Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 22:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Valg af pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Jeg synes at begrebet "begynder-
pladespiller" er lidt at narre sig selv.

Hvordan vurdere på de billigste pladespillere hvordan plader lyder?
Det er jo sådan at både selve pladespilleren, armen og picuppen har
stor betydning for lyden.

Jeg er heller ikke enig i at Thorens er overvurderet..
I min verden er de snarere undervurderet.
Men jeg er også til flydende ophæng, og en fed arm, feks en Mørch
eller en SME fra 3eren og opefter...
Sådan en kan man montere på sin Thorens (og mange andre
pladespillere).

Du skal naturligvis sørge for, hvis du køber en brugt Thorens (hvad
jeg taler om) at lejet er i god stand.
Det konstateres let ved at lytte efter rummel.


Jeg ved godt at der bliver lavet fremragende pladespillere uden
flydende ophæng.
Det er bare ikke lige mig.
Jeg er nok mest til en Linn i god stand.
Der kan værket opgraderes til det sublime...

Men altså, jeg ville råde dig til at købe det bedste du har råd til.
Også hvad pickup gælder..

Lyt dig frem... Altid.


Det er muligt at jeg er helt ude af trit med tråden, men jeg orker bare
ikke at læse den igennem.
Under alle omstændigheder ønsker jeg dig god fornøjelse.

Mvh.


Begynder pladespiller er måske også forkert udtrykt, en pladespiller
til en begynder havde nok været mere korrekt, og med begynder
mener jeg inden for vinyl ikke inden for hifi da jeg har haft den
hoppy siden jeg var 18 :-)

Jeg er umidbart heller ikke interesseret i en billig ny pladespiller, vil
nok hellere købe brugt da jeg synes man får noget mere for
pengene.

Jeg har intet problem med at pladespilleren på sigt kommer til at
koste 10 eller 20 men jeg vil gerne tage det i skridt, så jeg starter
med en god base jeg så senere kan opgradere til det suplime.

Du er bestemt ikke ude af trit med tråden da intet er besluttet endnu
tager gerne imod råd/tilbud osv

De pladespillere jeg har nævnt er fordi de er til salg nu, da jeg vil
have en pladespiller denne måned, tålmodighed er ikke en dyd jeg
besidder ;-) også skulle jeg så om et år ville have en anden så går
det nok også ;-)

Men vil egentlig rigtig gerne høre hvorfor du er til flydende ophæng
fremfor Stift ?
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hvis du er hurtig... En Technics til 2500
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-)
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvilken pickup sidder der på?

Skal der en ny pickup på?

Ny tråd? (pickup)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

A.Green skrev:
Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-)


Glæder mig på dine vegne, og håber du smider lidt billeder af den herind, så jeg måske kan blive af misundelse...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Hvilken pickup sidder der på?

Skal der en ny pickup på?

Ny tråd? (pickup)


Det ved jeg faktisk ikke, har købt hele hans pladesamling også, men
er lige blevet far igår aftes så må hellere holde udgifterne nede i
denne måned ;-) meeen hvis nu vi leger lidt med tanken så kan jeg
da nok godt grave 2k frem til en pickup her om 14 dage så hvad vil
folket foreslå :-)
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke

Så har du ca 14 dage til at finde ud af hvilken og så finde den det billigste sted

Var det incl de 2500kr?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
A.Green skrev:
Det var jeg :-) henter den imorgen :-) :-)


Glæder mig på dine vegne, og håber du smider lidt billeder af den
herind, så jeg måske kan blive af misundelse...

Mvh
Birger


Det skal jeg helt sikkert nok tusind tak for tippet :-)
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Velbekomme... Håber også du kommer med en kort beskrivelse af de plader der fulgte med... Og tillykke med fødslen

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Tillykke

Så har du ca 14 dage til at finde ud af hvilken og så finde den det
billigste sted

Var det incl de 2500kr?


Nej har betalt ekstra for pladerne hvis det var hvad du mente ?
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jeps
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Uha, valg af pick up... Tja min første tanke er en Ortofon 2M Bronze... Måske lidt dyrere end dit budget, men tror den vil passe godt til din
pladespiller... Køber du den hos en forhandler kan han endvidere være behjælpelig med montage... Jeg har hørt den spille op mod en 2M Black,
og her var Bronzen den mest vellydende... På den Luxman der blev brugt som afspiller...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Orthofons 2m er måske overvurderede, jeg sammenlignede den med en Grado prestige 1 gold, og der kunne 2M blue ikke klare sig, dengang var
prisen den samme men nu er Gradoen steget til 2195 mod 1305 til 2M blue.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke rette men der skulle have stået 1395,- for 2M blue.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2522
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ej Hermann, du kan da ikke sammenligne Blue med Bronzen, samtidig påpeger du en pickup som Gradoen der netop i det prisleje skal sammenlignes
med Bronzen.. Men ellers er det da et godt bud Den har jeg dog ikke lagt øre til, endnu

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 16 Juli 2016 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Der sidder en ortofon Concorde dj S (Blue) pickup på, og umidbart
ser både pickup og pladespiller rigtig godt ud, næsten ingen slitage
(kun lidt overflade på låg, som jo alligevel bliver pillet af)
Kommer lige med en opdatering imorgen nu vil jeg sove :-)

Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 17 Juli 2016 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Altså en pickup til discjockeys....

Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 17 Juli 2016 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jep skal have en ny, og også en RIAA, vil også have den til Service engang bare for at være helt sikker
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 17 Juli 2016 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Flydende ophæng...

Korrekt justeret så isolerer det fra omgivelserne.
Og så har jeg subjektivt en oplevelse af at den overvejende del af pladespillere/værk med flydende ophæng bare lyder bedre.
Men det er muligvis (højst sandsynligt) bare fordi mit lytterum og anbringelsesmuligheder er som de er.

Jeg bryder mig ikke om direkte drevne værk.
Der høres, hvor jeg har lyttet, altid støj fra motoren, og rummel...

Måske er det fordi når en producent går i gang med at bygge et værk med flydende ophæng, så skal man være seriøs, da det alt andet lige er
enklere at bygge en fast plint..
Men det er bare tanker.. Og måske ikke rigtigt?
Dermed ikke sagt at man ikke kan lave seriøse stift ophængte pladespillere.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
A.Green
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 17 Juli 2016 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Giver umidbart god mening, nu vil jeg få min sl1210 til at lyde bedst
muligt, også regner jeg med jeg udvider med en Thorens eller
systemdek som jeg så vil prøve at sætte helt i stand :-) men kunne
ikke sige nej til den sl1210 det var sku for billigt til mig :-)
Til top Vis A.Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A.Green
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes