Emne: Brum fra tonearm? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det skal du endelig ikke gøre. Jeg har åbenbart missed et par linier i dine indlæg. Det var gået min næse forbi, at den spillede fint. I stedet burde du låse armen fast i armliften, pille pladetallerkenen af, vende bunden i verjret på spillen, skrue bundpladen af, finde et lille print i nærheden af armlift/der hvor ledningerne kommer ud af armen, hvorpå der sidder en lille switch med betegnelsen "S512", fjerne den sammen med de ledninger der går fra printet,og så prøve, om ikke fejlen er væk  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen grund til at prøve med en anden pu på nuværende tidspunkt. Fejlen er med meget stor sandsynlighed på tidligere omtalte print. Og da Boyd nu har været så venlig at udpege den sandsynlige synder, nemlig S512, ville jeg starte med at give den en gang kontaktrens. Hvis det hjælper, så er det der fejlen er. Men sådan en kontakt gør jo ikke noget godt for lyden, så Boyd´s råd om at eliminere den, giver under alle omstændigheder god mening. Men nu er det jo ikke altid at kontaktrenser er nok, så jeg ville fjerne S512, uanset om kontaktrens hjælper eller ej. Nu ved jeg ikke om S512 muter signalet ved at afbryde noget, eller om den tværtimod kortslutter henholdsvis rød/grøn og sort(Måske blå)/hvid. Hvis den fungerer ved at afbryde noget, så skal du naturligvis huske at forbine de punkter som er afbrudt når den muter.
Hvis du har en loddekolbe (Og er tryg ved arbejdet), så synes jeg at du skal fjerne S512. Hvis du ikke har det, så synes jeg, at du skal starte med kontaktrens.
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Nej, det skal du endelig ikke gøre. Jeg har åbenbart missed et par linier i dine indlæg. Det var gået min næse forbi, at den spillede fint.I stedet burde du låse armen fast i armliften, pille pladetallerkenen af, vende bunden i verjret på spillen, skrue bundpladen af, finde et lille print i nærheden af armlift/der hvor ledningerne kommer ud af armen, hvorpå der sidder en lille switch med betegnelsen "S512", fjerne den sammen med de ledninger der går fra printet,og så prøve, om ikke fejlen er væk . |
|
|
Boyd. Det er vældigt unfair at du skiver så kort, så når dit svar jo at komme før mit, og får mit svar til at virke temmelig tåbeligt/overflødigt
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2016 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den skide switch af typen "microwwitch"  så den med kontaktrens, bli´r mere end almindeligt svær. Det bedste ville være IKKE ar fjerne den, men fjerne ledningerne fra det print, den er monteret på, helt oppe ved det print, hvor tonearmkabler er loddet på. Dermed fjerner Winter666 det brum, disse ledninger evt. vil kunne inducere i tonearmskablerne. Et lille detektivarbejde for dem, der ikke har prøvet det før, men dog overkommeligt. Sagt på en anden måde: På printet, hvor tonearmskablerne er samlet med de udgående phonokabler, er der fra armen en hvid, rød, grøn, blå og sort ledning (den sorte er arm-stel. disse går til phonokablerne og deres stel. Derudover er der to små ledninger, der er loddet på henholdsvis den røde og den hvide, der kommer fra tonearmen. Det er disse 2, der skal fjernes helt. Så tør jeg (næsten) lægge hovedet på blokken, at brumproblemet er væk for altid __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 21 Juli 2016 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er blevet udbedret. Det viste sig at det umiddelbart var bemeldte switch der var skyld i miseren. Der takkes for de gode råd!
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2016 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, Winther666, fedt at det lykkedes. Tillykke med din (nye) brumfri spilledåse  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|