| Forfatter |
|
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firmaet (Berger), der leverede motorer til Thorens, eksisterer - så vidt jeg ved - ikke længere, så er motoren problemet, skal du på brugtmarkedet for
at finde en ny (brugt).
Du kan eventuelt forsøge med en dråbe olie på motorens lejeforinger (jeg synes, de kan anes/ses på fotoet). Selv om lejeforingerne i udgangspunktet
sandsynligvis er af den selvsmørende type, så har sådan en motor efterhånden så mange år på bagen, at den kan være tør eller nærmest stivnet (hvis
den ikke har kørt længe). Et par dråber olie rette sted kan måske afhjælpe problemet.
Det kunne jeg i hvert fald selv erfare, da jeg for ikke så længe siden fik en motor til Pink Triangle genoplivet - den var ellers erklæret for død.
Det koster i hvert fald ikke mange anstrengelser at gøre forsøget.
Hvis den er gal med elektronikken, har jeg desværre ikke så mange bud på, hvad du kan gøre - her mangler jeg konkret kendskab til Thorens.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu er i gang, så prøv lige at tjekke kontakterne. En lille skævhed, og der er ikke kontakt. Lidt rensning kan heller ikke skade.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte denne strømforsyning til min TD320mkiii. https://altitec.no/15vac-stromadapter-19-5w-1-3a-ac-ac-8810. html
Den har jeg brugt siden 2009 og den virker bare. Den bliver ikke nær så varm som den originale, som efter min mening blev alt for varm.
Du kan også prøve at kontakte Joel Boutreux. Han er en gammel Thorens medarbejder og han kender alt til de forskellige Thorens modeller. Han
er aktiv (har været ?) på disse forums. Mener hans brugernavn er Violette. Jeg har læst om det samme problem som dit og det svarede og
klarede han. Kan desværre ikke huske hvornår og på hvilket forum det var, men det er et par år siden.
Det er måske dette print som er defekt. Tjek kondensatorerne.
http://www.ebay.de/itm/Thorens-TD-280-MK-II-/122050542803?ha sh=item1c6ac77cd3:g:l~kAAOSwn1RXI5UJ
http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB3/index.php?sid=503133 4bee1a9e34afab8c78e04c775c
http://www.vinylengine.com/
Held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joel Boutreux er vist ikke aktiv mere. Men han laver delene endnu,
som bliver solgt igennem en anden Thorens ekspert. Finder lige
linket når jeg kommer hjem.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Joel Boutreux er vist ikke aktiv mere. Men han laver delene endnu,
som bliver solgt igennem en anden Thorens ekspert. Finder lige
linket når jeg kommer hjem. |
|
|
Er det Fred' Hifi du tænker på ?
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joel Boutreux har været aktiv på dette forum i år.
http://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?page=Index
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi Fred har Joel Boutreux`s reservedele
Hifi Fred
Her er iøvrigt Joel Boutreux`s Thorens vedligeholdelses guide
Guide
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Post skrev:
Joel Boutreux har været aktiv på dette forum i år.
http://www.analog-forum.de/wbboard/index.php?page=Index
|
|
|
Jo okay, men her kan du se at Fred fortæller at han har overtaget salget af Boutreux`s reservedele
Link til VE
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tænkte jeg mere på problemerne med strømforsyning/motor/print.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men kan man stadigvæk kontakte ham på hans email? Ellers kan man kontakte Fred, der også skulle være kompetent, og har stumperne.
Hvad det så end er der er galt. Der har både været motorfejl, printfejl, og her i tråden et eksempel med den eksterne strømforsyning. Kan nogen af dem stille en "fjerndiagnose"?
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 12 August 2016 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet links som Jan post kom med, men der var ingen held. Jeg tror jeg køber en anden (defekt) som kan kan slagtes, da der åbenbart kan
være flere ting der kan være galt med  Har lidt andre projekter jeg kan more mig med i mllemtiden. Købte en rigtig fin Nikko sta8080 i går for
350 kr. og alt virker  og en Nikko 8085 for 150 kr.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 13 August 2016 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan eventuelt forsøge med en dråbe olie på motorens lejeforinger (jeg synes, de kan anes/ses på fotoet). Selv om lejeforingerne i
udgangspunktet
sandsynligvis er af den selvsmørende type, så har sådan en motor efterhånden så mange år på bagen, at den kan være tør eller nærmest stivnet
(hvis
den ikke har kørt længe). Et par dråber olie rette sted kan måske afhjælpe problemet.
s.[/QUOTE]
For nogle år siden begyndte min motor at larme og hakke i det. En dråbe olie og den har kørt (mange timer) lige siden.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 13 August 2016 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moruller skrev:
Jeg har prøvet links som Jan post kom med, men der var ingen held. Jeg tror jeg køber en anden (defekt) som kan kan
slagtes, da der åbenbart kan
være flere ting der kan være galt med Har lidt andre projekter jeg kan more mig med i mllemtiden. Købte en rigtig fin Nikko sta8080 i går
for
350 kr. og alt virker og en Nikko 8085 for 150 kr.  |
|
|
Jeg fandt dette på Vinylengine.
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?f=1 7&t=87271
Og på HIFI-Forum.de
http://www.hifi-forum.de/viewthread-26-8008.html
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 13 August 2016 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lidt litteratur om Thorens TD280
http://www.vinylengine.com/library/thorens/td280.shtml
Du skal være registreret på Vinylengine for at kunne downloade manualer m.m. Siden er guf for vinylfans. Det koster ingenting at blive registreret.
|
| Til top |
|
| |
Moruller Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 13 August 2016 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |