Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen skrev:
Hej igen!
Dinalight kan styres af alle infrarøde fjernbetjeninger uanset om den kan programmeres eller ej. Det er lysdæmperen der lærer ir-koden og ikke fjernbetjeningen.
Mvh.
Larsen
|
|
|
det er jo ret smart...
|
Til top |
|
|
MicoBrian Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon, så kan man få lyset til at slukke, når man sætter forstærkeren på eks. DVD ! .... det er sku' da lir !
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg kom lige til at tænke på, at hvis man vil "lære" sin fjernbetjening at kontrollere IR-lysdæmperen, så blir' man vel også nødt til at købe fjernbetjeningen der passer til?
Har jeg ret 
|
|
|
Jeg prøver lige igen
Jeg spurgte til den type lysdæmper fra Harald Nyborg som Witzel har købt, og sikkert samme model fra www.greenline.dk ( se under lysdæmper, og derefter fjernbetjent). Ikke den fra DinaLight, da jeg ikke synes den passer sammen med de standardlyskontakter som jeg har siddende.
Hva' siger i?
mvh. prse
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
PRSE
JA
køb evt i en butik der har returret (HN 30 dage) programmer din fjernbetjening og aflever tilbage...
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel
Tak for bekræftelsen!
He He, ja det ku' man jo gøre......
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
PRSE
JA
køb evt i en butik der har returret (HN 30 dage) programmer din fjernbetjening og aflever tilbage...
|
|
|
Der er sgu dømt urent trav  Det kan man ikke være bekendt over for butikken.
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, tror heller ikke min samvittighed tillader det....
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
witzel skrev:
PRSE
JA
|
|
|
Der er sgu dømt urent trav  Det kan man ikke være bekendt over for butikken.
|
|
|
det har vi ellers en del kunder der gør...
bla et bestemt mærke yder 30 fuld returret, der har været et par kunder som har afleveret en meget brugt og absolut ikke rengjort maskine fordi de ikke kunne lide farven.
|
Til top |
|
|
Porkyhead Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 261
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen skrev:
Hej igen!
Dinalight kan styres af alle infrarøde fjernbetjeninger uanset om den kan programmeres eller ej. Det er lysdæmperen der lærer ir-koden og ikke fjernbetjeningen.
Mvh.
Larsen
|
|
|
Okay, men ka man så bare købe den uden fjernbetjening, og så "lære" ens egen fjernbetjening det?
Hvis jeg skal lære den det, hvordan gør man så?
Er det kun den fra dinalight der lærer ir-koden selv, eller kan alle lysdæmpere det?
Undskyld de mange spørgsmål, men syns det kunne være så fedt med lysdæmpning via min fjernbetjening
PS. Har kun den fjernbetjening der fulgte med til min reciever.... (marantz RC5200) __________________ Hilsen Christian
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Porkyhead skrev:
[
Okay, men ka man så bare købe den uden fjernbetjening, og så "lære" ens egen fjernbetjening det?
Der følger slet ingen fjernbetjening med.
Hvis jeg skal lære den det, hvordan gør man så?
Man holder bare hånden på den indtil pæren begynder at blinke, og så skal man trykke X antal gange på den knap man vil bruge (Det står i brugervejledningen)
Er det kun den fra dinalight der lærer ir-koden selv, eller kan alle lysdæmpere det?
Ved ikke....
Undskyld de mange spørgsmål, men syns det kunne være så fedt med lysdæmpning via min fjernbetjening
Det er fedt, og så kan man imponerer vennerne 
PS. Har kun den fjernbetjening der fulgte med til min reciever.... (marantz RC5200)
Alle IR-fjernbetjeninger kan bruges, men det er selvfølgelig fedest hvis der er en eller flere knapper som ikke bruges til andet, ellers vil man jo betjene andre apparater hver gang man styrer lyset.
Mvh.
Larsen |
|
|
__________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov ... lige en rettelse...
jeg kom til at tænke på om det egentlig var nødvendigt at bruge den pågældende fjernbetjening, som jeg før har skrevet...
for at få lysdæmperen til at virke, gør man således.
1. når lysdæmperen er sat op, med lamper strøm osv, trykkes på den lille knap inde under lysdæmperens front. (lyset vil nu blinke)
2. man trykker 1 gang på den knap der skal bruges. lystet slukker kort og blinker så igen.
3. man trykker endnu en gang på samme knap på fj.betj. og lyset slukker.
4 så er den klar til brug.
hvis jeg tænker mig lidt om, så lyder det jo egentlig som om det også her er lysdæmperen der lærer ir-koden. eller er jeg igen forkert på den...
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens
Jeg har fornylig fået købt nedenstående, og har lært min marantz-fjernbetjening at styre lyset, hvilket bare fungerer perfekt! Lyset kan tændes og slukkes, og dæmpes og styrkes med samme knap på min fjernbetjening. Jeg købte den fjernbetjeningf der passede til lysdæmperen, for at være helt sikker på at jeg kunne lære min marantz-fjernbetjening at styre lyset.
He He - her kan man virkelig tale om god gammeldags blær 
Jeg er så glad for min marantz-fjernbetjening. Jeg styrer tv, dvd/cd-afspiller, forstærker og lys med den!
At gå fra 4 til én fjernbetjening, er ikke bare funktionelt smart, men har også meget høj GAF-værdi (girlfriend acceptance factor)

De glædeligste nytårshilsener
prse
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 December 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Hej Folkens
Jeg har fornylig fået købt nedenstående, og har lært min marantz-fjernbetjening at styre lyset, hvilket bare fungerer perfekt! Lyset kan tændes og slukkes, og dæmpes og styrkes med samme knap på min fjernbetjening. Jeg købte den fjernbetjeningf der passede til lysdæmperen, for at være helt sikker på at jeg kunne lære min marantz-fjernbetjening at styre lyset.
He He - her kan man virkelig tale om god gammeldags blær 
|
|
|
ja godt gammeldaws blær, også med 3 gange lysdæmpning på et, i forvejen hifi-spækket 9,3m2 kollegieværelse...
|
Til top |
|
|