| Forfatter |
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
|
CAD-Audio, forresten også ud som om de er tilbage med deres SwitchMode Strømforsyninger som skulle kunne leveres i forskellige spændinger desuden skulle deres egne PWM forstærkere skulle være på vej tilbage. Jeg har tidligere talt med Karsten fra CAD og han har snakket lidt negativt om ZapPulse (ihvertfald til proff brug) blandt andet fordi de kun bruger 2 MOSfets, imodsætning til en H-Bro med 4.
Jeg tror nu ikke der nogen grund til at tvivle på ZapPulsen kvaliteter, men jeg gad da godt høre om der rent faktisk er nogen der har hørt CAD-Audios moduler.
bambadoo skrev:
| Jeg har også zappulse. Jeg har hatt alle versjonene fra 1.0 til 2.2se Jeg har testet mye med lytter, v4p, ensrettere og nettopp de Elna Cerafine er de beste jeg har prøvet til zappulse. Jeg har 2*18000uf/63V cerafine. Diodebroer bygget på BYV79E - 8 stk for to kanaler. og 2*42v-800VA trafo. Dette er en trafo på 9 kg, og det var merkbar forbedring etter at jeg gikk fra en standard 500va til denne klossen. Hvorfor vet jeg ikke, men kobbertråden er mye tykkere. | |
Hvad siger du at denne mærkbare forbedring gav sig udtryk i? var det f.eks. kun en mere kontrolleret bund eller flere detaljer.
Er der nogen ide med at vælge en højere trafo spænding end, hvad er sine højtalere kan klare når vi snakker PWM amps. Da jeg har nogle Jamo D6 højtalere, som er opgivet til max at kunne 240W (4 ohm), ville det i såfald ikke umiddelbart give mening at købe en trafo med en spænding på over 33V.
|
|
|
Tjo tja, kan det ikke altid betale sig at have rigeligt med reserver (forstærker kraft) ?
Mht. til 33V, så står der på side 5 i byggebogen at 2.2SE skal have en spænding på mellem 35 og 75V (jeg er dog ikke hvad der sker hvis man går under de 35V)
Dem fra CAD, er det Tripath du tænker på ? Er der sket noget nyt inden for dem for nyligt ? (de er ihvertfald ret billige når man ser på Kr/W) __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omegasteffy: Dine højtalere kan formodentlig tåle noget mere i peak og ikke den kontinuerlige effekt, derfor skal din forstærker have så stort et overskud som muligt.
Det giver bedre kontrol og dynamik, mere sammenhæng. Du lytter til begrænsningerne i strømforsyningen derfor skal skal den være så god som muligt.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
33V var jo trafo spændingen. dvs omkring 45V som DC. Det skyldes jeg pt. anvender strømforsyningen fra min The End MilliniumXP med 100.000uF Netdel 12x10.000uF, hvoraf 2 dog ikke koblet til, da de ikke blev brugt til at udgangstrinnet. Lytterne skulle være de samme der bliver i Predator netdelen.
De 240W var også Peak/Short term effekt. Jeg går ud fra at det minimere, chanchen for at brænde dem (og min hørelse ) af ved uheld.
Desuden må en trafo med mindre spænding, med samme størrelse VA jo kunne give flere ampere.
Har haft ringet til CAD og det viste sig at de ikke havde planer om at sælge dem læst til private, først og fremmest ville de kun indgå i egne forstærkere, senere som evaluerings boards til firmaer.
Desuden var det med enkelt spænding, da deres egne amps er fullbridge.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omega:
ahaaa
Jep det er også min philosofi at VA skal være det maksimale som pengepungen kan trække....
Jo deeeeet ville nok være overkill med 2x(2x50V) 1000VA til din zap... meeeen hva faaaaen det kunne jo være der kom andre HT'er til en anden go gang...
Jeg booster min zap op til 2x300W så jeg kan "genbruge" den når der engang bliver råd til Audiovector S6.... men der går nok lige et par dage endnu
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 17 Maj 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den trafoen som finnes på elfa som jeg bruker. har 2 stk og 4 stk 18000uf cerafine lytter som skal brukes til monoblokker. Lydmessig forskjell mellom den 800va og den på 500 va var at den største ga en mer ro. (mer svart bakgrunn) i musikken. Samtidig var den helt tyst. Ikke noe brum. Litt brum var det med den 500 va trafoen.
Vedrørende sikorel så finnes disse på www.rs-components.com . De gir en mer snert i mellomtonen. Til dedikert bass (dyp) så kan nok rifa phe169 være et godt alternativ. Mine byv79e kjøpte jeg på elfa. Det finnes alternativer til byv79e også, men har ikke forsket så mye på det. Kanskje det finnes enda bedre alternativer også.
Jeg hadde et par cerafine lytter (10000uf/63v) som jeg solgte til en her i norge desverre.
Lykke til
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alle delene kommet i hus, nu skal jeg bare lige have fat på en boremaskine, så jeg kan få lavet nogle huller i kabinettet, og begynde at montere.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er næsten ved at være færdig med at samle skittet, men står med et lille problem. Hvordan ser jeg hvilken af polerne på mine Elna lytter der er plus? Den Der står ikke noget på selve lytten, men den ene pol er sort og den anden blank, mit bud må være, at sort er plus, men jeg er ikke sikker. En der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står en stripe på siden av dem. Det er - . Det skal stå på toppen. Black-negative. Da er sort minus. 
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svaret, det var lige det svar, jeg manglede. Der er ingen stribe på dem, så derfor var jeg i tvivl, men jeg kan da godt se, at der står black - neg nu.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg faktisk blevet færdig med at samle den, bortset lige fra montering af XLR stikkene. Jeg brækkede boret, da jeg skulle lave huller til skruerne  , så det må lige vente. Har heller ikke modtaget mit XLR kabel endnu, så det går nok. Desværre gik der også noget andet galt. De jeg satte strømmen til, gik der ca. 30 sekunder, hvorefter det begyndte at ryge fra softstartkredsløbet (købt hos LC Audio). Modstanden og den lille sikring var sindsygt varme, så nu skal det en tur over til LC, for at blive testet, hvorefter de sender et nyt til mig  Det er sku surt, nu havde jeg lige glædet mig til, at skulle lytte på den i aften. Hvis der er nogen, der evt. har forslag til, hvad der kunne være galt, må de meget gerne spytte ud.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået det første hurtige lyt på den, og det er alles gut, den spiller virkeligt rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |