Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 21:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Valg af pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Blund hvad skal jeg så vælge hvis jeg om f.eks 1 år vil opgradere min rega carbon til noget andet plug and play (næsten) mm pickup til under 1000kr [/QUOTE]


Alt andet end en Carbon , vil ikke være plug and play , du skal justere helt forfra hvis du sætter en ny pickup på din pladespiller.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

skrev også næsten

Ortofons 2m pickup er det ikke bare ny nål hvis man vil opgradere og så skal man kun justere evt nåletryk?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Edwards Audio TT2 M. GOLDRING 2300 har en modificeret RB303 arm 
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en RB303. Det kan du se på antiskating systemet.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Er faktisk lidt forvirret over hvilken arm for nogle steder skriver de
303 andre 251, og på SE er det så en hel anden
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Det ligner mest en RB251 med nogle ændringer/modifikationer.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej. Som du kan erfare , er der rigtigt mange bud og gode bud. Hvis jeg var dig ( gjorde det selv ) ville jeg vente til november , hvor der er Black Friday . Der vil du kunne få en betydelig bedre pladespiller til en helt anden pris . Når jeg nævner bedre pladespiller , er det ikke ment som de nævnte er dårlige _ slet ikke, men du får lige løftet stanghøjden fra starten af .
Jeg vil selv investere i pladespiller nr 2 i mit setup, derfor venter jeg til den dag , da vil jeg kunne få en pladespiller til 8000 kr til ca 5.5 kilo , hvad der sparet er tjent i mange år frem . Pladespiller er hyggeligt og lyder fremragende , når tingene spiller sammen . Hvorfor købe en til 3 kilo, når du alligevel opgraderer om et halvt år. Man bliver bidt af det , og kan se frem til mangen fornøjlige timer .
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Kan trådopretter så ikke købe en god pladespiller nu til 3000kr,
brugt kan pladespilleren være sat ned til ca halv pris i forhold til hvad den kostede,
kan være den normalt kostede 8000kr var på tilbud til 5500kr og solgt til ca det halve
(3000kr)

Til november er det kun i forhold til normal prisen at prisen bliver lavere, men dog langt fra 50%

Så kunne trådopretter til november opgradere til en ny pickup som er meget vigtigere er ny
end det er med en pladespiller
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hej Gasolin. Tak for input. Jeg mente bare , at nyt er nyt og 2 års garanti og en vare ( ikke mange ) nedsat til en gunstig pris , som køber får glæde af . Men tråd må ikke ende i ordfrås eller slige. Det var bare min mening om det . Over and out.
mvh Space

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tak for Rådet space, er også et rigtig godt råd, og jeg kunne sikkert
spare en del, hvis bare jeg dog havde tålmodighed til at vente til
november :-) :-)
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Brugt kan man måske få et bedre køb da prisen måske er det halve af en ny pladespiller
og måske sidder der en bedre pickup en den som den blev født med,
fordi ejeren ikke har brugt den så meget som han troede og derfor bare skal af med den
istedet for den står og fylder og samler støv

Kan godt være dyrt at komme igang, jeg havde 2 plader fra sidste år hvor den købte
ikke fungerede med mit anlæg, i dag har jeg lige købt plader nr 17-18 og 19
incl de 2 jeg havde
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at begrebet "begynder-pladespiller" er lidt at narre sig selv.

Hvordan vurdere på de billigste pladespillere hvordan plader lyder?
Det er jo sådan at både selve pladespilleren, armen og picuppen har stor betydning for lyden.

Jeg er heller ikke enig i at Thorens er overvurderet..
I min verden er de snarere undervurderet.
Men jeg er også til flydende ophæng, og en fed arm, feks en Mørch eller en SME fra 3eren og opefter...
Sådan en kan man montere på sin Thorens (og mange andre pladespillere).

Du skal naturligvis sørge for, hvis du køber en brugt Thorens (hvad jeg taler om) at lejet er i god stand.
Det konstateres let ved at lytte efter rummel.


Jeg ved godt at der bliver lavet fremragende pladespillere uden flydende ophæng.
Det er bare ikke lige mig.
Jeg er nok mest til en Linn i god stand.
Der kan værket opgraderes til det sublime...

Men altså, jeg ville råde dig til at købe det bedste du har råd til.
Også hvad pickup gælder..

Lyt dig frem... Altid.


Det er muligt at jeg er helt ude af trit med tråden, men jeg orker bare ikke at læse den igennem.
Under alle omstændigheder ønsker jeg dig god fornøjelse.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Tja... Til pengene det koster er det godt Har Thorens og Luxman, har haft REGA, men... Det er ikke ringe, slet ikke, men disse ældre
pladespillere kan bare et eller andet...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 391
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Gå efter Systemdek IiX.   Det værk sammen med den Helius arm vil være de andre overlegne. Vel at mærke hvis komponenterne ikke fejler noget. Så
er det kun et spørgsmål om justering. En kombination i den klasse sammen med en god pickup, kan immerværk føre dig et pænt stykke op af
vinylaftastnings rangstigen, hvis du ellers sørger for en god riaa til at samle det hele.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg skal måske lige præcisere hvorfor jeg er til mørchs arme, og til dels SMEs..

På UP-4 armen kan du få forskellige armrør, således at du kan bruge armen til både pickups med lav compliance (eftergivelihed)..
På UP-4 sidder der sompelthen en fingerskrue som holder armrøret, og det er enkelt og hurtigt at skifte.
Justering af armen er også enkel, når du bare har brugsanvisningen.
Sådan en kan skaffes hos Mørch.
Selve Mørch-armen har en ekstrem lav masse, hvad der i praksis, med valg af lette til tunge armrør, betyde en særdeles god tilpasning til stort
set alle pickupper, og uden at den flexer..
Sådan én kan man somme tider finde på et godt Thorens-værk, et Systemdeck, eller andre gode værker.
Så er du virkelig godt kørende

Det samme gælder så vidt jeg husker, SME 3s..
Der kan også skiftes armrør, men om de kan købes mere ved jeg ikke, men måske andre har tjek på det.

Det er ikke begynderarme, men de kan gøre det en livstid uden at man behøver blive træt af dem.

Også Regas arme er gode, ikke minst 300-serien.
Til gengæld har jeg aldrig brudt mig om værkets "lyd".

Men prøv det...
Og hug til hvis du falder over noget med en super god arm på..
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 14 Juli 2016 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

hov, jeg glemte at skrive "såvel som med høj compliance" om Mørch UP-4
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 15 Juli 2016 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Gå efter Systemdek IiX.   Det værk sammen med den
Helius arm vil være de andre overlegne. Vel at mærke hvis
komponenterne ikke fejler noget. Så
er det kun et spørgsmål om justering. En kombination i den klasse
sammen med en god pickup, kan immerværk føre dig et pænt
stykke op af
vinylaftastnings rangstigen, hvis du ellers sørger for en god riaa til
at samle det hele.


Det skulle være i rigtig god stand, men prismæssigt også en tusind
krone over de andre
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 15 Juli 2016 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Systemdek II er som ny med ny denon dL 110 pickup til 2900kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 15 Juli 2016 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Diskussionen om hvilken pladespiller der skal købes er aldrig noget der kan blive enighed om, for vi har forskellige præferencer til hvordan den skal
virke. Der er en række brands der laver gode pladespillere, Thorens, Technics, Rega, Kenwood, Denon, Project m.fl. Det afgørende er at finde den
løsning der passer til vore egne værdier, økonomi og præferencer.

Jeg har selv kikket efter en god min. halvautomatisk pladespiller i nogen tid. Nu har jeg en Kenwood kd 7010 nu med Grado prestige 1 Gold Pu. Jeg
ved ikke om den er ægte high end, men den er ihvertfald rigtig god, og den passer til mine præferencer, for den har enkel betjening og autostop.
Samtidig er det nok svært at finde nogen der er mere solid bygget og har flottere finish. Men andre har andre præferencer og det er da helt fint.

Så A. Green du må finde ud af hvad du ønsker, og se på foreskellige muligheder, og kik gerne på brugtmarkedet, der får du meget mere for
pengene.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 15 Juli 2016 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Synes denon modellerne som ligner en flyvende tallerken er fede

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes