Emne: Valg af pladespiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
A.Green, jeg ville være forsigtig med de der gamle modeller. Er de vel vedligeholdt, så er de kompetente, men det ved du reelt ikke om de. Er de blevet
renset, og har fået lejeolie (den rigtige?). Er de i det hele taget blevet behandlet ordentligt, og er der kommet slør i armlejerne osv osv. Jeg syntes det er
lidt usikkert, når du er ny i "gamet". |
|
|
Jeg er enig
I denne situation vil en Rega eller Edwards være nemmest
En TD320 har heller ikke det sving, pace, timing og rytme som en Rega, den har en mere fyldig, solidere men "langsommere" lyd og jeg ville personligt aldrig selv købe et apparat der er ridset, pyt med låget, den spiller sikkert bedre uden og låget kan genanskaffes, det kan plinten måske ikke.
Hvis tonearmen på Edwards er en OEM Rega RB250 eller 300 så er denne arm væsentlig bedre end Thorens arme
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
damkel skrev:
Det er muligt, men jeg syntes ikke, at jeg har læst
noget om succes kriterier.
Hvad har du f.eks. at sammenligne med og hvad er dine
forventninger i den sammenhæng?
Har du f.eks. en god cd afspiller og forventer at du får en
pladespiller der "sparker røv" og spiller cd afspilleren langt bagud -
for nu at sætte det
lidt på spidsen...
Jeg har selv indenfor det sidste omkring halvandet års tid kastet
mig over vinylen.
Jeg læste mig frem til, at man ikke skal starte for billigt, da
desværre er en ret flad kurve mht. investering og lydkvalitet når vi
taler vinyl - jeg
endte op med at købe en Rega RP3 brugt for omkring de 3000 og en
billig RIAA.
Fik jeg noget, hvor jeg kunne fornemme, at dette kunne godt være
"fedt" - ja.
Fik jeg noget, hvor jeg tænkte at dette er pladespilleren, som jeg
skal leve med i mange år - NEJ.
Det var ikke så godt som mit i øvrige ikke fantastiske streaming.
En ny pickup blev købt og derefter en nu RIAA og så var jeg ved
samme niveau som mit streaming, men alligevel bedre lyd for der
er altså
noget over vinyl når det er godt.
Siden er der opgraderet på alle fronter og det bliver bare bedre og
bedre.
Hvad er så moralen her?
Hvis man har høje forventninger, vil en for billig vinyl løsning skuffe
og man vil måske forkaste det som værende noget skrammel.
En dyrere løsning kan man så måske blive glad for, eller det kan føre
til, at man bliver bidt og vil have mere.
Med andre ord, forvent at lægge nogen penge i det for at blive
tilfreds og forvent at det ikke bliver sidste gang du bruger penge på
det...
Min anbefaling, er at afklare med dig selv, hvad der skal formålet
både kort og lang sigt.
Hvis jeg stod og skulle starte op igen, ville jeg nok kaste mig over en
Rega rp1, som er en entry model i ok kvalitet og nærmest plug and
play.
Jeg ville så skynde mig og sætte en anden pickup på.
Jeg hørte på et tidspunkt sådan en med en ortofon 2m red og
spillede ikke nært op med min rega rp3 med en Audio Technica
mla440 - så når du
skifter din pickup, så gå op i den blå eller noget andet i den
prisklasse. Dumt sted at spare, der er faktisk forskel!
Hvis du har købt en OK pickup, kan du så senere opgradere
pladespilleren og så videre og så videre....
Ja, ikke meget konkret, men forhåbentligt noget at tænke over, som
du kan bruge til noget...
Sidste råd må vel også være: Køb noget brugt og gangbart, så du
kan kommer af med det igen uden at tabe for meget for det kunne
godt ske, at
det ikke blive din sidste pladespiller!
Tak for tålmodigheden  |
|
|
Du har helt ret, har været en skovl til at fortælle hvad jeg egentlig vil
:-) mine forventninger til vinyl er god lyd og charme.. og med god lyd
mener jeg bedre en CD :-)
Jeg er helt med på at det får jeg ikke for 3000, derfor en begynder
spiller som jeg kan nyde mens jeg til nørder mig mere viden :-)
Det ultimative ville jo være at kunne købe en "base" som jeg så
senere kan opgradere til at lyde fantastisk.
Jeg kan godt lode og er generelt rolig og fiks på hænderne og
savner lidt en hoppy hvor jeg kan bruge dette :-)
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Highmass skrev:
A.Green skrev:
gasolin skrev:
A.Green skrev:
Highmass skrev:
Hej
Anders.
Glem 160 super, hvis den har Thorens egen arm (TP16). Men 160
Super blev leveret både med og uden arm. Hvis den er leveret uden
arm, og der så er monteret en god arm, så kan den være interessant
(Alt efter hvilken arm det er naturligvis). 160 Super er forgængeren
til 320/321. Jeg har haft både 160 Super med Mørch UP4 arm, og
321 med Mørch UP4, men ikke samtidig. Men jeg mener
umiddelbart, at det senere værk er marginalt bedre. Så 160 Super er
efter min mening kun et godt valg, hvis den har en rigtig god arm.
Ud af de tre du har udvalgt ville jeg tage 320, når den har den
glimrende TP90 arm. Jeg foretrækker klart Thorens værket fremfor
Systemdek, og Thorens er også mere begyndervenlig. Jeg ved ikke
om den 320 du har kig på, er den som er kommet på ksb i dag, men
der er under alle omstændigheder én til en rigtig fornuftig pris lige
nu http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=312099 Tilmed i
rosentræ, hvilket efter min mening er den pæneste udgave. Hvis det
er sandt at ridserne i låget ikke er dybe, så kan det poleres op. Det er
lidt besværligt, men jeg har gjort det med held på flere forskellige
pladespillere, så det kan gøres.
Edwards ligener en lettere opgraderet Rega temmelig meget, og jeg
ville klart foretrække Thorens eller Systemdek/Helius frem for en
"Rega"
Mvh. Lars. |
|
|
Det er den jeg har kig på, eneste problem er at der ikke sidder
pickup på, så kan ikke få den at høre eller se i drift inden et eventuelt
køb |
|
|
Du kan godt se om den kan køre, men ikke om der kommer lyd hvis
der sad en pickup på
Måske du kan bruge det argument til at få den billigere |
|
|
Det er allerede brugt men intet svar endnu :-) og kan jo gå hen og
blive ret dyrt hvis arm f.eks er i stykker indvendigt |
|
|
Hej Anders.
Jeg kan da godt finde en skod pu du kan få. Ikke noget som lyder
godt, men i det mindste noget som ikke ødelægger pladerne. Men
jeg gider ikke bruge tid og penge på post, så det er i givet fald, en
selvhenter i Virum (Lidt nord for kbh). Send en pb hvis jeg skal finde
én i gemmerne.
Mvh. Lars. |
|
|
Wauw for et fedt tilbud, vil jeg da helt sikkert benytte mig af hvis det
ender med thorens, er i Kbh ugentligt så vil bestemt være en god
mulighed :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes rega's carbon spiller en del bedre en ortofons om 5 e (standard på mange pladespiller incl project)
til kun 350kr, som jeg ikke bare med det samme skal skiftes til noget bedre, den skal først skiftes når den er slidt
Købe nogen med en god pickup, bruge den indtil den er slidt og
så på det tidspunk overvej om du skal have noget bedre.
Personligt kan jeg godt nøjes med en rega carbon som gør det godt
og tidligst skifter til noget andet når den er slidt (eller bare en ny nål)
fordi lper ikke er min eneste afspilingsmedie
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund skrev:
Tweaker skrev:
A.Green, jeg ville være forsigtig med de der gamle modeller. Er de vel vedligeholdt, så er de kompetente, men det ved du reelt ikke om de. Er de blevet renset, og har fået lejeolie (den rigtige?). Er de i det hele taget blevet behandlet ordentligt, og er der kommet slør i armlejerne osv osv. Jeg syntes det er lidt usikkert, når du er ny i "gamet". |
|
|
Jeg er enig
I denne situation vil en Rega eller Edwards være nemmest
En TD320 har heller ikke det sving, pace, timing og rytme som en Rega, den har en mere fyldig, solidere men "langsommere" lyd og jeg ville personligt aldrig selv købe et apparat der er ridset, pyt med låget, den spiller sikkert bedre uden og låget kan genanskaffes, det kan plinten måske ikke.
Hvis tonearmen på Edwards er en OEM Rega RB250 eller 300 så er denne arm væsentlig bedre end Thorens arme |
|
|
Nyeste EDWARDS AUDIO TT2 bruger en rega RB303 tonearm og må gå ud fra pga af alderen på kun 1 år og 3 måneder, at der er stor change for den bruge Edward pladespiller også er med en RB303 Rega tonearm guide Både rb 300 og 101 som er på min rega rp1 queen er ret gode
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 13 Juli 2016 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
A.Green skrev:
damkel skrev:
Det er muligt, men jeg syntes ikke, at jeg har læst noget om succes kriterier.
Hvad har du f.eks. at sammenligne med og hvad er dine forventninger i den sammenhæng? Har du f.eks. en god cd afspiller og forventer at du får en pladespiller der "sparker røv" og spiller cd afspilleren langt bagud - for nu at sætte det lidt på spidsen... Jeg har selv indenfor det sidste omkring halvandet års tid kastet mig over vinylen. Jeg læste mig frem til, at man ikke skal starte for billigt, da desværre er en ret flad kurve mht. investering og lydkvalitet når vi taler vinyl - jeg endte op med at købe en Rega RP3 brugt for omkring de 3000 og en billig RIAA. Fik jeg noget, hvor jeg kunne fornemme, at dette kunne godt være "fedt" - ja. Fik jeg noget, hvor jeg tænkte at dette er pladespilleren, som jeg skal leve med i mange år - NEJ. Det var ikke så godt som mit i øvrige ikke fantastiske streaming. En ny pickup blev købt og derefter en nu RIAA og så var jeg ved samme niveau som mit streaming, men alligevel bedre lyd for der er altså noget over vinyl når det er godt. Siden er der opgraderet på alle fronter og det bliver bare bedre og bedre.
Hvad er så moralen her? Hvis man har høje forventninger, vil en for billig vinyl løsning skuffe og man vil måske forkaste det som værende noget skrammel. En dyrere løsning kan man så måske blive glad for, eller det kan føre til, at man bliver bidt og vil have mere. Med andre ord, forvent at lægge nogen penge i det for at blive tilfreds og forvent at det ikke bliver sidste gang du bruger penge på det...
Min anbefaling, er at afklare med dig selv, hvad der skal formålet både kort og lang sigt. Hvis jeg stod og skulle starte op igen, ville jeg nok kaste mig over en Rega rp1, som er en entry model i ok kvalitet og nærmest plug and play. Jeg ville så skynde mig og sætte en anden pickup på. Jeg hørte på et tidspunkt sådan en med en ortofon 2m red og spillede ikke nært op med min rega rp3 med en Audio Technica mla440 - så når du skifter din pickup, så gå op i den blå eller noget andet i den prisklasse. Dumt sted at spare, der er faktisk forskel! Hvis du har købt en OK pickup, kan du så senere opgradere pladespilleren og så videre og så videre....
Ja, ikke meget konkret, men forhåbentligt noget at tænke over, som du kan bruge til noget... Sidste råd må vel også være: Køb noget brugt og gangbart, så du kan kommer af med det igen uden at tabe for meget for det kunne godt ske, at det ikke blive din sidste pladespiller!
Tak for tålmodigheden  |
|
|
Du har helt ret, har været en skovl til at fortælle hvad jeg egentlig vil :-) mine forventninger til vinyl er god lyd og charme.. og med god lyd mener jeg bedre en CD :-) Jeg er helt med på at det får jeg ikke for 3000, derfor en begynder spiller som jeg kan nyde mens jeg til nørder mig mere viden :-) Det ultimative ville jo være at kunne købe en "base" som jeg så senere kan opgradere til at lyde fantastisk. Jeg kan godt lode og er generelt rolig og fiks på hænderne og savner lidt en hoppy hvor jeg kan bruge dette :-) |
|
|
Hvis du er handyman og har lyst til at kaste dig over noget helt alternativt, så kan du kigge lidt på mit projekt, hvor selve pladespilleren faktisk ikke koster mange penge, men er af virkelig høj klasse. Men, der skal så anskaffes arm og pickup. http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=22977.0 Mulighederne er mange og der er ikke andet at gøre end at tage en beslutning og gå igang og få noget jord under neglene, så at sige  Hvis det fænger, og du får arbejdet dig op på et passende niveau, så er der virkelig vellyd forude, som langt overgår hvad en surround forstærker kan præstere (kører selv med et hybrid setup, hvor der er stereo forstærker, som samtidigt virker som effekttrin for surround anlægget - det giver et løft som du nok ikke kan forstille dig, hvis du ikke har prøvet at lytte til en bare middelmådig stereo forstærker og sammenlignet med din SS forstærker. Men, det er en helt anden sag....) En helt anden gode, som jeg nyder godt af. Aldrig mere problemer med at finde på noget at ønske sig til jul og fødselsdag - der er sgu vinyl nok derude, som man kan ønske sig
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3055
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damkel. Det en smuk pladespiller du har bygget.
Men hurdlen for en "nybegynder" i, at hoppe ud i et sådan project, kan blive den manglende erfaring.
Da "nybyggeren" ikke har nogle anelser om lydmæssige forskelle på de forskellige tiltag, bliver sammensætningen for tilfældig.
"Nybyggeren" har ingen forudsætning for, at udse retningen det skal tage.
Selv for erfarne vinyl-folk, kan det nogle gange være svært, at afgøre hvilke er bedste løsninger.
Nogle dages lytning til forskellige løsninger, vil afgøre den sag,
men i såfald kan det blive et evighedsproject.
Så "plug-and-play" må være vejen for den "nye".
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3055
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
A.Green
Du skal selvfølgelig ikke hoppe fra hovedretten, som er den hjemmebyggede "ultimative" pladespiller,
men pirre appetitten med en forret,
så bliver hovedretten en større nydelse.
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nils, du har helt ret.
Det var også bare ment som inspiration - man ved aldrig hvor man ender...
For at være helt ærlig, så anede jeg heller ikke, om det jeg havde gang i var fornuftigt eller ej, men jeg elsker at have et projekt at rode med efter
en dag ved skrivebordet.
Jeg tror også, jeg tidligere skrev, at hvis det var mig, så ville jeg kigge efter noget så "plug and play" af god kvalitet som f.eks. en Rega rp1 eller
lignende og smide en bedre pickup på.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå da, feltet er blevet skåret ned til 3. Mit førstevalg som "ny" bruger ville være den Edwards... Er dette medie lige mig? Kan jeg servicere den? Kan den sælges igen? Den er brugt men rimelig ny, så der skulle ikke være grundlag for service lige foreløbig. Nummer 2 ville være den Thorens TD 320, lige som jeg husker det, er det mk III versionen der blev udstyret med denne, i mine øjne undervurderede arm. Hvilken olie skal jeg bruge? Hvad med rem? Service? Her vil jeg ikke være så nervøs, masser har beskrevet hvilke olie der skal bruges til lejebrønden, så her kan man vælge efter temperement. Remme kan fåes endnu, service... Ja her bliver det lidt tricky... For det jeg kan lide ved Thorens er den kvalitet de er bygget efter, bevares, åbner man den ser det ikke ud af noget, men det virker og det fungerer... Print en stroboskop Skive ud fra en af de hjemmesider der har dette, skær et flot centerhul, tag den med ud til sælger, og se om den holder hastigheden...? Gør den det, ingen problemer, mig bekendt. Som nybegynder skal man ikke igang med at konstruere eller ombygge, her skal man igang med at finde ud af, med sig selv, om det er noget man vil arbejde videre med... Mvh. Birger
|
| Til top |
|
| |
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
damkel skrev:
så "plug and play" af god kvalitet som f.eks. en Rega rp1 eller
lignende og smide en bedre pickup på.
|
|
|
Jeg tvivler på en RP1 kan forbedres væsentlig med en bedre pickup end Carbon
Bevares, en Bias 2 er der nogle der bruger, den håndlaves hos Rega og har nogle fordele ift Carbon men ikke en verden til forskel, dyrere Audio Technica eller andre kan nok mere men vi snakker en pladespiller til 2500-3500 hvor en RP3 eller RP6 nyligt udgået kan fås i fornuftig prislag. Resten af trådstarter setup er jo ikke over middel.
De kan bære en bedre pickup også MC men der skal extra udstyr på hvis du vil køre MC, da tonearm højden ikke kan justeres på Rega tonearme...en MC med fineline diamant slibning er vist mere overfølsom for dette issue end typiske billigere MM
Ønsker man en langt bedre opløsning og præcision end Carbon så må man højere i tonearm og værk, dynamikken i en Carbon er nærmest over middel hvis ikke højere, lytteglæden er også højere end prisen berettiger til efter min mening.
Andre gode MM løsninger er en Shure M97 til omkring 100Eur, dejlig homogen naturtro og mere ørevenlig end Carbon uden helt at have dennes friske dynamik og spillestil, skal ikke kunne sige om den passer i en RP1 - højden af kroppen på pickup skal helst ikke være voldsomt meget mere end Carbon/Bias dimensioner.
En ting er at trådstarter vil rundt og lytte, det er altid godt - men ejers forskellige udstyr kan i sidste ende gøre en mere forvirret fordi den vil nok spille anderledes hjemme.
Jeg tvivler på Edwards har bedre gensalgsværdi end Rega
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damkel: virkelig fedt projekt, er helt klart noget i den stil jeg havde tænkt mig, og lencoen er jo ret ofte på brugt marked :-)
Nils: du skal ikke være nervøs, godt nok er jeg nybegynder inden for pladespillere men ikke inden for diverse elektriske gør det selv projekter, haha derfor ved jeg også det bliver nødvendigt med en fungerende pladespiller mens jeg bygger en selv :-)
Lars: tør ikke købe den Thorens, sælger vil ikke lade hifi klubben sætte en pickup på så den kan testes, han vil heller ikke vente på jeg får en "ekspert" med og han vil heller ikke lade mig afhente den for halvdelen af købssum lade mig teste den også afslutte handel, så er lidt luren da jeg synes sælger nærmest virker modvillig til at få den testet
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLund skrev:
damkel skrev:
så "plug and play" af god kvalitet som f.eks. en Rega rp1 eller lignende og smide en bedre pickup på. |
|
|
Jeg tvivler på en RP1 kan forbedres væsentlig med en bedre pickup end Carbon
Bevares, en Bias 2 er der nogle der bruger, den håndlaves hos Rega og har nogle fordele ift Carbon men ikke en verden til forskel, dyrere Audio Technica eller andre kan nok mere men vi snakker en pladespiller til 2500-3500 hvor en RP3 eller RP6 nyligt udgået kan fås i fornuftig prislag. Resten af trådstarter setup er jo ikke over middel.
De kan bære en bedre pickup også MC men der skal extra udstyr på hvis du vil køre MC, da tonearm højden ikke kan justeres på Rega tonearme...en MC med fineline diamant slibning er vist mere overfølsom for dette issue end typiske billigere MM
Ønsker man en langt bedre opløsning og præcision end Carbon så må man højere i tonearm og værk, dynamikken i en Carbon er nærmest over middel hvis ikke højere, lytteglæden er også højere end prisen berettiger til efter min mening.
Andre gode MM løsninger er en Shure M97 til omkring 100Eur, dejlig homogen naturtro og mere ørevenlig end Carbon uden helt at have dennes friske dynamik og spillestil, skal ikke kunne sige om den passer i en RP1 - højden af kroppen på pickup skal helst ikke være voldsomt meget mere end Carbon/Bias dimensioner.
En ting er at trådstarter vil rundt og lytte, det er altid godt - men ejers forskellige udstyr kan i sidste ende gøre en mere forvirret fordi den vil nok spille anderledes hjemme.
Jeg tvivler på Edwards har bedre gensalgsværdi end Rega |
|
|
Rega carbon er en rigtig god budget pickup der koster 350kr og for kun selve nålen når den er slidt, ca 215kr Umiddelbart lige så nemt at montere nålen som mit billige pioneer anlæg med pladerspiller fra slutningen af 80'erne Pickuppen skulle have lidt kant i diskanten og ikke være så åben som en billig "god" mc pickup men skulle blive bedre når den er spillet til og er musikalsk, en rigtig best buy pickup Der er kommet en rega planar 2 på dba i går til kun 1500kr (kan ikke se alderen, men går ud fra den er bedre end den rp1 i hvid der koster det samme) Blund hvad skal jeg så vælge hvis jeg om f.eks 1 år vil opgradere min rega carbon til noget andet plug and play (næsten) mm pickup til under 1000kr
|
| Til top |
|
| |
Nigro Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Mit bud af de tre er Edwards. Det er en Rega, som de har brugt nogle af deres egne komponenter på, tallerken, rem, kontralod osv. Det er en du kan "vokse" med. Den kan sagtens bære endnu bedre pickupper end den der er monteret. Og det vil jeg egentlig anbefale at du gør. Den der er monteret er ok, men du ved heller ikke hvor slidt den er. Mit bud vil være en Audio Technica AT120Eb. Den er helt suveræn til prisen, med en nøgen elliptisk nål, og AT`s specielle generator der sikrer et flot perspektiv. |
|
|
Hvis den Nagaoka 110 der sidder på ikke har spillet mere end de 50 timer som sælger hævder, vil jeg stadig mene at den er et fund til prisen :) Nu har jeg ikke hørt AT120eb, men jeg husker skiftet fra en AT95e og til en Nagaoka 110 på en Pro-ject RPM 5.0 jeg havde på det tidspunkt.Det var så fedt et løft :) Faktisk overtog jeg et stykke tid efter en Ortofon Rondo Red, som jeg glædede mig som et lille barn til at montere, men jeg blev skuffet over at løftet ikke var nær så stort. Nu kan det være at den ikke var det perfekte match til en lower mass arm som den 9c der sad på Pro-ject... og det kan også være at min RIAA på det tidspunkt var stærkere i MM delen end MC osv osv... Men da jeg senere besluttede mig for at sælge Pro-ject-spilleren for at opgrade til en RP6 satte jeg Nagaokaen tilbage på Pro-ject'en og blev igen så overrasket over hvor godt den egentlig lyder, at jeg var lige ved at fortryde salget :) Bottom Line = Hvis du ender med at købe den Edwards-spiller så vil jeg give Nagaokaen en god chance og godt med spilletid, før du ofrer penge på at kravle op af stigen med opgraderinger.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, må lige rette på mig selv... Jeg skrev at Thorens TD 320 blev udstykket med TP 90 armen i 3. Bølge, dette er ikke korrekt, det var i 1988 altså en
mrk II, dog kan man finde selvsamme arm på mrk III, men her er motoren bleven udskiftet. Beklager min hukommelse ikke er så skarp mere
Men nu kan jeg forstå på A. Green, at den Thorens ikke er inde i søgefeltet mere.
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
| Nå, må lige rette på mig selv... Jeg skrev at Thorens TD 320 blev udstykket med TP 90 armen i 3. Bølge ... |
|
|
Er udstykninger ikke forbeholdt (større) landområder
Så stor er sådan en Thorens TD320 altså ikke
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Nå, må lige rette på mig selv... Jeg skrev at
Thorens TD 320 blev udstykket med TP 90 armen i 3. Bølge, dette
er ikke korrekt, det var i 1988 altså en
mrk II, dog kan man finde selvsamme arm på mrk III, men her er
motoren bleven udskiftet. Beklager min hukommelse ikke er så
skarp mere
Men nu kan jeg forstå på A. Green, at den Thorens ikke er inde i
søgefeltet mere.
Mvh
Birger |
|
|
Thorens er stadig i søgefeltet, bare ikke den Thorens der lige er
blevet sat til salg :-)
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Edwards TT2 og kan klart anbefale den og til 2500 virker det som et rigtig godt køb.
Sælger skal decideret have misbrugt den, for at det er et dårligt køb.
Designet er også dejlig simpelt og meget klassisk og vel egentlig også konevenligt 😊.
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig ihvertfald i design delen, har jo Desværre ikke hørt den endnu
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 Juli 2016 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj skrev:
Jeg har selv en Edwards TT2 og kan klart anbefale den og til 2500 virker det som et rigtig godt køb.
Sælger skal decideret have misbrugt den, for at det er et dårligt køb.
Designet er også dejlig simpelt og meget klassisk og vel egentlig også konevenligt 😊.
|
|
|
Helt enig. Alene armen er mange klasser bedre end Thorens, også TP90. Og Green, når du gerne vil kunne opgradere, så er der masser af muligheder
med tredieparts komponenter. Se bare hvad de "roder med" her i Rega Forum
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|