Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: MC pick-up til Rega P3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
stridsvognen skrev:
Mens det var i hukommelsen fik jeg lige skiftet skruerne, 0,55g va 0,09g pr stk, bedre end ingenting, og så kom kontraloddet også tættere på hængslet. Hip hurra, så er det Tommy Seebach for fuld blæs igen.

Håber at vinde i lotto så jeg kan få en SME V12 gold arm, den er slanket 2g.. Og så er den lidt mere bling til pladespilleren.



Har sku aldrig hørt en 12", som ikke var død i lyden.


Jeg har ikke provet andre end SME 312 og 312S og i forhold til SME V armen så er der ingen slinger der, må indrømme at det er længe siden jeg har spillet på de andre arme, hvilke 12" arme har du haft.?
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 05 September 2016 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Back then, var jeg over de traditionelle typer fra, FR, SME, Ortofon og andre, men har ikke haft nogen siden en Jelcoarm for en del år siden. Jeg kan jo bedst lide de mellembløde mcér. legede i gamle dage med tanken om, at bygge en arm kortere end 9" (ikke blevet til noget endnu)

Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

jeg mener at kunne høre fordelen af den mindre forvrængning i inder og yderrillerne, og måsk at vta vinklen ændre sig mindre med pladetykkelse buler osv.

Jeg er halt skudt i SME Series 3 armen, mener det er den bedste, kan bare ikke forene det med stor magnet system, og super højkompliant pickup. SME series 3 armen kan justeres på måder og med så fine intervaller at man kan justere til det hele balancere på en nålespids..

Jeg har flere gange forsøgt at montere Black Beauty i SME series 3, det kunne spille, men ikke på den lækre måde, det virker som om hele armen/ stikket flexer når man får tung pickup og fyldt kontraloddet helt op. Så det blev en SME V arm, og da pickuppen der sidder i den ikke virker, så har jeg faktisk haft fede oplevelser med SME 312S armen på min Luxman PD555 Limited edition.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 06 September 2016 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes også det var et problem for mig, at få min første Grashoppe (1.serie 1988) til at sidde ordentlig i min SME s-3,
var også over SME-v inden jeg endte med Mørch dp-6. (Og den er blevet hos mig siden.)

Når det hele spiller, syntes jeg ikke at forstyrres af yder- og inderside forvrængning.
Billedsætningen holder fra yderst til inderst.

Bulet plader !! Hvad er det ? (men i teorien rigtig nok)

Med hensyn til vta, finder jeg gerne et sted midt imellem, hvor der hverken er for højt, og unoderne der knytter sig til det,
eller for lavt, med unoderne der knytter sig til dette.
Dette punkt er stort nok til lyden ikke varierer efter forskellig pladetykkelse (plus/minus).

Er enig i dine synspunkter omk s-3, især kunne jeg rigtig godt lide første serie (fra slut-70), den med balsatræ.
Men med tiden syntes jeg den blev lidt løs i huset (måske pg.a for mange azimuth-justeringer )
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 07 September 2016 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Kan forøvrigt anbefale Mørch dp-6 til hele udvalget af vdh (grøn/rød kode).

Mørchen (dp-6) er, ifølge min erfaring, måske den letteste arm på marked at sætte korrekt op,
man skal i første omgang bare være opmærksom på, at ramme monteringspunktet på pletten.
Derefter kan resten tages med øjnene og ørerne uden brug af protractore.

Og det svinger perfekt med vdh
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes