| Forfatter |
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha A-S501 / A-S701 kan evt. være en mulighed. Der får du også digitale indgange.
Jeg spiller selv på et sæt Dynaudio Contour S1.4. De bliver trukket af en ældre ONKYO effektforstærker, som er spændt efter en Yamaha surr.-receiver.
M.v.h
|
| Til top |
|
| |
kevin123 Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk
Bruger siden: 09 April 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke lige yamaha og audiolab lyder til at være det rigtige
når jeg googler dem selv om det ikke behøver at være en stor gammel topmodel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Lobo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
Denon forstærkere har ofte typisk "japanerlyd". D.v.s. slank, med fokus på detaljer. Måske ikke det bedste match, hvis
du - ligesom jeg - ikke kan fordrage skarp diskant.
Den Sony effekt du nævner (55ES) kunne være et godt bud.
Du kan i øvrigt ikke bruge Ruggårds sammenligning til noget, da det var på en gammel, gammel Dynaudio. Klangen er ganske anderledes
i dag.
M.v.h. |
|
|
"Japanerlyd".... den var ny for mig  . Måske der er noget galt i filteret på dine højttalere ? Jeg har selv haft den gamle Denon PMA-
2000 og har siden købt en nyere version. Ind imellem købet af de 2 har der være Vincent, Primare, Kinøjser-pejs (rør) og andet på besøg,
men PMA-2000 er fortsat en seriøs god og stærk forstærker. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige om Japanerlyd, Amerikanerlyd, Tyskerlyd,
Kineserlyd osv... Jeg har aldrig oplevet skarp diskant og jeg kan da anbefale dig at give PMA-2000 et lyt hvis du får chancen. Måske du
bliver positivt overrasket?
Min erfaring fortæller mig, at det ofte er et spørgsmål om at matche komponenterne til sin egen smag. __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har set den gamle pma 2000 model fra 1999, den er sat til 5000kr på dba og det simpelthen for meget for min pengepung og i betragtning af den kostede 5999kr i 1998 i følge world of hifi, den nyere pma 1500ae der blev eisa vinder i 2006-2007 er svær at finde til rimelig pris det vil sige der en der har en til salg for 4100kr med cdafspiller og radio som virker utrolig billigt da den gamle pma 1500 er til salg for over 3000kr, har ikke brug for radio,cdafspiller og har ikke pengene til sættet
Mindes jeg har spurgt sælger om han vil sælge kun forstærkeren og han sagde nej
|
| Til top |
|
| |
Nigro Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 16 Juni 2016 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde på et tidspunkt en A88x. Jeg spillede bl.a. på et sæt Dali Ikon, som godt kan lyde en anelse slanke (eller favorisere toppen, om man vil), og i
den kombi synes jeg bestemt ikke Pioneeren var til den lyse side også. Tværtimod. Det er en god forstærker, selvom modellerne fra sidst i 70'erne efter
min mening spiller bedre. (fx SX-1250 som jeg ofte har lyttet til hos min kammerat... de er dog også noget dyrere på brugtmarkedet).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2016 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
EISA skal du hoppe op og falde ned på! Det siger intet om et produkt - prisen kunne lige så godt være tildelt via lodtrækning.
M.h.t. Denon, så står jeg ved min udtalelse om japanerlyd. Jeg havde en kort periode (3 mdr) en Denon surroundreceiver. Den spillede slankt og livløst - uengageret om du vil. Den blev skiftet ud med en Yamaha, som var ca. lige så kraftig. Den spiller meget mere engagerende/energisk, med mere bund og fylde i lyden.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 16 Juni 2016 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Pioneer A88x blev i begyndelsen af halvfemserne skiftet ud med en Denon POA 2200.
Et skift jeg var rimelig tilfreds med dengang
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden tvivl - du fik jo også væsentlig mere power..
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Lobo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bottom line er vel: ud og lyt med dine egne ører
Min erfaring gennem de sidste 20 år, er at gå efter en model med en kraftig opbygget strømforsyning.
50-100 solid state A/B watt er rigeligt hvis dine højttalere har "normal" følsomhed og du ikke skal spille en hal op med disko hele natten. __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lidt svært da det er brugte forstærker jeg leder efter og de interessante modeller er ofte
lang fra hvor jeg bor.
Hvordan bedømmer man en forstærker med andet udstyr en det man selv har,
man kan jo ikke vide om lyden,bassen er god pga f.eks højtalerne eller forstærkeren,
hvis nu det er gulv højtaler hvordan ved man så hvor god bassen er med forstærkeren og
små 2 vejs kvalitets højtaler?
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange er af den opfattelse jo flere watt jo bedre. Det er der også en vis sandhed i, men til dit behov hvor du skriver du at du ikke spiller væsentligt højt ville jeg gå efter en integreret forstærker med omkring de 100 watt. Det er i de fleste tilfælde mere end rigeligt. Der er mange andre faktorer der spiller ind som fordforstærker delen og kilde.En god opbygget forstærker med solide watt der samtidig har en god opløsning giver mere udbytte end mange watt. Forstærker med mange watt er ofte dyr hvis det skal være en ordentlig konstruktion. Jeg ville personligt ikke gå efter noget fra midt firserne, men istedet noget af lidt nyere dato som Cambridge, Rotel, Primare, Rega, Marantz, Audiolab eller en større kraftigere model af NAD. Du risikere med ældre udstyr der er fejl og det skal til service. Mulighederne er mange, du må på jagt. Jeg ville personligt kigge godt rundt nu hvor du allerede kan spille. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set en rotel RA 1062 til 1500kr men er blevet anbefalet holfi over rotel
Spiller ikke vildt højt, min dac er justere så min pc og cdafspiller er ca lige høj i lyden
og så lyden er høj ved kl 11-12 istedet for høj ved kl 9,max lydstyrke kl 10
Det betyder ofte lyden kan skrues op til kl 12 uden at der er forvrængning
Efter jeg har spillet og spillet musik de seneste dage er toppen meget mere behalig (jeg fokusere ikke på den
på samme måde som højtaler med en lys/markant top)synes den har en jævn frekvensområde med en klar lyd
hvor man kan høre den kan spille højt og gør det uden at lyde presset agressiv
Har læst at de gamle dm modeller bør have en punchy forstærker ifølge whathifi
(Needs a punchy amp to shine) så jeg gætter på det sådan en jeg bør lede efter.
Men hvad er en punchy forstærker hvis ikke det altid er en med 150-200watt pr kanal og 10kg+?
|
| Til top |
|
| |
Lobo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "kun" 2x80 watt i 8ohm og 2x160 i 4ohm på min Denon PMA-2000ae. Til gengæld kan den levere en peakstrøm på over 140
ampere. Den løber altså ikke tør for kræfter under normale forhold og den lyder tilmed fantastisk godt.
Jeg kan spille rent og højt på alle de forskellige højttalere der har været forbi min stue og det er både standerhøjttalere med lav følsomhed
og store gulvhøjttalere som eksempelvis JBL 240Ti og JBL SVA-2100.
Jeg har sågar oplevet gode resultater med en rørforstærker på 2x21 watt - den kunne bare ikke spille ligeså højt, MEN... in real life spiller
vi jo ikke 98-100db i vores egen stue ret længe ad gangen vel?
Hellere få og gode watt end mange dårlige hvis du spørger mig.
Hvad er dit budget? - Måske der er nogle der har forslag baseret på pris og egne erfaringer.
Hvis du køber brugt og kendte mærker kan du nok komme af med det igen hvis det ikke lige falder i din smag.
God jagt
__________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sat forstærker,højtaler og mobil til salg, så 1500-3000kr dog max det jeg kan få for min forstærker og højtaler som jeg håber er 4000kr, men vil helst holde mig under 3000kr
Den her rotel som jeg nævner er til salg for 1500kr og har kostedet over 7000kr
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2016 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg lyttede til dynaudio var engang kt radio holdt hifi udstilling i odense og det er lang tid siden
Er der nogen der kan huske hvilken forstærker dynaudio brugte den gang?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2016 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg kigger i den så er der ikke ret meget i den, det er falder mig for øje er hvordan kablerne er tilsluttet til højtalerterminalerne, er der nogen der kan forstælle mig hvorfor den er lavet på sådan en måde på exposuren?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juni 2016 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lobo skrev:
Jeg har "kun" 2x80 watt i 8ohm og 2x160 i 4ohm på min Denon PMA-2000ae. Til gengæld kan den levere en peakstrøm på over 140
ampere.
|
|
|
Øøøh, hvor har du dét tal fra?
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger