Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Wima kondensatorer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Man kan blive i dårligt humør af at se på kurver (ikke de kvindelige, naturligvis).

http://www.chemi-con.co.jp/english/seihin/top.html 

Klik på catalogue, herefter lige uder den gule bjælke:  Products Catalog NO.E1001D Ver.2 (193pages)

Side 9-11, og det er vist lige til at blive i dårligt humør af?

Til top Vis acus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acus

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Billeder fortæller mere end ord !

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 03:22 | IP-adresse registreret  

The increased sonic performance of high-quality capacitors in coupling applications has been well established in recent years. Few devotees of transistor amplifiers or digital components, however, recall that the sonic differences in audio capacitors were noted first (in late 1970s) in power supplies. Because these devices, and others, such as filter networks, are not in the direct signal path, many designers have avoided the use of fine capacitors in these applications.

However these networks do form a secondary path and the sonic qualities of capacitors in these applications are significant and greatly influence overall performance.

Richard Marsh

Og han ved hvad han snakker om!

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej !

Hvorfor kikke på kurver det fortæller ikke hvordan det lyder BRUG DOV LYTTEBØFFERNE det fortæller mere en kurver.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej, hej

Hvis du har fulgt med, vil du se at jeg (vi) har brugt Lyttebøfferne, og benytter kurverne, netop til at forklare, eller tydeligøre, det lyttebøfferne har opfattet.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

acus skrev:

Hej, hej

Hvis du har fulgt med, vil du se at jeg (vi) har brugt Lyttebøfferne, og benytter kurverne, netop til at forklare, eller tydeligøre, det lyttebøfferne har opfattet.

Hej !

Jeg mener at jeg har fulgt med, når det står på et anet sprog kan jeg ikke rigtig følge med

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej:-)

Som beskrevet tidligere,:

Jeg har eksperimenteret meget med forskellige typer og størrelser af afkoblingskondensatorer.

Vi var engang en gruppe mennesker der sad og lyttede os lidt frem, jeg havde påloddet korte ledninger med et krokodillenæb på forskellige kondensator typer.(så var det nemt at foretage såkaldte blindtest)

Når man bagefter sammenligner vores lyttetest med de tekniske data på kondensatorerne, så står det helt klart, at kondensatorens stigetid er af afgørende betydning for en kondensators indflydelse på lydbilledet.

------------------------------------------------------------ --------------------------------

Jeg vil ikke her komme med en færdig liste, dels er der sket en udvikling indenfor komponentområdet, og jeg vil heller ikke sige at jeg kender den eneste sandhed.

Jeg har blot gjort mig nogle erfaringer, ved at bruge "lyttebøfferne", og derefter kigge i datablade, for at se om der kunne findes en sammenhæng.

Kurverne herover siger blot lidt om forskellige kondensatortyper, og viser lidt om hvorfor det er vigtigt at afkoble strømforsyningen.

Den øverste kurve viser b.la. hvordan en ideel kondensator opfører sig, en stiplet linie slået efter en lineal, den er lineær.

Kurven herunder viser hvordan elektrolytkondensatorer, som dem der benyttes i strømforsyninger opfører sig.

Jeg håber at du kan meningen.

acus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

En lille tilføjelse:

For elektronik kyndige, er det en selvfølge at en kondensators impedans er frekvensafhængig.

Når vi snakker om strømforsyninger i effektforstærkere, sidder impedansen i serie med højtaleren. Så jo lavere imp. jo bedre er forstærkeren til at styre højtaleren.

Det er ren teori, og man skal selvfølgelig huske at bruge "lyttebøfferne" som du ganske rigtig siger det.  

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

acus skrev:

En lille tilføjelse:

For elektronik kyndige, er det en selvfølge at en kondensators impedans er frekvensafhængig.

Når vi snakker om strømforsyninger i effektforstærkere, sidder impedansen i serie med højtaleren. Så jo lavere imp. jo bedre er forstærkeren til at styre højtaleren.

Det er ren teori, og man skal selvfølgelig huske at bruge "lyttebøfferne" som du ganske rigtig siger det.  

Hej !

Jeg siger tak for dit svar. Jeg har selv rodet med kontensatore genem ca. 20 år, jeg har bare lytte mig fren til vad der lød best i de forskælige opstelinger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes