| Forfatter |
|
acus Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

Billeder fortæller mere end ord !
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
The increased sonic performance of high-quality capacitors in coupling applications has been well established in recent years. Few devotees of transistor amplifiers or digital components, however, recall that the sonic differences in audio capacitors were noted first (in late 1970s) in power supplies. Because these devices, and others, such as filter networks, are not in the direct signal path, many designers have avoided the use of fine capacitors in these applications.
However these networks do form a secondary path and the sonic qualities of capacitors in these applications are significant and greatly influence overall performance.
Richard Marsh
Og han ved hvad han snakker om!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Hvorfor kikke på kurver det fortæller ikke hvordan det lyder BRUG DOV LYTTEBØFFERNE det fortæller mere en kurver.
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hej
Hvis du har fulgt med, vil du se at jeg (vi) har brugt Lyttebøfferne, og benytter kurverne, netop til at forklare, eller tydeligøre, det lyttebøfferne har opfattet.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
acus skrev:
|
Hej, hej
Hvis du har fulgt med, vil du se at jeg (vi) har brugt Lyttebøfferne, og benytter kurverne, netop til at forklare, eller tydeligøre, det lyttebøfferne har opfattet.
|
|
|
Hej !
Jeg mener at jeg har fulgt med, når det står på et anet sprog kan jeg ikke rigtig følge med
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej:-)
Som beskrevet tidligere,:
Jeg har eksperimenteret meget med forskellige typer og størrelser af afkoblingskondensatorer.
Vi var engang en gruppe mennesker der sad og lyttede os lidt frem, jeg havde påloddet korte ledninger med et krokodillenæb på forskellige kondensator typer.(så var det nemt at foretage såkaldte blindtest)
Når man bagefter sammenligner vores lyttetest med de tekniske data på kondensatorerne, så står det helt klart, at kondensatorens stigetid er af afgørende betydning for en kondensators indflydelse på lydbilledet.
------------------------------------------------------------ --------------------------------
Jeg vil ikke her komme med en færdig liste, dels er der sket en udvikling indenfor komponentområdet, og jeg vil heller ikke sige at jeg kender den eneste sandhed.
Jeg har blot gjort mig nogle erfaringer, ved at bruge "lyttebøfferne", og derefter kigge i datablade, for at se om der kunne findes en sammenhæng.
Kurverne herover siger blot lidt om forskellige kondensatortyper, og viser lidt om hvorfor det er vigtigt at afkoble strømforsyningen.
Den øverste kurve viser b.la. hvordan en ideel kondensator opfører sig, en stiplet linie slået efter en lineal, den er lineær.
Kurven herunder viser hvordan elektrolytkondensatorer, som dem der benyttes i strømforsyninger opfører sig.
Jeg håber at du kan meningen.
|
| Til top |
|
| |
acus Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilføjelse:
For elektronik kyndige, er det en selvfølge at en kondensators impedans er frekvensafhængig.
Når vi snakker om strømforsyninger i effektforstærkere, sidder impedansen i serie med højtaleren. Så jo lavere imp. jo bedre er forstærkeren til at styre højtaleren.
Det er ren teori, og man skal selvfølgelig huske at bruge "lyttebøfferne" som du ganske rigtig siger det.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
acus skrev:
|
En lille tilføjelse:
For elektronik kyndige, er det en selvfølge at en kondensators impedans er frekvensafhængig.
Når vi snakker om strømforsyninger i effektforstærkere, sidder impedansen i serie med højtaleren. Så jo lavere imp. jo bedre er forstærkeren til at styre højtaleren.
Det er ren teori, og man skal selvfølgelig huske at bruge "lyttebøfferne" som du ganske rigtig siger det.
|
|
|
Hej !
Jeg siger tak for dit svar. Jeg har selv rodet med kontensatore genem ca. 20 år, jeg har bare lytte mig fren til vad der lød best i de forskælige opstelinger.
|
| Til top |
|
| |