| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor meget told man bliver afkrævet hvis man køber DVD via Amazon i USA?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
told er vidst nok omkring 11% af den totale pris (inkl fragt).. men om du bliver opkrævet afhænger af om tolderen er vågen..
hvis du skal købe film, musik o.lign. fra udlandet, så sørg for at kigge grundigt på alle EU sites først.. det er 90% af tiden billigere. (min erfaring)
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke lidt links du kunne fodre mig med?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også at se om den kan tage PAL skiver. DVD afspillere i USA har tendens til kun af kunne afspille NTSC skiver.
|
| Til top |
|
| |
corpus Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt klart anbefale at købe dvd skiver igennem Axel music, laserdisken, eller anden shop som har en samarbejdaftale med et amerikansk selskab. Da jeg selv har bestilt enkelte varer over amazon, som simelthen ikke eksisterede andre steder (f.eks. "bad news" videoen som klart er bedre og før Spinaltap).. Men det tog simpelthen så langt tid før det blev leveret! Man slipper også på denne måde at spekulere i porto og tax.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også at hvis pakken bliver snuppet i tolden og er over minimumsgrænsen, så kommer der ikke kun told oveni, men også gebyrer o.l.
|
| Til top |
|
| |
Friis Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem 2-3 år bestilt meget fra østen + usa gennem Amazon, og kun MEGET sjældent er der røget told på.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friis skrev:
| Jeg har gennem 2-3 år bestilt meget fra østen + usa gennem Amazon, og kun MEGET sjældent er der røget told på. |
|
|
Et spørgsmål om at undgå at blive fanget, eller at ligge under bagatelgrænsen 
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
| Husk også at hvis pakken bliver snuppet i tolden og er over minimumsgrænsen, så kommer der ikke kun told oveni, men også gebyrer o.l. |
|
|
Der kommer også 25% dansk moms oveni, det er næsten det værste. __________________
|
| Til top |
|
| |
Maniitsoq Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er til Amazon er der også to i EU amazon.de og amazon.co.uk.
begge steder kommer det ikke moms eller told på. Jeg har handlet med
amazon i UK og har gode erfaringer med dem
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt DVD´er en del steder efterhånden og jeg kan absolut anbefale WWW.axelmusic.dk
De er lynhurtige til at levere og jeg har aldrig ventet mere end 3 dage. Det er da klasse når mange af deres skiver kommer fra Holland eller Tyskland.....
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tolden er afgjort ikke 11 %, men vist nok omkring 3-4 %. Ring evt. og spørg Told*Skat, hvis du vil vide det helt præcist.
Mindstegrænsen er 80 kr., så vidt jeg ved. Porto regnes ikke med ved mindstegrænsen, men koster dvd'en mere end 80 kr., skal der også betales told og moms af portoen. Dertil kommer muligvis et gebyr for fortoldning. (Der var for nogen tid siden noget polemik om lovligheden af dette gebyr, men hvad det endte med, ved jeg ikke).
Told*skats valutakurser kan du se på www.valutakurser.dk
En god søgemaskine til (bl.a.) reg. 1 er i øvrigt http://www.dvdpricecheck.co.uk/. Amazon er vidst sjældent det billigste sted at handle.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar
Grunden til at jeg gerne vil købe DVDer i USA er ikke prisen men at de dels har film som man skal vente flere måneder på her i europa og dels at jeg grundet mit DVD/projekter setup gerne vil ha NTSC film.
Det utrolige er jo at selv hvis jeg regner med de dystreste udtalelser vedr. moms og told er prisen stadig den samme eller under prisen i Danmark. Dette beror på den lave dollar kurs går jeg ud fra.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.dvdsoon.com er klart de billigste i øjeblikket og har et enormt udvalg. Hvis du nøjes med at bestille en film ad gangen, så bliver du ikke snuppet
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
marlowe skrev:
|
Mindstegrænsen er 80 kr., så vidt jeg ved. Porto regnes ikke med ved mindstegrænsen, men koster dvd'en mere end 80 kr., skal der også betales told og moms af portoen. Dertil kommer muligvis et gebyr for fortoldning. (Der var for nogen tid siden noget polemik om lovligheden af dette gebyr, men hvad det endte med, ved jeg ikke).
Det gebyr der bliver lagt på er fuldt lovligt. Det er postdanmark, der pålægger dette gebyr for at fortolde varene for modtageren. Alle kurerfirmaerne lægger et ligende gebyr på, det er bare dyrer end postdanmark.
|
|
|
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
marlowe skrev:
|
Det gebyr der bliver lagt på er fuldt lovligt. Det er postdanmark, der pålægger dette gebyr for at fortolde varene for modtageren. Alle kurerfirmaerne lægger et ligende gebyr på, det er bare dyrer end postdanmark.
|
|
|
Mvh Galver
|
|
|
Som sagt, ved jeg ikke om det er lovligt. Fortoldning er principielt en myndighedsopgave, og myndigheder kan ikke uden videre opkræve et gebyr. Og staten kan ikke komme uden om dette blot ved at aftale med en privat virksomhed, at den skal varetage opgaven. Men det er da muligt, at toldlovgivningen indeholder regler om gebyr - jeg har ikke undersøgt det.
|
| Til top |
|
| |
Superfrez Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nu hvis man køber en dvdafspiller fra USA. Hvad koster det så i told?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvdmaskine:
marlowe skrev:
|
Tolden er afgjort ikke 11 %, men vist nok omkring 3-4 %. Ring evt. og spørg Told*Skat, hvis du vil vide det helt præcist.
Mindstegrænsen er 80 kr., så vidt jeg ved. Porto regnes ikke med ved mindstegrænsen, men koster dvd'en mere end 80 kr., skal der også betales told og moms af portoen. Dertil kommer muligvis et gebyr for fortoldning.
|
|
|
så vidt jeg ved.. det gælder hele skidtet.
jeg har dog efterhånden bestilt og fået en hel del dvd'er fra usa, japan (uncut directors unlimited edition) og australien og er endnu ikke blevet snuppet i tolden. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved at handle på f.eks. Axelmusik.dk er at prisen der er opgivet, er inkl. alt, så der er ikke rigtigt noget at betænke sig på der hvad angår film-køb.
Jeg har iøvrigt kun haft gode erfaringer med dem.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |