| Forfatter |
|
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Er der nogen der har erfaring med 16V strømforsyninger til en Thorens. Jeg mistænker at min giver for lidt strøm.  Motor kan godt køre
rundt når der ikke er belastning på (uden pladetallerken) , men når den kommer på kan den ikke trække noget? På strømforsyningen står der 16V-
160ma så jeg går ud fra at denne her vil passe?
På forhånd TAK
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en motorpulley med glidekobling?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Motoren ser sådan ud. Den kan kun vibrere ganske lidt, men kører ikke rundt. Når jeg jeg drejer det lille remhjul med hånden, føles det som der er slidte "halvrunde lejer" indeni.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en Thorens?
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en TD280 mk2
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det den originale strømforsyning du har? I databladet siger den 17V 140mA.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se lige her. der er en med samme problem, det er bare på en Mk lV
Link
"Thorens TD280mkIV
Posted Wed, 05/19/2010 - 22:38 by aglindh
Motor stopped turning, service not available at plausible price, need to find schematics, service manual etc. Have service manual for for TD280mkII,
but it has 16 pole rather than 24 pole motor. Does anyone know if the test voltages on the mkII schematic would be valid for the mkIV? Mostly I'm
trying to figure out if motor is blown, or if might just be some electronic bit on the circuit board. The motor vibrates when powered up, but doesn't
turn, even w/ help.
Thanks very much"
Det er sjældent selve motoren eller den udvendige strømforsyning. Kan du se om der er noget er brændt eller ser mærkeligt ud på
motorstyringsprintet?
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en jeg har fået.
På strømforsyningen står der 16V
160 mA 2.6 VA Typ A7-1231-1508.
På nettet sælges den som den originale til den model.
Der er heller intet underligt eller forkert, brændt at se nogen steder.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for at måle hvor meget spænding motoren får?
Har iøvrigt lige fundet en til der havde problemer, og der var det selve motoren der var stået af.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 10 August 2016 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det prøver jeg i morgen. Jeg takker for svarene iindtil videre
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu, at det er en AC strømforsyning.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg sat motoren løst på igen og hjulpet hjulet igang efter strømmen blev sat til. Den begyndte at køre 5-10 nogle omgange hvorefter den
stoppede ved den mindste berøring. Efter nogle "start forsøg" fortsatte den med at køre og nu ligger den og kører med stabil hastighed. Jeg har dog
ikke rørt ved den, tænkte at lade den køre et stykke tid og så tjekke om den igen stopper ved berøring. Hvis den gør det, er der ikke noget kraft
tilbage i den og så skal den sikkert skiftes.
I så fald, er der nogen der ved hvor sådan en fætter kan købes/findes. Har opgivet ebay da deres konstante sikkerhedsprocedurer umuliggjorde det
hele, Nåede at købe 1 ting, hvorefter jeg konstant skulle gennem sikkerhedstjek, så dem måtte jeg opgive. Ærgeligt og ret irriterende.
....eller er der nogle alternative motorer som kan tilpasses?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at skille motoren ad. Det kunne være noget så simpelt som
gammel olie og møg, der lige skal renses af.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan skiller man så lige den ad. Der sidder jo ingen synlige skruer eller noget.
|
| Til top |
|
| |
mjlgrd Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet fuldstændig det samme med min Thorens - kun vibration og ingen start.Jeg af og til få sat den i gang med
håndkraft og den blev kørende, men ikke altid. Ny strømadapter løste alle mine problemer, så mon ikke også det vil fixe dine?
/Kasper
__________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor sidder denne strømadapter? Det kunne være en løsning.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moruller skrev:
| Hvor sidder denne strømadapter? Det kunne være en løsning. |
|
|
Mener du omformeren til stikkontakten?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du prøve at poste et billede af bunden af motoren?
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så nemt lige at stille diagnosen. Jeg kan se at nogle har skiftet elektrolyt kondensatorerne, og løst problemet. Men det kan være så meget
andet. Men jeg hælder mest imod at det er boardet der er problemet.
Der er nok ikke så meget andet at gøre end at sende den på værksted. Jeg ved ikke hvor der er noget i nærheden af dig. Andre kan måske være
behjælpelige?
|
| Til top |
|
| |