| Forfatter |
|
FINLUX Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 Juni 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 16 Juli 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finlux
Jeg har set at den i tysk hifipresse har fået topanmeldelser sammen med sin storebror yst-sw800. Jeg regner selv med at anskaffe mig YST-SW800 snart. Jeg skal dog lige have den til låns først.
Hvad skal du evt. give for YST-SW320'eren?!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 16 Juli 2003 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en YST-SW800 og er meget glad for den.
Den kan spille ret højt, men går ikke så dyb med niveauet i behold, som Yamaha gerne vil have dig til at tro. (Men det er også meget at forlange af en sub til vejl pris på 7000kr)
Dens 10" enhed er ret hurtigt i forhold til prisklassen.
Lyder godt ved knap så hurtigt musik som f.eks. jazz og blues, men har dog svært ved at følge med, når den står på Sepultura, Hatebreed og andet metal....
Dog har jeg set en temmelig dårlig anmeldelse af 320 modellen på:
http://www.homecinemachoice.com/testbench/Subwoofers/Yamaha/YamahaYST-SW320.shtml__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Martin W Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 24 Juli 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finlux
Har også YST-SW800.
Suveren til prisen (3800DKr), løber aldrig "tør" til alm. brug, MEN ikke uden mangler!!!
1. Den larmer fra refleksporten ved høj volumen (Over mit almindelige filmniveau, som vistnok er lidt højt....)
2. Spilller ikke så dybt som angivet (der er dog ikke angivet nogen nedre -3dB i yamahas spec.)
3. Kraftig hævning af niveau ved ca. 50Hz (Afprøvet med test DVD og lydtryksmåler)
Hva skulle den der 320'er koste???
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha opgiver "18Hz -10dB".... et voldsomt dyk....
Og Yamaha opgiver ikke nogen dB for max lydtryk, så der er ligesom at forsøge, at bestemme en delmængde af en ukendt mængde.... :-(
Jeg føler ikke at have oplevet nogen hævning af niveauet ved 50Hz i music mode. Bruger du movie mode? Det er en jo switch til at give med "punch" i 35-45Hz regionen hvor langt de fleste films effekter ligger, på bekostningen af extension.
Det er ligesom en typisk THX switch eller Sunfires "Video Contour" switch....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
gadget Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 August 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin W skrev:
|
Har også YST-SW800.
Suveren til prisen (3800DKr), løber aldrig "tør" til alm. brug, MEN ikke uden mangler!!!
|
|
|
Til den pris, snakker vi så sendt fra tyskland eller kan man rent faktisk også finde den til den pris i danmark?
Har længe tænkt på at købe en fra tyskland, men ville hellere købe hos en dansk forhandler, for at slippe for mulig bøvl o.l. hvis der engang skulle blive problemer med den. Syntes dog at de 5½kdks jeg har fundet den til at i dk, er meget i forhold til de 411€ man kan få den sendt for dernede fra...
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 16 August 2003 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
320'eren koster omkring 2100 i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 August 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
YST-SW800 koster 3600 kr. ink. forsendelse til DK fra www.mediacheckpoint.de  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finlux, du kan købe min YSTSW320 for 2500.. ca. samme pris som i tyskland inkl. fragt, forskellen er dog bare, at min er spillet til, og der er stadig 1½ års garanti på... køber YSTSW1500, så det er bestemt ikke fordi jeg ikke er glad for den, søger bare noget endnu vildere :) Men jeg er generelt ret glad for yamaha.
Til 2500 kan jeg godt komme ud med den, hvis du vel og mærket bor på sjælland...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
2500 er en fair pris hvis den er iorden - den halter ikke meget efter 800´eren og kan sagtens levere varen!
Hehe, Grandmuul - synes du ikke 1500´eren er en smule overkill?
Den er top-nice! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoh, men jeg har lige fået et tilbud på den jeg næsten ikke kan sige nej til... faktisk KAN jeg ikke sige nej til det :)
Måske bliver det voldsomt i mit 16 kvm store værelse.. men naboerne skal vide hvem der her det rigtige grej :-D
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine kolegaer har 800'eren, og jo, der er forskel, i dybden.. men jeg synes ikke det er værd at give så meget mere.. det eneste du får, er en større forstærker, som giver en lidt dybere bas.. men så meget er det fandeme heller ikke.. han køber også en 1500 :) vi er blevet lidt små-forelsket i den oppe på jobbet..
|
| Til top |
|
| |
karsten69 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft 320'eren, den spillede jo fantastisk! har kun haft gade oplevelser med den, indtil jeg hørte 800'eren.
Nu har jeg 800'eren, og den spiller endnu bedre. __________________ Med venlig hilsen
Andreas
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 August 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig - 800´erens anmeldelser taler også for sig selv! Er man på budget kan 320´eren dog godt gøre det, men ikke i samme voldsomme grad!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
gadget Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 24 August 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt få Redcoon til at sende til DK... Skriv blot en mail til dem, på engelsk.. Har selv prøvet. foregår smertefrit 
De er dog lidt dyre med forsendelsen i forhold til et par af de andre tyske forhandlere.. som f.eks. www.digitalo.de De er noget billigere, men ved ikke om de har den til samme gode pris.. En af mine venner vil sæge sin for 3500 hvis du er interesseret.. ellers er der min YSTSW320 du kan få for 2500...
Det er en af mine kolegaer der har 800, og vi købte dem samtidig, for ca. et halvt år siden.. de er begge to godt spillet til, og lyder begge to rigtig godt.. Begge sorte, og uden ridser/skrammer...
Skriv en besked til mig herinde hvis du er interesseret i en af dem.
|
| Til top |
|
| |
gadget Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
redcoon skrev:
|
Hello !
We sorry, but we don´t deliver to other countries. We only deliver to germany.
Regards,
Mit freundlichen Grüßen,
René Lorentz
|
|
|
og digitalo.de har ikke 800'eren mere :P
heller ikke mediacheckpoint.de...
er det muligt at presse prisen på din vens 800'er ned på samme pris som en ny i tyskerland (3k)? for så vil jeg da overveje det kraftigt :)
//Brian
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

|
| Sendt: 27 August 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke få den ned på 3k... Du kan købe min for 2500, og måske kan jeg presse hans ned i 3300 måske.... kan da prøve at høre.. Men ellers, har du hørt forskellen på de 2? Den er der, ingen tvivl, men om den er over en plov værd, det er svært at bedømme.. så voldsom er den heller ikke.. også "kun" forstærkeren der er til forskel.. samme storre slaglænge, samme enhed osv...
|
| Til top |
|
| |
rasmus_bt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 29 August 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Har selv en 320'er og jeg må sige at den spiller kanon. Selvfølgelig kan den ikke skrues enormt meget op, da det "kun" er en 10" basenhed der sidder i. Men men men tro mig: Den kan SAGTENS nå dybt ned så dybt at det føles som et slag i brystkassen!
Forleden så jeg De To Tårne. I den scene hvor Helms Deep bliver sprunget i luften, for s****, jeg blev overrasket over dens præcision og utrolig dybde. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at denne sub kan det den skal og mere til. Husk at hvis du vælge storebror skal du have et passende stort rum. Har selv haft den, men det blev kun til en voldsom rumlen da mit rum ikke passede til dens egenskaber.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
faktisk har de en 8" - ikke en 10"
(af mystike grunde, er producenter og forhandlere begyndt at opgiver enhedens mål inkl. ophænget)
btw - jeg har min 800'er til salg..
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |