| Forfatter |
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, Jazz, du ved jo lidt om ICEpower, hvor er det, at man kalder det digitale forstærkere, når signalet ikke bliver digitaliseret, såvidt jeg forstår!
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEpower har INTET med en digital forstærker at gøre, og det er der forhåbentlig heller ikke nogen som siger?
ICEpower er klasse-D forstærkere, og "D"'er har intet med digital at gøre.
Kort fortalt sker der følgende: Det analoge indgangssignal moduleres med en trekant og derved fremkommer et PWM (Puls Bredde Moduleret) signal. Dette signal forstærkes op og sendes igennem et udgangsfilter. Herved fremkommer det originale indgangssignal atter, nu blot i forstærket udgave. Signalet har altså på intet tidspunkt været digitaliseret, men blot konverteret til PWM.
Hilsen JJAZ
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er der ikke nogen der siger, men har bare bemærket ordet 'digital' i relation til ICEpower, og denne debat kører også under kategorien 'digitalt'.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt så vil jeg gerne sige at der er al god grund til at være stolt af at være Dansker, Peter AR har fortjent den award, hvilket han sikkert ikke er kommet sovende til, men ved hårdt arbejde, det tager jeg hatten af for.
Godt gået Peter 
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW, tak for de mange kommentarer.
Det var nu ikke for at gøre reklame, da de fleste af vores produkter sendes til udlandet .
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter-AR!
Kunne man forsigtigt bede om din kommentar til HF's antydninger omkring, at 1KW modulet med SMPS skulle spille med hidtil uhørt kontrol, uanset mærket?
Har du selv nogle erfaringer med 1KW modulet...?
Med lineær hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASP boards er vel ikke udviklet til seriøs hifi-brug, men til touring PA og installers af HT.
SMPS er ok til bas, og alligevel er f.eks. ASP500 slet ikke på højde med en eAR Two Plus (som endda er stereo på samme analoge forsyning, den bygger på modificerede og tweakede 500A moduler). Dette har været demonstreret for flere (og hvor blev de chockeret).
Der er ingen tvivl om ASP1000 har en uhørt kontrol, som næsten er på højde med en 1000A modul og analog forsyning. ASP1000 er jo en bas-forstærker, som er bygget om til full-range.
Efter div. info, så mener nogle ASP500 lyder bedre end ASP1000 (som er mere rund i toppen). F.eks. Mikael Madsen fra HIGHfidelity er mere til den "runde" top.
Jeg har igennem lang tid forsøgt om der kan presses musik ud af ASP500 og til det må jeg erkende at det kan der ikke. Jeg tror jeg kender årsagen til dette. Det er fordi selve ICEpower kredsløbet er på samme board som Switch Mode forsyningen og køle-profilet får Switch Mode forsyningen til at støje op på forstærker-kredsløbet.
Jeg har også brugt ASP500 med to "hænger" moduler. Her fik jeg MEGET bedre resultat på "hængerne" (kæmpe forskel), så derfor tror jeg min teori med støj holder.
Men så kommer det med musikaliteten. SMPS kan efter mine øre ikke bruges til seriøs hifi (selvom f.eks. TacT, Linn og JRDG gør det, men resultatet er vel også derefter).
Årsagen til nogle bruger SMPS er som sagt fordi det er billigere og udvikler mindre varme, men en SMPS kan altså ikke slå en god analog strømforsyning (som i øvrigt slet ikke behøver at blive varm).
Når vi taler om lydkvalitet, så er SMPS er et kompromis produkt. Det tror jeg også godt alle designere af SMPS'er er udmærket godt klar over.
Selvom "big brother" skulle se denne post, så tror jeg nok jeg har ret (og må tage konsekvensen af sandheden). ASP med SMPS er "desværre" ikke godt nok til vores produkter.
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
G&S, jeg fandt lige det her:
A revolution to HT Installers and the Professional Audio Market!
We have been into the Professional Audio for a while, the best pianist in the World can say YES to that. Anyway, there is a pretty big difference between the musical high-end market and the professional audio market (just to inform: Internet "cheap skaters" don't know that)! Acoustic Reality Professional is our division to the PRO AUDIO market. Mid 2004 Acoustic Reality Professional is introducing a 1000W power amplifier to the professional market. The design of the fully B&O ICEpower designed OEM electronic is 100% equal to the so called "high-end" Jeff Rowland Design Group 501 amplifier, other than the 501 amplifier is priced to USD 6500 per pair.
The price will be USD 699 per mono-block (EURO 575 or DKK 4300 ex. vat). The amplifier will give you all the power you need to power your PA system. Cool running, nothing less that excellent to PA, more information's to come!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|