Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 09:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Strømforsyning til Thorens? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 11 August 2016 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Ja, det er måske bedst at få et værksted til at finde fejlen. Men tak for alle indspark
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 August 2016 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Firmaet (Berger), der leverede motorer til Thorens, eksisterer - så vidt jeg ved - ikke længere, så er motoren problemet, skal du på brugtmarkedet for
at finde en ny (brugt).

Du kan eventuelt forsøge med en dråbe olie på motorens lejeforinger (jeg synes, de kan anes/ses på fotoet). Selv om lejeforingerne i udgangspunktet
sandsynligvis er af den selvsmørende type, så har sådan en motor efterhånden så mange år på bagen, at den kan være tør eller nærmest stivnet (hvis
den ikke har kørt længe). Et par dråber olie rette sted kan måske afhjælpe problemet.

Det kunne jeg i hvert fald selv erfare, da jeg for ikke så længe siden fik en motor til Pink Triangle genoplivet - den var ellers erklæret for død.

Det koster i hvert fald ikke mange anstrengelser at gøre forsøget.

Hvis den er gal med elektronikken, har jeg desværre ikke så mange bud på, hvad du kan gøre - her mangler jeg konkret kendskab til Thorens.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 11 August 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Når du nu er i gang, så prøv lige at tjekke kontakterne. En lille skævhed, og der er ikke kontakt. Lidt rensning kan heller ikke skade.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 11 August 2016 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene. Jeg prøver at give den den"sidste olie"
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 12 August 2016 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg købte denne strømforsyning til min TD320mkiii. https://altitec.no/15vac-stromadapter-19-5w-1-3a-ac-ac-8810. html
Den har jeg brugt siden 2009 og den virker bare. Den bliver ikke nær så varm som den originale, som efter min mening blev alt for varm.

Du kan også prøve at kontakte Joel Boutreux. Han er en gammel Thorens medarbejder og han kender alt til de forskellige Thorens modeller. Han
er aktiv (har været ?) på disse forums. Mener hans brugernavn er Violette. Jeg har læst om det samme problem som dit og det svarede og
klarede han. Kan desværre ikke huske hvornår og på hvilket forum det var, men det er et par år siden.
Det er måske dette print som er defekt. Tjek kondensatorerne.
http://www.ebay.de/itm/Thorens-TD-280-MK-II-/122050542803?ha sh=item1c6ac77cd3:g:l~kAAOSwn1RXI5UJ


http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB3/index.php?sid=503133 4bee1a9e34afab8c78e04c775c

http://www.vinylengine.com/


Held og lykke.



Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 12 August 2016 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Joel Boutreux er vist ikke aktiv mere. Men han laver delene endnu,
som bliver solgt igennem en anden Thorens ekspert. Finder lige
linket når jeg kommer hjem.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 12 August 2016 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Joel Boutreux er vist ikke aktiv mere. Men han laver delene endnu,
som bliver solgt igennem en anden Thorens ekspert. Finder lige
linket når jeg kommer hjem.


Er det Fred' Hifi du tænker på ?
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 12 August 2016 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Joel Boutreux har været aktiv på dette forum i år.
http://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?page=Index
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 12 August 2016 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hifi Fred har Joel Boutreux`s reservedele

Hifi Fred

Her er iøvrigt Joel Boutreux`s Thorens vedligeholdelses guide

Guide
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 12 August 2016 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jan Post skrev:
Joel Boutreux har været aktiv på dette forum i år.
http://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?page=Index


Jo okay, men her kan du se at Fred fortæller at han har overtaget salget af Boutreux`s reservedele

Link til VE
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 12 August 2016 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Nu tænkte jeg mere på problemerne med strømforsyning/motor/print.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 12 August 2016 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Ja, men kan man stadigvæk kontakte ham på hans email? Ellers kan man kontakte Fred, der også skulle være kompetent, og har stumperne.

Hvad det så end er der er galt. Der har både været motorfejl, printfejl, og her i tråden et eksempel med den eksterne strømforsyning. Kan nogen af dem stille en "fjerndiagnose"?
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 12 August 2016 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet links som Jan post kom med, men der var ingen held. Jeg tror jeg køber en anden (defekt) som kan kan slagtes, da der åbenbart kan
være flere ting der kan være galt med Har lidt andre projekter jeg kan more mig med i mllemtiden. Købte en rigtig fin Nikko sta8080 i går for
350 kr. og alt virker og en Nikko 8085 for 150 kr.
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 13 August 2016 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Du kan eventuelt forsøge med en dråbe olie på motorens lejeforinger (jeg synes, de kan anes/ses på fotoet). Selv om lejeforingerne i
udgangspunktet
sandsynligvis er af den selvsmørende type, så har sådan en motor efterhånden så mange år på bagen, at den kan være tør eller nærmest stivnet
(hvis
den ikke har kørt længe). Et par dråber olie rette sted kan måske afhjælpe problemet.

s.[/QUOTE]

For nogle år siden begyndte min motor at larme og hakke i det. En dråbe olie og den har kørt (mange timer) lige siden.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 13 August 2016 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Moruller skrev:
Jeg har prøvet links som Jan post kom med, men der var ingen held. Jeg tror jeg køber en anden (defekt) som kan kan
slagtes, da der åbenbart kan
være flere ting der kan være galt med Har lidt andre projekter jeg kan more mig med i mllemtiden. Købte en rigtig fin Nikko sta8080 i går
for
350 kr. og alt virker og en Nikko 8085 for 150 kr.


Jeg fandt dette på Vinylengine.
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=1 7&t=87271

Og på HIFI-Forum.de
http://www.hifi-forum.de/viewthread-26-8008.html



Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 13 August 2016 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Og lidt litteratur om Thorens TD280

http://www.vinylengine.com/library/thorens/td280.shtml

Du skal være registreret på Vinylengine for at kunne downloade manualer m.m. Siden er guf for vinylfans. Det koster ingenting at blive registreret.
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 13 August 2016 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Tak for det Jan post!. Jeg prøver at undersøge det nærmere
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes