| Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med JBL LS80? Min far har centeren og deres subwoofer fra LS serien. De har lavet en højttaler serie der er med horn, hvor du ikke kan høre det er horn. De er virkelig frigjorte af højttaleren og han spiller på den største H&K surroundsound receiver og alligevel var jeg forundret. De må alt andet lyde ligeså fantastisk og burde kunne findes i dette prisleje brugt.
__________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna acoustic Beethoven serien laver god bund og har et slankt design...
|
| Til top |
|
| |
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldbjerg25 skrev:
Kurt P skrev:
Kjeldbjerg.
Husk at få lyttet til noget Dynaudio. De kræver dog noget effekt, for rigtg at blive levende.
M.v.h. |
|
|
De kommer på listen, nogen bestemt serie? Dm, focus, contour? |
|
|
Minimum Focus-serien. Og taler vi gulvhøjttalere, så så stor en Focus så muligt. Men prøv at give Contour S1.4 et lyt. Godt nok "kun" en standerhøjttaler, men hvilken! Du vil få en opløsning og detaljegrad, som er helt eminent. Den vil også passe godt klangmæssigt til din Anthem. Contour er netop kommet i en opdateret LE-version. De sidste almindelige sælges derfor med et besparelse på 6000,-, for et sæt:
http://tapeconnection.dk/product/dynaudio-contour-s14-6590/
Det er et røverkøb.
Og hvis du vil høre én gulvhøjttaler, som du bare VIL have, og aldrig skifte igen, så er det Contour S3.4 - men det er så en helt anden pris.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldbjerg25, prøve at læse denne test
http://www.lydogbillede.dk/test/arets-bedste-2011-hojttalere /klipsch-rf-62-ii/
og se om de ikke kunne være noget og så er der råd til masser af bøf og rødvin
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller denne
http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/klipsch-reference -premiere-rp-280f/
så må du bare spare på rødvinen
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch er i samme klasse som - og direkte konkurrent til - Cerwin Vega...
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
M.v.h. |
|
|
Hold da op, findes der virkelig mærker der er ligeså ringe som Cerwin Vega? Mon ikke Klipsch er en lidt anden klasse trods alt
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
M.v.h. |
|
|
Og det betyder...?
Har du i øvrigt læst anmeldelserne. Tror aldrig jeg har set en anmeldelse af et par CV'er der får så mange rosende ord med på vejen.
Vh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Kurt P skrev:
M.v.h. |
|
|
Hold da op, findes der virkelig mærker der er ligeså ringe som Cerwin Vega? Mon ikke Klipsch er en lidt anden klasse trods alt  |
|
|
Øh nope. Har lyttet en del til Klipsch. Og man kan hurtigt konkludere, at det er som det skrives i begge ovennævnte tests - lidt vel meget betoning på mellemtonen, sammen med en bas som måske ikke er den dybeste, men med smæk på. Og en skarp diskant, som hurtigt fremkalder lyttetræthed, og som er uden meget finesse eller detalje.
Så jo, meget lig Cerwin Vega.
At de to Klipsch får topkarakter i begge test, mener jeg vidner om, at Klipsch ligger mange reklamekroner hos Lyd & Billede! For til 10.000,- er der massere af andre højttalere, som imo, spiller langt bedre. Men bevares, hvis man udelukkende er til tju-bang og spille højt til grillfesten (som det også nævnes i resten), så skal man da for min skyld endelig købe Klipsch.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
schlager skrev:
Kurt P skrev:
M.v.h. |
|
|
Og det betyder...?
Har du i øvrigt læst anmeldelserne. Tror aldrig jeg har set en anmeldelse af et par CV'er der får så mange rosende ord med på vejen.
Vh |
|
|
Lyd&Billede skrev:
| Derimod findes der (som regel dyrere) konkurrenter, der kan diske op med endnu mere præcis holografi, dybde og andre fintfølende hi-fi-kvaliteter (f.eks. Dynaudio, Sonus faber, Audiovector og Dali). |
|
|
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
holografi, dybde og andre fintfølende hi-fi-kvaliteter
Ja, det med at beskrive en lyd kan være vanskeligt.
Har aldrig været til en PA koncert hvor lyden var holografisk eller havde dybde og hvad der ellers bliver brugt af "hifi" udtryk. Men jeg har
været med til hundredvis af koncerter hvor dynamik og ren uforvrænget lyd, giver en realisme som almindelige hifi HT slet ikke kan mestre.
Alt under 95dB/W følsomhed, er som at kører en Formel 1 racer med håndbremsen trukket (hvis der er en)
Nå, men det er vist en diskussion "off topic".
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle indspark, JBL og VA Beethoven er tilføjet til listen.
Idéen med denne tråd var at nulstille mig selv og starte helt på bar bund, fordi jeg jo måtte konstatere at min ellers så fine dyre højttaler ikke gav
mig den følelse jeg håbede på, når jeg skruede op og satte visse genrer på. Om grunden så er akustik, forstærker eller andre ting, er egentligt
uvedkommende, da det ikke er parametre jeg vil ændre på pt.
Derfor er det fedt med et forslag som Klipsch (jeg skal have nærlæst anmeldelserne), fordi måske har jeg slet ikke brug for en high-end HT, men
bare en "billig" skralde-bang højttaler, jeg ved det simpelthen ikke. Jeg håber at jeg en dag sidder i en stol i en butik, og bliver ramt af en
åbenbaring, uanset hvad mærke eller model det så måtte være. Derfor er alle fordomme lagt på hylden.
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørt på et tidspunkt nogle Linn højttalere i Århus. Jeg ved ikke hvilken model eller hvad de kostede, men de spillede godt. Masser af drive osv, men
ikke så meget hifi.
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
schlager skrev:
holografi, dybde og andre fintfølende hi-fi-kvaliteter
Ja, det med at beskrive en lyd kan være vanskeligt.
Har aldrig været til en PA koncert hvor lyden var holografisk eller havde dybde og hvad der ellers bliver brugt af "hifi" udtryk. Men jeg har
været med til hundredvis af koncerter hvor dynamik og ren uforvrænget lyd, giver en realisme som almindelige hifi HT slet ikke kan mestre.
Alt under 95dB/W følsomhed, er som at kører en Formel 1 racer med håndbremsen trukket (hvis der er en)
Nå, men det er vist en diskussion "off topic". |
|
|
Undrer mig tit om folk der snakker PA snak, det er smæk på. Min reference er en klassisk koncert i Holstebro med Ålborg symfoni orkester. Hvor jeg sad godt placeret og virkelig kunne fornemme de forskellige instrumenter. Dette er det jeg forsøger at nå i mit audio nirvana  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi måske har jeg slet ikke brug for en high-end HT, men bare en "billig" skralde-bang højttaler
Tror nu de Klipsch lyder langt bedre end billig skralde-bang HT. Er enig i, at Dynaudio, Sonus faber, Audiovector og Dali sikkert har en mere
forfinet og hifi rigtig lyd (hvad det så end er), men det er vist heller ikke det du søger, så vidt jeg kan forstå.
Hvis du aldrig har hørt en højeffektiv godt konstrueret højtaler, gerne horn, så skylder du dig selv den oplevelse. Den slags højtalere, kan for
mig, skabe nærvær, drama og musikalsk drive som almindelige hifi HT må kigge langt efter. Man glemmer alt om frekvensgang,
stereoperspektiv og andre hifi termer og man nyder bare, at man kan invitere alle sine ynglingsmusikere hjem i stuen, helt gratis
Just my 2 cent...
Mvh
|
| Til top |
|
| |
schlager Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]Undrer mig tit om folk der snakker PA snak, det er smæk på. Min reference er en klassisk koncert i Holstebro med Ålborg symfoni
orkester. Hvor jeg sad godt placeret og virkelig kunne fornemme de forskellige instrumenter. Dette er det jeg forsøger at nå i mit audio
nirvana  [/QUOTE]
Nu er jeg ikke så fin på den, at jeg ikke også kan nyde en god rock koncert, eller hævi mætal, for dens sags skyld  Det er bare nogle
andre "knapper" der bliver trykket på, på musiktilfredshedsbarometeret
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Hvis det er muligt? En B&W DM6, den gravide pingvin... Den har selv fødder, og når den "skræpper" danser dine med
Ellers ud og lyt... For nu er der så mange emner at vælge imellem, at det er da ikke blevet nemmere
God fornøjelse
Birger
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
schlager skrev:
Undrer mig tit om folk der snakker PA snak, det er smæk på. Min reference er en klassisk koncert i Holstebro med Ålborg symfoni orkester. Hvor jeg sad godt placeret og virkelig kunne fornemme de forskellige instrumenter. Dette er det jeg forsøger at nå i mit audio nirvana  |
|
|
Nu er jeg ikke så fin på den, at jeg ikke også kan nyde en god rock koncert, eller hævi mætal, for dens sags skyld  Det er bare nogle andre "knapper" der bliver trykket på, på musiktilfredshedsbarometeret  [/QUOTE] Hehe, samme her. Synes bare en rock koncert ikke er den bedste reference  hehe __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste her, der sidder og tænker, at Vrik-med-foden i høj grad har mindst lige så meget med resten af anlægget som højtalerne? Så mit råd er, pas på med at spil alle dine kort på højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Undrer mig tit om folk der snakker PA snak, det er smæk på. Min reference er en klassisk koncert i Holstebro med Ålborg symfoni
orkester. Hvor jeg sad godt placeret og virkelig kunne fornemme de forskellige instrumenter. Dette er det jeg forsøger at nå i mit audio
nirvana  |
|
|
Nu er jeg ikke så fin på den, at jeg ikke også kan nyde en god rock koncert, eller hævi mætal, for dens sags skyld  Det er bare nogle
andre "knapper" der bliver trykket på, på musiktilfredshedsbarometeret  [/QUOTE] Hehe, samme her. Synes bare en rock koncert ikke er den bedste reference  hehe [/QUOTE] Det er det vel hvis det er det man hører og synes er fedt? Der er vel ingen grund til have reference musik i en genre man egentlig ikke kan lide?
|
| Til top |
|
| |