| Forfatter |
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1139
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke lige det med Bilka og 120 kg? Lyder mere af Magasin mad og vin....Bilkastil er vel det nye sh*t og under en tusse? Kom on Spaceman.......du er ikke bedre selv, lister selv dit grej op? Selvfølgelig er der blær og varme vinde over Audio Noten og luftbårne tangential arme i forgyldt siliconebad. Men dem om det.....
Selv tilbragte jeg fredag kveld ved Jyderup højskole, med jazz ved Andratx, Kresten Osgood, Jonas Kullhammar og Ole Morten Vågan. Se....det var god lyd og det på 2 meters afstand! Stereoperspektiv?....næææ?!.....oplevelse og spilleglæde?.....yes! Hvis det bare kan lyde lidt der hen af, er jeg tilfreds. Personligt holder jeg mig til brugsen.....
|
| Til top |
|
| |
KomAnton Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min optik er det simpelt:
Musik er formidling af følelser, så god lyd er det der føles godt.
Luft-guitar, synge med, danse, gåsehud, en klump i halsen og hvad man ellers kan opleve.
Pris har ikke nødvendigvis relation til oplevelsen, men desværre for tegnebogen har jeg endnu til gode at opleve et Bilka-anlæg som giver mig
samme følelsesmæssige tilfredsstillelse som som et vel sammensat anlæg.
Musik skal høres med hjertet og ikke ørene
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
God lyd er når musikken taler til dig og du glemmer alt om diskant, mellemtone, bas, tekniske specifikationer, etc.
Mere enkelt kan det nok ikke forklares og det har ikke altid noget med pris at gøre men derimod hvordan du får sat dit system sammen og får det hele til at koble sammen med det rum du anvender.
Det lyder enkelt og nemt, men det er det ikke __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4935
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, Ramma... jeg kunne ikke selv have beskrevet det bedre
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
God lyd er når musikken taler til dig og du glemmer alt om diskant, mellemtone, bas, tekniske specifikationer, etc.
Mere enkelt kan det nok ikke forklares og det har ikke altid noget med pris at gøre men derimod hvordan du får sat dit system sammen og får det
hele til at koble sammen med det rum du anvender.
Det lyder enkelt og nemt, men det er det ikke  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle kan lytte igennem en lille mono kassette båndoptager og føle via denne, at musikken tiltaler......øh taler til én. Tit er det musikkere, der får en a ha oplevelse her. Så det behøver skam ikke være det helt stor udstyr, der kræves.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
KomAnton Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich, så sandt som det er skrevet
Det er for mit vedkommene gamle kasettebånd der har lagt grundstenen til at jeg gerne ville ha' mere ud af oplevelsen. Jeg har mange gode
oplevelser med fed musik afspillet på forhåndenværende udstyr. Men mere vil ha' mere - hvis en fantastisk oplevelse kan blive endnu mere
fantastisk, så er det da i sandhed fantastisk
God musik skal ikke lyttes, det skal føles.
|
| Til top |
|
| |
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan få god lyd til få penge idag syntes jeg. Man lader sig bare ofte rive med og vil have næste trin op. Jeg kunne sagtens leve med et billigere stereo. Bare et Rega setup, Brio R, P3, DAC R, RX3. God lyd er individuelt og det samme med hvilket format man er tiltrækket af. Udseendet på systemet betyder vel også lidt. Jeg selv er til det simple.
|
| Til top |
|
| |
exrumpyt Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
God lyd er at når den musik du godt kan lide, ikke skurrer i ørene, eller andre tekniske fejl distraherer nydelsen af kunstværket. Elektroakustisk
troværdig gengivelse af den oprindelige musik, med høj troværdighed = HI-FI, er en spøjs størrelse. Ellers sad vi ikke med næsen inde på H4A
netop nu... Ikke et ord om individuelle meninger om den tekniske del nu.
exrumpyt
__________________ EXRUMPYT.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 11 April 2016 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Mere enkelt kan det nok ikke forklares og det har ikke altid noget med pris at gøre men derimod hvordan du får sat dit system sammen og
får det hele til at koble sammen med det rum du anvender.
Det lyder enkelt og nemt, men det er det ikke  |
|
|
Er helt enig  men det rokker alligevel ikke ved at HVIS man nu HAVDE pengene SÅ var det nok IKKE Bilka anlæg man gik ud og
købte hvis man var HIFI / MUSIK freak !
Jeg selv havde i hvert fald nok købt noget andet, som jeg så i skrivende stund er nødt til at nøjes med at drømme om !
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 11 April 2016 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig handler det meget om, at finde det kompromis, der bedst passer til ens smag, lytterum og budget.
For mig betyder det viyl over digitalt - dels fordi jeg har flest plader, dels fordi digitaludgivelser fra de sidste 10 år (mindst) ofte er
dynamisk komprimeret mere end de samme udgivelser på vinyl.
Derudover er jeg ret følsom overfor "fnidder" i deleområdet mellem mellemtone og diskant. Derfor har jeg elektrostater (der ikke behøver
at koste øjnene ud af hovedet), og rørforstærker da de i mine ører lyder mere naturligt sammenlignet med transistorforstærkere til
samme pris.
De sidste 8 år har jeg haft en Michell Orbe, som jo nok hører til i den lidt dyrere ende af pladespillere, men før den havde jeg en ProJect
6.2, som jeg i sein tid købte ny til 3500 Dkk. Den spillede i mine ører bedre end langt de fleste CD afspillere. Så selvom man - til en vis
grænse - får bedre lyd for flere penge, såmener jeg at man kan komme rigtig langt til rimelige beløb, hvis man kender sin smag og sit
lytterum, og hvoa man vælger forstærker EFTER højtalere.
For at sætte tal på, så mener jeg at det er muligt at sammensætte et vinylbaseret anlæg til 30.000,- uden at indgå voldsomme
lydmæssige kompromisser.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 11 April 2016 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med flertallet!
God lyd er forskellig fra person til person. Da lytte-rum også er forskellige, ville mit anlæg helt sikker lyde meget andeledes hos en af jer.
Netop derfor kan diverse test af grej KUN bruges som inspiration. Køb bør ikke ske uden forudgående test i eget rum - en regel jeg nogen gange har brudt - og ikke altid med held
|
| Til top |
|
| |