeg med en Ripstreamer i forbindelse med en DAC af høj kvalitet. Jeg beholder dog cd'erne bl.a. som sikkerhedskopi.
Jeg bruger ikke streaming tjenesterne, da jeg ikke synes at kvaliteten er god nok. Jeg har stadig en super god CD-afspiller, som hører til kategorien
"hifi du ikke vil af med".  |
|
|
Den ripstreamer er det ikke en PC?
i steacom kabinet
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha uha - Tossen er kommet i købe-mode  Jeg begynder allerede at glæde mig til den flaske vino, som jo ikke må komme fra Supermarkeds hylder
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha hvem sladrede ???? Vinen er købt-:)
|
Til top |
|
|
Justin Case Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 271
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifitossen skrev:
Justin Case skrev:
Pt. kører jeg med en Ripstreamer i forbindelse med en DAC af høj kvalitet. Jeg beholder dog cd'erne bl.a. som sikkerhedskopi.
Jeg bruger ikke streaming tjenesterne, da jeg ikke synes at kvaliteten er god nok. Jeg har stadig en super god CD-afspiller, som hører til kategorien
"hifi du ikke vil af med".  |
|
|
Den ripstreamer er det ikke en PC?
i steacom kabinet |
|
|
Nu ved jeg ikke hvad et steacom kabinet er, men du har muligvis ret. Men det er så en PC hvor man har taget alle tænkelige hifi-mæssige hensyn. Lydkvaliteten kan næsten ikke skelnes fra min super-CD, der jo så til gengæld mangler de betjeningsmæssige bekvemmeligheder. Jeg bruger en mini iPad i forbindelse med Ripstreameren.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ripstreamer er fed. Har lige læst om den En PC man har gravet dybere i for at gøre den mere seriøs til hifi
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for hunde da, så starter "flyvende udskiftning" hos Claus igen.
Nøøøøj, det bliver spændende hvad der skal skiftes næst
Du har nu også haft de højttalere i et stykke tid
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha David Opgradering af CD er et valg istedet for opgradering af mit streaming. Ellers ikke noget aktuelt i fremtiden kammi
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Music4life
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde oprindelig sat mig for at købe den BMC BD1 cdafdpiller, men laser var ikke i humør og kunne kun aflæse ved at skøjte
eller knitre i tracks
Farvel og tak den var absolut ikke iorden. Troede den toploader var et godt køb
Den endte dog lykkeligt da jeg fandt et flot eksemplar af en Mcintosh MCD301.
Ikke bare en bragende flot cd afspiller ( det design er lækkert velvidende at der er lidt lamper på fronten)-:)
Men sh*t den spiller godt
|
Til top |
|
|