Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: VdH på Rega arm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4934
Sendt: 07 September 2016 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

@Hifi skrev:
 Men har godt nok ikke prøvet at eksperimentere med forskellige materialer på samme pu. 

Benz er oplagt til, at høre forskel mellem forskellige materialer til huset, da de deler motor i både Ace, Glider og Wood.

Ellers er mit udsagn baseret på de mange forskellige pickup'er, jeg har haft æren af, at høre gennem mange år. Og jeg lægger hovedet på blokken, med mit udsagn om plastik vs. metal vs. træ. Det er simpelthen de samme egenskaber der er gået igen med f.eks. plastikhus, hvor bassen ofte bliver lidt lækker-lummer og lidt upræcis. Min personlige favorit er træ, og gerne "hårdt" træ...

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 07 September 2016 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ja, der er lighed med Benz, men med det tætte samarbejde de har haft, ville det vel også være mærkeligt andet.

De forskelle jeg umiddelbart kan se er, at Benz på alle pu bruger en bestemt mikro O-ring i ophænget, her bruger VdH klart noget andet. Det virker
også en anelse blødere, jeg har haft en Wood SL under luppen også.

Samt at Benz bruger en anelse kortere nålefane. (Set ift. Frog, ikke hans øvrige modeller som kan have ret kort nålefane).



Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 07 September 2016 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

@Hifi skrev:
 Men har godt nok ikke prøvet at eksperimentere med forskellige materialer på samme pu. 


Benz er oplagt til, at høre forskel mellem forskellige materialer til huset, da de deler motor i både Ace, Glider og Wood.


Ellers er mit udsagn baseret på de mange forskellige pickup'er, jeg har haft æren af, at høre gennem mange år. Og jeg lægger hovedet på
blokken, med mit udsagn om plastik vs. metal vs. træ. Det er simpelthen de samme egenskaber der er gået igen med f.eks. plastikhus, hvor bassen
ofte bliver lidt lækker-lummer og lidt upræcis. Min personlige favorit er træ, og gerne "hårdt" træ...



Interessant, tror jeg gerne. Ja og der mangler ikke bud på materialer generelt, når vi taler pu, alt lige fra "ingen" til alu til kulfiber til sten til træ til ?


Ja, Benz laver fede pu, savner faktisk lidt min Wood SL.
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 07 September 2016 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Du kommer aldrig igen til at klæde din Frog i tøj.

Har selv haft afklædte vdh-pu siden 90érne.
Ved speciel-tilfælde er de blevet genklædt, og hver gang var der ingen tvivl,
tøjet måtte af igen.
Eneste tilfælde jeg kan forstille mig en bedre lyd med tøj på,
er hvis pu-vægt (med tøj) ligger lige på grænsen til at være for let i en given arm.
Her ville det så ikke blive bedre af, pu kommer yderligere ned i vægt.

Har selv haft en del Benz-pu (bl.a Ruby, LP), men ingen kunne forøvrigt hamle op med vdh trods det nære slægtskab.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 08 September 2016 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Du kommer aldrig igen til at klæde din Frog i tøj.

Har selv haft afklædte vdh-pu siden 90érne.
Ved speciel-tilfælde er de blevet genklædt, og hver gang var der ingen tvivl,
tøjet måtte af igen.
Eneste tilfælde jeg kan forstille mig en bedre lyd med tøj på,
er hvis pu-vægt (med tøj) ligger lige på grænsen til at være for let i en given arm.
Her ville det så ikke blive bedre af, pu kommer yderligere ned i vægt.

Har selv haft en del Benz-pu (bl.a Ruby, LP), men ingen kunne forøvrigt hamle op med vdh trods det nære slægtskab.


Det er muligt at du får ret, jeg er da også ret tilfreds med lyden som den er nu, efter 5-6 plader.

Det giver mening det med vægten kontra arm, det er klart

Jeg er efterhånden begyndt at tro lidt på, at de eneste forskelle der er på Frog og Benz (Glider) er nål (VdH slibning, og ikke Micro Ridge som på
alle Benz), ophæng samt frontpole. Benz Glider kan man få med samme interne impedans (ca. 21 Ohm) - også samme motor?
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
KT Mathiasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2012
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 16 September 2016 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Tidligere har jeg set en voldsom kritik af Van den Hul pick up'er i en anden tråd, på dette forum, og var derfor noget afskrækket!

Men da jeg havde en bekendt, der havde gode erfaringer med vdh PU'er, og på det tidspunkt "kørte" med en Frog -
købte jeg en Black Beauty igennem dette forum, en fantastisk pick up. Senere har jeg erhvervet en Benz LP S MR, som også er fantastisk.

Jan Nielsen har for nyligt anmeldt bla. Benz LP, men falder fuldstændig for en Koetsu. JN's beskrivelser af denne Koetsu, falder en del i tråd af mine
oplevelser af BB sammenlignet med Benz LP, som jeg også er begejstret for. Jeg bruger pt en Jelco SA-750L 12 tommer arm på en Acoustic Solid
The Machine. Der er ikke nogen fejl på min VDH pick up!

Måske er jeg heldig, at jeg købte den let brugt!?

Dette er iøvrigt en meget spændende tråd med de forskellige sammenligninger og eksperimenter.
Til top Vis KT Mathiasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KT Mathiasen Besøg KT Mathiasen's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 16 September 2016 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Egenlyden i pickup huset kan man vel lytte til, ved at lade være med at lukke op for lyden og blot holde øret helt hen til pickuppen under afspilning. Skal jo nok spille noget større orkester musik. Jo mere du kan høre fra pickuppen selv, jo mere egen lyd. Man vil dog altid kunne høre fanen sige noget i aller øverste oktav......sådan lidt.....psss ppss psss.....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 16 September 2016 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Ellers er mit udsagn baseret på de mange forskellige pickup'er, jeg har haft æren af, at høre gennem mange år. Og jeg lægger hovedet på blokken, med mit udsagn om plastik vs. metal vs. træ. Det er simpelthen de samme egenskaber der er gået igen med f.eks. plastikhus, hvor bassen ofte bliver lidt lækker-lummer og lidt upræcis. Min personlige favorit er træ, og gerne "hårdt" træ...


Hørt.
Der har aldrig været så meget vellyd i stuen, efter Sumiko Palo Santos arriverede.
Sad med nogle venner og hørte "Paul Banks & Steen Vig".
På et tidspunkt spiller saxen op til sangen, og det ryger ud af munden på en af
kammierne: Nå, det er det han gør.... Saxen pepper sangen på en måde, som vi aldrig havde
hørt før...... Super gengivelse og "hårdt træ"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 965
Sendt: 17 September 2016 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

KT Mathiasen skrev:
Tidligere har jeg set en voldsom kritik af Van den Hul pick up'er i en anden tråd, på dette forum, og var derfor noget afskrækket!

Men da jeg havde en bekendt, der havde gode erfaringer med vdh PU'er, og på det tidspunkt "kørte" med en Frog - købte jeg en Black Beauty igennem dette forum, en fantastisk pick up. Senere har jeg erhvervet en Benz LP S MR, som også er fantastisk.

Der er ikke nogen fejl på min VDH pick up!

Måske er jeg heldig, at jeg købte den let brugt!?


Det var min VDH Black Beauty du købte, og det glæder mig, at du er rigtig glad for den 

Jeg mener ikke du har været heldig. Jeg mener den ekstreme kritik fra en enkelt bruger enten er overdrevet, eller også har den ene bruger været helt utrolig uheldig.

Jeg har haft flere VDH pick ups gennem årene, og de har alle virket perfekt. Flere jeg kender har også haft VDH pick ups gennem årene, og de har også virket perfekt.



__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 25 September 2016 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Hørte "back then" en komb af rega-300 og mc-10 som lød helt godt, men er enig i, hvis arm er FOR tung, hjælper det ikke med strip.

ps, (off topic)
har fået en første erfaring i det Stridsvognen betegner som, "gammel fummelfinger" Min kanariefugl er nu for 2. gang (i træk indenfor 1.5år), faldet sammen efter kun 400tim spilletid.
Min erfaring med VDH hidtil, har ellers været, de holdt mindst 5-10 gange længere tid.



Så kom min Kanariefugl hjem igen efter en tur hos vdH. Den blev lavet på garantien, alt ser godt ud og jeg lever en tid endnu. .

mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 25 September 2016 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
og jeg lever en tid endnu. . mvh nils


Mener du, at kanariefuglen overlever dig???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes