Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: miju`s anlæg. pr. 23-01-07. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

^$€%"\;#%&*@£~§!!    

PAAAAAAAS! på når i svinger loddekolben i forstærkere (eller andet)

Havde her for noget tid siden et "lille" beklageligt uheld!..

Tabte lige en bitte bitte bitte klat lodde tin ned på printet i min TheEnd Millenium XP..  så lille at jeg slet ikke bemærkede det..

Tænder grisebassen... og BOOOOM!!!  smæld i højtalerne, enhederne står og brummer i ydderposition... (i Højre side)  uha!! får slukket MEGA! hurtigt..

Men ak ak!! et modul lige til skrot bunken!.. ØV!  

Sådanne hendelser og uheld er klart en af D.I.Y. & tweak  "medaljens" bagside!!

Ny moduler kommer her i sidste uge med posten... (købte to nye da disse jo har gennemgået forbedringer siden de jeg har kom frem, de ku man jo lige så godt få glæde af..)

De monteres op, og alt skulle være godt igen.. meeeeeennn...  neeee.... 

De spændeskiver der fulgte med til at montere transistorene på kølepladerne, var for de små driveres vedkommende ganske lidt for store (hvad jeg jo så klart IKKE bemærkede!  )

Tænder på og skal høre resultetet! og..... %€#"$£@!!..... om ikke samme problem opstår! boooom!!! knasen og brum... ik meget andet! denne gang i VENSTRE! side...  

Afmontere straks "skidtet" og finder da ud af at den lidt for store spændeskive, har fordelt trykket ujævnt grundet at den har hvilet lidt på en nedre "kant" på transistoren, og hermed ganske enkelt flækket hele transistoren.. kontrol afsløre også skader på det andet modul, der dog ikke ENDNU! havde givt sig udslag som i det ene...

Efter kontakt til Lc. og deres beklagelse af at spændeskiverne ikke var helt optimale.. sender jeg modulerne tilbage.. og venter nu et nyt..

Hvad de dog skal have ros for er at det bliver uden beregning! og flink og venlig hurtig service..

Men AK! sikke noget SKIDT!!! alt det bare for en bite knappenålshoved stor tin klat!...

Så pas påååååå!!! 

Godt man har to amp's, min Kl.A. ZapZolute klare i mellemtid ærterne både for to og bund nu.. og det gør den faktisk ganske hæderligt, og det fungere fint, trods mangel på de ekstra 200W. til bunden som normalt..

Bemærker det faktisk næsten ikke...

DET gjorde man faktisk før jeg fik impedans korrigeret bassystemet fuldt ud, men NU virker det som om den "lille" Kl.A amp. har masser af overskud også med det store bassystem på "slæb"

Så højtalerne er helt sikkert blevet en lettere belastning. (trods deres "kun" 87 db. følsomhed)

Nu kan jeg kun lige mærke at den er ved at nå sin "grænse" og lyder en smule "presset" når der spilles godt højt, men i det daglige og ved ganske normal moderat niveau lytning er der faktisk ingen problemer.

Ser nu derfor alligevel frem til at hurtigst muligt få min TheEnd på og "køre" igen på bassen..

Da jeg da nogle gange og med noget musik godt kan lide at give den en ekstra "spand kul"

Tjaaa... en lille historie her fra om en "tweakers" trængsler!... 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 November 2006 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Ahhhhh!! endlig! så kom min TheEnd (bas) amp. op og "køre" igen!...  nu i XP vers..

200 gode Watt på basserne..

Godt nok klarede ZAPzoluten det rigtig fornemt alene en tid alene, MEN! nu er der sgu trods alt endnu mere græb om tingene i bunden... 

Og lur mig om ik toppen lyder bedre nu også når den ik længere skal trækkes med bassen..

Biamping ER altså sagen!...

Biwiring giver flue knæpperi!... men BIAMPING! DET! rykker og giver sgu noget markant.

Så er man oppe og "køre" 100% igen... hærligt!...

Det skønne ved de amp's er at når der går "ged" i noget, så kan man SELV! fixe det.. (relativ billigt)

Takker LcAudio for god service!..

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 November 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Flere og nye billeder pr. 26-11-06.

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Holy Moly Miju!
Giver det ikke spektakel med den dersens kommode ind foran den ene ht?
Hvad med fjerneren, har du prøvet at fjerne den?
Jeg tror helt klart at 3D vil blive langt bedre.
Hvad er i øvrigt det for nogle fiduser du har lagt mellem kabinetterne? Det ligner noget, som man putter under hjulet på en flyvemaskine, for at den ikke skal flyve afsted før planlagt.
Har du fået job i Rønne lufthavn?
Det må have givet nogle radikale ændringer at tippe den så meget.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 November 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Holy Moly Miju!
Giver det ikke spektakel med den dersens kommode ind foran den ene ht?

Sjovt nok ikke!... (men har måtte beklæde indersiden af den med kraftig bitumen plade for at undgå resonanser..

Hvad med fjerneren, har du prøvet at fjerne den?

JO det kan du tro jeg har prøvet! MEN! det skulle vise sig at den faktisk ik før skade..

Ville gerne være foruden den! MEN! konen har også (desverre) lidt at sige i stuen...)

MEN TRO MIG HAVDE DEN GJORT NOGET NEGATIVT SÅ HAVDE DEN IKKE FÅET LOV AT STÅ DER!!!

Jeg tror helt klart at 3D vil blive langt bedre.

Det ændre sig heldigvis ikke med eller uden den..  så jeg er sluppet nogenlunde godt fra dens pladsering der..

Tror det er fordi top højtaleren "ser" hend over den ad den ikke gør nogen skade.....

Måtte dog flytte lidt rundt på højtalerne og deres vinkling after dens indtog, men nu går det fint..

Faktisk virker stuen ikke helt optimel når man umidelbart ser den, men det fungere forbavsende godt alligevel.

En del af møblementet er nok også med til at "bryde" og virke som difusere mm.

Hvad er i øvrigt det for nogle fiduser du har lagt mellem kabinetterne? Det ligner noget, som man putter under hjulet på en flyvemaskine, for at den ikke skal flyve afsted før planlagt.

Det er det ille lige just! det er bare nogle "kiler" jeg har skåret ud, med en vinkel på 8 grader.

Har du fået job i Rønne lufthavn?

He he neee ik just...

Det må have givet nogle radikale ændringer at tippe den så meget.

Jo det har det, og det SKULLE det også.

Højtaleren er designet med en vinkel på 7 grader der er optimal for det tidligere anvendte delefilter i samspil med den tildligere delefrekvensog tidligere anvendte enheder.

MEN! nu er der kommet nye enheder og en anden delefrekvens, men vigtigere et FØRSTE ordens filter, og dette kræver en vinkel på 15 grader for at det hele summere helt optimalt.

Altså jeg stod og  manglede 8 graders vinkel, dette råder disse "kiler" bod på...

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 November 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Thomas O. skrev:

For den da også.... Hvor ser det lækkert ud

Stor respekt for det. Hvem der havde evnerne, tiden, pengene, entusiasmen, pladsen....

Hvis dine højttalere er så gode som du beskriver.... nam nam. Hvad tror du det er der gør det. Enhederne er jo som sådan relativt standard (om end gode). Er det kabinettets konstuktion...?

Hilsen

Thomas

Helt standard er de jo ik, Audiotech er søde til at i så stort omfang muligt tilpasse Ts. parametre til ens system ønsker, (her et 15 liter lukket system med akustisk ventil til mid. og 125 liter lukket med akustiske ventiler til bas) og S2905/970000 diskanten fra ScanSpeak er ik helt standard, men faktisk en ganske modeficeret dobbel magnet af slagsen jeg har tiltusket mig, oprindlig tiltænkt en pladsering i en Dali Diva..

Ellers er det vel sagtens ekstrem stabil og gennemtænkt / designet kabinet samt nok vigtigst et ganske optimeret og gennem arbejdet delefilter, med de mest exclusive komponenter tænkeligt.

Summen af alt dette giver nok et ganske ekstraordinert resultat..

Tror ikke man lige kan pege på en enkelt ting der så kan siges at DERFOR! lyder det godt..

Det er ganske enkelt helheden og summen / summeringen.

At bygge en god, vellydende super højtaler er ikke kvante fysik og kun beskåret de få meget specialicerede eksperter!..  90% er sund fornuft, viden og erfaring samt sunde ellementere grund principper, samt valg af gode stumper & enheder, vilje og beslutsomhed..

de sidste 10% er så ekspertise ved tweak / modefikationer samt optimering af elektronikken = delefiltrene.

Og når disse ting / faktore går op i en helhed, bliver resultatet oftest der efter!..

Det gælder både for DIY såvel som for den proffe...

Der er ikke meget nyt og hemmeligt forebeholdt for de proffe, hvad angår at lave en god alm. / tradisionel højtaler...

Vælge det bedste og sæt det fornuftigt og rigtigt sammen.. og du har noget rigtig godt!

Det lyder enkelt men det er det dog ik helt....

Der ER mange ting man skal have styr på! men har man først det, så er der ikke meget de proffe. kan som DIY. manden ikke kan!..

mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes