| Forfatter |
|
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Jeg synes at begrebet "begynder-
pladespiller" er lidt at narre sig selv.
Hvordan vurdere på de billigste pladespillere hvordan plader lyder?
Det er jo sådan at både selve pladespilleren, armen og picuppen har
stor betydning for lyden.
Jeg er heller ikke enig i at Thorens er overvurderet..
I min verden er de snarere undervurderet.
Men jeg er også til flydende ophæng, og en fed arm, feks en Mørch
eller en SME fra 3eren og opefter...
Sådan en kan man montere på sin Thorens (og mange andre
pladespillere).
Du skal naturligvis sørge for, hvis du køber en brugt Thorens (hvad
jeg taler om) at lejet er i god stand.
Det konstateres let ved at lytte efter rummel.
Jeg ved godt at der bliver lavet fremragende pladespillere uden
flydende ophæng.
Det er bare ikke lige mig.
Jeg er nok mest til en Linn i god stand.
Der kan værket opgraderes til det sublime...
Men altså, jeg ville råde dig til at købe det bedste du har råd til.
Også hvad pickup gælder..
Lyt dig frem... Altid.
Det er muligt at jeg er helt ude af trit med tråden, men jeg orker bare
ikke at læse den igennem.
Under alle omstændigheder ønsker jeg dig god fornøjelse.
Mvh. |
|
|
Begynder pladespiller er måske også forkert udtrykt, en pladespiller
til en begynder havde nok været mere korrekt, og med begynder
mener jeg inden for vinyl ikke inden for hifi da jeg har haft den
hoppy siden jeg var 18 :-)
Jeg er umidbart heller ikke interesseret i en billig ny pladespiller, vil
nok hellere købe brugt da jeg synes man får noget mere for
pengene.
Jeg har intet problem med at pladespilleren på sigt kommer til at
koste 10 eller 20 men jeg vil gerne tage det i skridt, så jeg starter
med en god base jeg så senere kan opgradere til det suplime.
Du er bestemt ikke ude af trit med tråden da intet er besluttet endnu
tager gerne imod råd/tilbud osv
De pladespillere jeg har nævnt er fordi de er til salg nu, da jeg vil
have en pladespiller denne måned, tålmodighed er ikke en dyd jeg
besidder ;-) også skulle jeg så om et år ville have en anden så går
det nok også ;-)
Men vil egentlig rigtig gerne høre hvorfor du er til flydende ophæng
fremfor Stift ?
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er hurtig... En Technics til 2500
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken pickup sidder der på?
Skal der en ny pickup på?
Ny tråd? (pickup)
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
A.Green skrev:
| Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-) |
|
|
Glæder mig på dine vegne, og håber du smider lidt billeder af den herind, så jeg måske kan blive  af misundelse... Mvh Birger
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Hvilken pickup sidder der på?
Skal der en ny pickup på?
Ny tråd? (pickup) |
|
|
Det ved jeg faktisk ikke, har købt hele hans pladesamling også, men
er lige blevet far igår aftes så må hellere holde udgifterne nede i
denne måned ;-) meeen hvis nu vi leger lidt med tanken så kan jeg
da nok godt grave 2k frem til en pickup her om 14 dage så hvad vil
folket foreslå :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke
Så har du ca 14 dage til at finde ud af hvilken og så finde den det billigste sted
Var det incl de 2500kr?
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
A.Green skrev:
| Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-) |
|
|
Glæder mig på dine vegne, og håber du smider lidt billeder af den herind, så jeg måske kan blive af misundelse...
Mvh Birger |
|
|
Det skal jeg helt sikkert nok tusind tak for tippet :-)
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velbekomme... Håber også du kommer med en kort beskrivelse af de plader der fulgte med... Og tillykke med fødslen
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Tillykke
Så har du ca 14 dage til at finde ud af hvilken og så finde den det
billigste sted
Var det incl de 2500kr? |
|
|
Nej har betalt ekstra for pladerne hvis det var hvad du mente ?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, valg af pick up... Tja min første tanke er en Ortofon 2M Bronze... Måske lidt dyrere end dit budget, men tror den vil passe godt til din
pladespiller... Køber du den hos en forhandler kan han endvidere være behjælpelig med montage...  Jeg har hørt den spille op mod en 2M Black,
og her var Bronzen den mest vellydende... På den Luxman der blev brugt som afspiller...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orthofons 2m er måske overvurderede, jeg sammenlignede den med en Grado prestige 1 gold, og der kunne 2M blue ikke klare sig, dengang var prisen den samme men nu er Gradoen steget til 2195 mod 1305 til 2M blue.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke rette men der skulle have stået 1395,- for 2M blue.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej Hermann, du kan da ikke sammenligne Blue med Bronzen, samtidig påpeger du en pickup som Gradoen der netop i det prisleje skal sammenlignes
med Bronzen.. Men ellers er det da et godt bud  Den har jeg dog ikke lagt øre til, endnu
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder en ortofon Concorde dj S (Blue) pickup på, og umidbart
ser både pickup og pladespiller rigtig godt ud, næsten ingen slitage
(kun lidt overflade på låg, som jo alligevel bliver pillet af)
Kommer lige med en opdatering imorgen nu vil jeg sove :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså en pickup til discjockeys.... Niels
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep skal have en ny, og også en RIAA, vil også have den til Service engang bare for at være helt sikker
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flydende ophæng...
Korrekt justeret så isolerer det fra omgivelserne.
Og så har jeg subjektivt en oplevelse af at den overvejende del af pladespillere/værk med flydende ophæng bare lyder bedre.
Men det er muligvis (højst sandsynligt) bare fordi mit lytterum og anbringelsesmuligheder er som de er.
Jeg bryder mig ikke om direkte drevne værk.
Der høres, hvor jeg har lyttet, altid støj fra motoren, og rummel...
Måske er det fordi når en producent går i gang med at bygge et værk med flydende ophæng, så skal man være seriøs, da det alt andet lige er
enklere at bygge en fast plint..
Men det er bare tanker.. Og måske ikke rigtigt?
Dermed ikke sagt at man ikke kan lave seriøse stift ophængte pladespillere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
A.Green Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2016 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 17 Juli 2016 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver umidbart god mening, nu vil jeg få min sl1210 til at lyde bedst muligt, også regner jeg med jeg udvider med en Thorens eller systemdek som jeg så vil prøve at sætte helt i stand :-) men kunne ikke sige nej til den sl1210 det var sku for billigt til mig :-)
|
| Til top |
|
| |