Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billigeste Dali I EU??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:

citere lige mit garantibevis fra hifiklubben på min nye center:

Citér:
Garantibestemmelser

2 års garanti
1. Hi-Fi Klubben yder 2 års garanti regnet fra købsdato, med mindre andet fremgår af bonnen. Garantien dækker indlevering i nærmeste Hi-Fi Klubbens butik og omfatter ikke afhentning eller udbringning.

Man kan så købe en ekstra forsikring på 5 år, dvs 3 år ekstra.

De 2 år man får med, er jo bare standard fra købeloven, så ikke noget vildt i det.

Du får jo så ikke 2 års garanti ifølge købeloven, du får 2 års reklamtionsret, STOR forskel.

Jeg arbejder selv med service, og nogle af de foretninger jeg reparere for køre efter købeloven, det giver lidt problemer den måde som medierne har fremlagt den nye købelov.

Man bliver bedre stillet end den gamle lovgivning, da den gav 1 års reklamtionsret, men i praksis fik du et års garanti, stort set alle steder, forskellen er hvem der har bevisbyrden for om fejlen var der fra starten.

I følge den nye købelov er der en formodningsregel der gør at butikken har samme betingelser det første ½ år, som de friviligt gav i 1 år før, altså hvis ikke app. har synlige fysiske skade, har fejlen været der fra starten.

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror da nok dali vil reparere hvis noget går i stykker.....

Det ville pioneer ihvertfal hvis jeg valdte at købe den i england ........

Men er der ikke nogen som vil have noget med der fra så spare vi sikkert en masse penge....??

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Du får jo så ikke 2 års garanti ifølge købeloven, du får 2 års reklamtionsret, STOR forskel.

Jeg arbejder selv med service, og nogle af de foretninger jeg reparere for køre efter købeloven, det giver lidt problemer den måde som medierne har fremlagt den nye købelov.

Man bliver bedre stillet end den gamle lovgivning, da den gav 1 års reklamtionsret, men i praksis fik du et års garanti, stort set alle steder, forskellen er hvem der har bevisbyrden for om fejlen var der fra starten.

I følge den nye købelov er der en formodningsregel der gør at butikken har samme betingelser det første ½ år, som de friviligt gav i 1 år før, altså hvis ikke app. har synlige fysiske skade, har fejlen været der fra starten.

Kender godt problemerne omkring dette. Har arbejdet med indkøb/salg også. På produkter som højttalere og danske forhandlere, kan jeg dog ikke, måske i min naivitet, forestille mig, at det skulle kunne give problemer.

Så vidt jeg husker er købeloven dog formuleret som en garanti på 2 år, med særskilte betingelser for de første 6 måneder og de sidste 18? Gider ikke lige se efter.

Helt andet område i købeloven der giver problemer er forretninger som bog & ide og sallings uvillighed til at give penge tilbage for et gavekort, før man vifter loven i ansigtet af dem.

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Så snart du bruger begrebet "garanti" har du lovet kunden noget ud over købeloven.

Købeloven giver reklamationsret.

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Husk på at det er forhandleren, der står for garantien til kunden. Ikke leverandøren! Det vil sige, at man ikke bare kan købe noget i andet land hos en forhandler der og så forvente at en forhandler i Danmark vil overtage garantiforpligtigelsen. Det ville jo også være meget unfair over for den danske forhandler når produktet er købt andetsteds.

Hvad angår regnestykket fra den tyske forhandler så kan jeg nu kun finde en besparelse i forhold til Danmark på 414 kr. Det kan da vist ikke være besværet værd...

Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

sorry. Den tidligere udregnede besparelse er ganske korrekt. Det kan være farligt med hovedregning
Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

kfalken skrev:

Hej

Søger hele den nye Dali Suite serie....

Dali Suite 2,8  7998 dkr - par
Dali Suite r0,8 4998 dkr - par
Dali Suite c 0,8 3999 dkr - center
Dali Suite s 1,2 4999 dkr - Sub

Ialt 21994 dkr Hos Hifi klubben.........

Nogen som kender til andre steder udenfor DK eller i DK med billigere priser????

Mvh Kfalken

Hvorfor al den snak om priser på nye Dali'er når man i dag kan få et sæt Dali 800 i den blå til sølle 700 kr!?!...vil vove den påstand at det er en højttaler af noget bedre kvalitet end de nye modeller der er nævnt foroven.

Damn det er et godt køb...og nej det er ikke mig der har dem til salg hvis nogen skulle få den tanke 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
kfalken skrev:

Hej

Søger hele den nye Dali Suite serie....

Dali Suite 2,8  7998 dkr - par
Dali Suite r0,8 4998 dkr - par
Dali Suite c 0,8 3999 dkr - center
Dali Suite s 1,2 4999 dkr - Sub

Ialt 21994 dkr Hos Hifi klubben.........

Nogen som kender til andre steder udenfor DK eller i DK med billigere priser????

Mvh Kfalken

Hvorfor al den snak om priser på nye Dali'er når man i dag kan få et sæt Dali 800 i den blå til sølle 700 kr!?!...vil vove den påstand at det er en højttaler af noget bedre kvalitet end de nye modeller der er nævnt foroven.

Damn det er et godt køb...og nej det er ikke mig der har dem til salg hvis nogen skulle få den tanke 

,

Vi kan alle komme med andre alternativer i stedet for Suite-serien, men det er ikke det tråden handler om!!!

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Nemlig rigtigt Jannick.......

Jeg valgte netop suite serien, på grund af den fede bas de havde som jo er skabt til surruond.

Og da begge front HT spillede alene WOW sige jeg bare........... Det var dælme fedt 

(Og så er det helt klart det fedest sæt højtalere jeg har set til dato )

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jamen så må I sandelig meget undskylde min indblanding!!!

...kan I mon tilgive mig??

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes